De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

Beantwoorden
BillyX
Freshman Meerweter
Berichten: 70
WOW, overzichtelijk! Topicwurm! Goed bezig! Dat begint te tellen!

Wanneer ik de Safespot Guard activeert op één van mijn iPads dan werkt alles naar behoren uitgezonderd FaceTime. 

 

Van zodra deze VPN verbinding actief is dan merk ik wel dat er inkomende gesprekken zijn. Echter kan de verbinding niet gemaakt worden. Schakel ik Safespot Guard (VPN) uit. Dan kunnen er terug FaceTime gesprekken gerealiseerd worden.

 

Een zoektocht op het internet geeft aan dat sommige VPN's inderdaad wel eens voor wat verbindingsproblemen kunnen zorgen. Maar de gouden tip is blijkbaar (nog) niet te vinden.

 

Het gekke is dat FaceTime gesprekken met iPhones waarbij Safespot Guard is ingeschakeld wel perfect werken. Het is enkel op de iPads dat deze problemen veroorzaken. Ik heb dit ondertussen getest op een iPad Air, iPad Pro (1G), iPad Pro (2G) en zelfs de nieuwste iPad Pro (3G). Het is getest met iPadOS 14.5 en iPadOS 14.6.

 

Zijn er nog mensen waarbij Safespot Guard problemen veroorzaakt met hun FaceTime gesprekken? Als we al deze meldingen hier kunnen bundelen dan hebben we hopelijk iets waarmee Telenet aan de slag kan.

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
Necroslave84
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Nice talking to you! On a roll... Handje vol! It's your second party!

Al eens geprobeerd de app te verwijderen en dan je toestel opnieuw starten en dan de app opnieuw installeren kan je dit eens proberen en kijken of dit helpt? bij mij werkte het om me probleem met de app te oplossen 

0 Likes
Beantwoorden
BillyX
Freshman Meerweter
Berichten: 70
WOW, overzichtelijk! Topicwurm! Goed bezig! Dat begint te tellen!

@Necroslave84  schreef:

Al eens geprobeerd de app te verwijderen en dan je toestel opnieuw starten en dan de app opnieuw installeren...


Ja, dat is al eens geprobeerd. Eén van de iPads is zelfs al eens naar de fabrieksinstellingen gezet. Maar dat mocht jammer genoeg niet helpen.

0 Likes
Beantwoorden
jutenheim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Hallo! Welkom! De kop is eraf!

Ik denk dat je de iPhone-netwerkinstellingen moet resetten via Instellingen, Algemeen, Reset. Het is inderdaad een bekend  probleem. Dit artikel kan je helpen. Bekijk eduhelphub voor meer informatie over hoe VPN werkt.

0 Likes
Beantwoorden
BillyX
Freshman Meerweter
Berichten: 70
WOW, overzichtelijk! Topicwurm! Goed bezig! Dat begint te tellen!

Neen jammer genoeg werkt de reset van de netwerkinstellingen ook niet. Het artikel had ik ook al eens gevonden maar voor die topic starter is het probleem opgelost met de komst van iOS 13. Dat is dus al een tijdje geleden. 

 

De problemen waren met de VPN, een opensource VPN. Maar dit toont wel aan dat het gebruik van VPN in combinatie met FaceTime wat gevoelig kan zijn.

 

Ik vind het alleen zo straf dat ik dit op diverse iPads heb kunnen testen. Allemaal een ander account en één ervan zelfs getest meteen na de fabrieksinstellingen. Dit geeft me het gevoel dat het ergens bij de VPN van Telenet moet liggen. Alleen is het zo vreemd dat er dan zo weinig meldingen hiervan zijn. Het kan toch niet dat ik de enige SafeGuard gebruiker ben 😉

0 Likes
Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 3601
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

Ik heb dit eens kort besproken met de collega's van Safespot binnen Telenet en zij zijn op de hoogte van de problemen met FaceTime op iOS door Safespot. Dit wordt momenteel nog onderzocht. Zodra er een fix voor is, zal ik het hier laten weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
patrick37
Experienced Meesterweter
Berichten: 2624
PhD in problem solving! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! It's your second party!

@BillyX  

Ik gebruik ook safespot en safeguard maar ik gebruik geen FaceTime. Alles via whatsapp of sms en voornamelijk bellen 🙂 

 

Moesten er meer zijn zoals ik die het weinig gebruiken zijn er ook weinig meldingen natuurlijk 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
BillyX
Freshman Meerweter
Berichten: 70
WOW, overzichtelijk! Topicwurm! Goed bezig! Dat begint te tellen!

@Suzy  schreef:

Ik heb dit eens kort besproken met de collega's van Safespot binnen Telenet en zij zijn op de hoogte van de problemen met FaceTime op iOS door Safespot. 


Alvast bedankt @Suzy voor het navragen van dit probleem. Nu kunnen we stoppen met het troubleshooten en wachten op de lossing.

Spijtig dat dit probleem dat al bekend was bij Telenet niet wordt meegedeeld aan hun klanten. Het had perfect op deze pagina kunnen staan: Safespot+ Veelgestelde vragen

 

Maar daarnaast vind ik het wat jammer over de weinige informatie die je krijgt over Safespot+ en de Safespot Guard en dan bedoel ik vooral op het technisch vlak. 

0 Likes
Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 3601
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

@BillyX ik heb vlak na de lancering van ONE(up) intern enkele vragen uitgezet om meer informatie te krijgen over de technische background van Safesurf en Safespot+. En dit omdat ik heb gemerkt dat hier op De Netweters echt wel interesse naar is. Helaas heb ik zelf nog niet voldoende info gekregen om jullie te voorzien van duidelijke antwoorden/informatie. Ik hoop dat deze er binnenkort zeker nog aankomt! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden