Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

Wanneer ik de Safespot Guard activeert op één van mijn iPads dan werkt alles naar behoren uitgezonderd FaceTime. 

 

Van zodra deze VPN verbinding actief is dan merk ik wel dat er inkomende gesprekken zijn. Echter kan de verbinding niet gemaakt worden. Schakel ik Safespot Guard (VPN) uit. Dan kunnen er terug FaceTime gesprekken gerealiseerd worden.

 

Een zoektocht op het internet geeft aan dat sommige VPN's inderdaad wel eens voor wat verbindingsproblemen kunnen zorgen. Maar de gouden tip is blijkbaar (nog) niet te vinden.

 

Het gekke is dat FaceTime gesprekken met iPhones waarbij Safespot Guard is ingeschakeld wel perfect werken. Het is enkel op de iPads dat deze problemen veroorzaken. Ik heb dit ondertussen getest op een iPad Air, iPad Pro (1G), iPad Pro (2G) en zelfs de nieuwste iPad Pro (3G). Het is getest met iPadOS 14.5 en iPadOS 14.6.

 

Zijn er nog mensen waarbij Safespot Guard problemen veroorzaakt met hun FaceTime gesprekken? Als we al deze meldingen hier kunnen bundelen dan hebben we hopelijk iets waarmee Telenet aan de slag kan.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

Al eens geprobeerd de app te verwijderen en dan je toestel opnieuw starten en dan de app opnieuw installeren kan je dit eens proberen en kijken of dit helpt? bij mij werkte het om me probleem met de app te oplossen 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen


@Ex-Netweter  schreef:

Al eens geprobeerd de app te verwijderen en dan je toestel opnieuw starten en dan de app opnieuw installeren...


Ja, dat is al eens geprobeerd. Eén van de iPads is zelfs al eens naar de fabrieksinstellingen gezet. Maar dat mocht jammer genoeg niet helpen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
jutenheim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

Ik denk dat je de iPhone-netwerkinstellingen moet resetten via Instellingen, Algemeen, Reset. Het is inderdaad een bekend  probleem. Dit artikel kan je helpen. Bekijk eduhelphub voor meer informatie over hoe VPN werkt.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

Neen jammer genoeg werkt de reset van de netwerkinstellingen ook niet. Het artikel had ik ook al eens gevonden maar voor die topic starter is het probleem opgelost met de komst van iOS 13. Dat is dus al een tijdje geleden. 

 

De problemen waren met de VPN, een opensource VPN. Maar dit toont wel aan dat het gebruik van VPN in combinatie met FaceTime wat gevoelig kan zijn.

 

Ik vind het alleen zo straf dat ik dit op diverse iPads heb kunnen testen. Allemaal een ander account en één ervan zelfs getest meteen na de fabrieksinstellingen. Dit geeft me het gevoel dat het ergens bij de VPN van Telenet moet liggen. Alleen is het zo vreemd dat er dan zo weinig meldingen hiervan zijn. Het kan toch niet dat ik de enige SafeGuard gebruiker ben 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

Ik heb dit eens kort besproken met de collega's van Safespot binnen Telenet en zij zijn op de hoogte van de problemen met FaceTime op iOS door Safespot. Dit wordt momenteel nog onderzocht. Zodra er een fix voor is, zal ik het hier laten weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

@BillyX  

Ik gebruik ook safespot en safeguard maar ik gebruik geen FaceTime. Alles via whatsapp of sms en voornamelijk bellen 🙂 

 

Moesten er meer zijn zoals ik die het weinig gebruiken zijn er ook weinig meldingen natuurlijk 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen


@Suzy  schreef:

Ik heb dit eens kort besproken met de collega's van Safespot binnen Telenet en zij zijn op de hoogte van de problemen met FaceTime op iOS door Safespot. 


Alvast bedankt @Suzy voor het navragen van dit probleem. Nu kunnen we stoppen met het troubleshooten en wachten op de lossing.

Spijtig dat dit probleem dat al bekend was bij Telenet niet wordt meegedeeld aan hun klanten. Het had perfect op deze pagina kunnen staan: Safespot+ Veelgestelde vragen

 

Maar daarnaast vind ik het wat jammer over de weinige informatie die je krijgt over Safespot+ en de Safespot Guard en dan bedoel ik vooral op het technisch vlak. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

@BillyX ik heb vlak na de lancering van ONE(up) intern enkele vragen uitgezet om meer informatie te krijgen over de technische background van Safesurf en Safespot+. En dit omdat ik heb gemerkt dat hier op De Netweters echt wel interesse naar is. Helaas heb ik zelf nog niet voldoende info gekregen om jullie te voorzien van duidelijke antwoorden/informatie. Ik hoop dat deze er binnenkort zeker nog aankomt! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

@Suzy Ik heb gemerkt dat FaceTime vanaf vandaag nu wel werkt met Safespot. Kan je bevestigen of inderdaad je collega's hieraan hebben gewerkt of is dit nu louter toeval? Kwestie van zeker te weten of het verstandig is om Safespot te laten aanstaan of niet.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

@BillyX er stond inderdaad een algemeen ticket open voor dit probleem. Dit werd gisteren afgesloten, wat betekent dat de collega's het effectief hebben opgelost. Bedankt alvast om het te bevestigen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safespot Guard en FaceTime op iPad werken niet samen

@Suzy Super! Leuk om te horen dat dit ticket is afgesloten. Nu naar het volgende 😉

 

Alleen jammer dat hierover niet zo open wordt gecommuniceerd. Dat had mij en andere veel tijd kunnen besparen. Jij doet dat bv. wel met de software voor de TV Box. Daar worden de nieuwigheden en eventuele problemen besproken.

 

Nu kan je die twee wel niet meteen vergeleken. Maar toch...als men weet dat die Safespot het videobellen belemmerd, dan had hierover wel gecommuniceerd kunnen worden. Zeker in coronatijden is dit één van de basisbehoeften geworden. 😉

 

Safespot blijft een black box voor velen en ik hoor in mijn nabije omgeving er veel vragen over. Echt veel hierover vind je niet. Wat doen die verschillende zones nu *exact*? Wat wordt er geblokkeerd en wat niet? Verandert Safespot de NAT-type voor game consoles? Enzovoort.

 

Ik moet jammer genoeg die mensen teleurstellen zonder een degelijk en betrouwbaar antwoord. Gevolg is dat velen Safespot links laten liggen. Zoiets is toch jammer. Zeker als je weet dat Telenet hier veel energie insteekt. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.