Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen
Wanneer ik de Safespot Guard activeert op één van mijn iPads dan werkt alles naar behoren uitgezonderd FaceTime.
Van zodra deze VPN verbinding actief is dan merk ik wel dat er inkomende gesprekken zijn. Echter kan de verbinding niet gemaakt worden. Schakel ik Safespot Guard (VPN) uit. Dan kunnen er terug FaceTime gesprekken gerealiseerd worden.
Een zoektocht op het internet geeft aan dat sommige VPN's inderdaad wel eens voor wat verbindingsproblemen kunnen zorgen. Maar de gouden tip is blijkbaar (nog) niet te vinden.
Het gekke is dat FaceTime gesprekken met iPhones waarbij Safespot Guard is ingeschakeld wel perfect werken. Het is enkel op de iPads dat deze problemen veroorzaken. Ik heb dit ondertussen getest op een iPad Air, iPad Pro (1G), iPad Pro (2G) en zelfs de nieuwste iPad Pro (3G). Het is getest met iPadOS 14.5 en iPadOS 14.6.
Zijn er nog mensen waarbij Safespot Guard problemen veroorzaakt met hun FaceTime gesprekken? Als we al deze meldingen hier kunnen bundelen dan hebben we hopelijk iets waarmee Telenet aan de slag kan.
Opgelost! Ga naar oplossing.