25.058
netweters
|
154.189
antwoorden
|
20.903
vragen
|
Ik kan de safepot plus app niet meer gebruiken, het lijkt of iemand anders de app beheerd, ook staan de telenet toestellen niet meer in de telenet zone.... bij instellingen van de app komt ook geblokkeerd staan heb deze al een paar keer verwijderd en terug geïnstalleerd maar er gebeurt niets ... war nu heeft deze misschien iets te maken met safesurf installatie?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Safepot plus blijft geblokkeerd is
En ben je zelf de enige beheerder ? Heb je meerdere mensen bij je thuis dan zou ik eens vragen of niet iemand anders de app ook heeft geïnstalleerd en zich beheerder heeft gemaakt.
Moest dit geen oplossing bieden zou ik eens Telenet contacteren en eens Safespot geheel laten deactiveren , je kan dit ook via My Telenet , en ook je app verwijderen. Daarna terug Safespot activeren en de app terug insteleren en dan opnieuw koppelen met alles. Kijk of je dan terug beheerder bent en je toestellen terug ziet.
Beste, dat is net het probleem, ik beheerder, maar ben er pas achter gekomen doordat mijn rekening na te zien en heb gemerkt dat er een nieuwe aankoop/ abonnement is toegevoegd in mijn abonnement waar ik niets vanaf wist en zag dat er op een gsm nr safesurf geactiveerd was , wat ik heel raar vond en mij vragen stelden van hoe komt dat ik de niet weet, waarom hebben ze mij niet op de hoogte gebracht enzo... dus ik heb meteen naar telenet gebeld en gezegd wie en hoe is dit gebeurd want ik heb niets aangevraagd, want ik kreeg mails van maanden terug plots in mijn postvak ik had een vermoeden dat mijn gsm gelinkt is aan een andere nr dat ze mijn mails kunnen beheren enzo... heb dit ook aan telenet gezegd dus ik zei als iemand dat heeft aangevraagd moeten ze toch een email adres hebben en waar safesurf geactiveerd werd daar moet toch een code voor ingevuld worden dus .... en telenet zei dat enkel de beheerder dat kan en ik zei jaa maar ik heb dat niet gedaan dus ik lees ook op een mail dat jullie stuurden dat ik mijn Login en wachtwoord vergeten was maar dat is nooit gebeurd ik weet altijd mijn wachtwoord en Login en op die mail staat op hoe je dat moest aanpassen voor terug in te loggen dus jullie zijn de schuldige heb ik gezegd iemand deed zich voor als mij om in te loggen dus dat is nu in onderzoek intussen heb ik die nr verwijderd uit mijn abonnement en safesurf geblokkeerd maar ik blijf het probleem houden het lijkt dat de safesurf steeds actief is alsook telenet toestellen staan normaal in de telenet zone nu staan ze in de thuiszone ik kan niets beheren heb een nieuwe modem sinds gisteren alles gereset niets help ook staat er op u maakt verbinding met SSID en dan bij meldingen staat er op geblokkeerd???
Als er zo maar een aankoop gedaan wordt via jou abonnement is dit aan Telenet om te bekijken en op te lossen. Wij gaan niet weten wie er een inkijk heeft of een machtiging heeft om aankopen te doen via je abonnement. Maar zoals je het zelf zegt is er dus iemand die dit ongevraagd doet en dat moet dan intern bij Telenet uitgezocht worden. Maar het gsm nummer wat je niet kent heb je dit niet eerder opgemerkt via My Telenet ? Want ik zou het zelf raar vinden als ik daar dingen nakijk en er staat een ander gsm nummer bij dan klopt er al iets niet.
Wat je al kan doen is je login + wachtwoord veranderen en een sterk wachtwoord die je enkel zelf weet. Dat is een optie die je kan doen om dit soort dingen te voorkomen.
Paswoorden veranderen zeker doen als je deze zaken merkt als de deze
Kijk ook eens de rest na van toestellen
Beste, kijk het gsm nr waar dit allemaal over gaat en heeft geeft gedaan is een gsm nr die in mijn abonnement bundel van one for 5 zit, maar om met WiFi verbonden te kunnen worden heb je je telenet login nodig en u paswoord, d gezins leden die kennen die allemaal om daar verbinding mee te maken, maar ik heb een tijd geleden mij telenet email adres veranderd mijn email adres is hetzelfde maar heb mijn wachtwoord enkel veranderd omdat ik problemen had met mijn mails die achter bleven en plots op duikten na een lange tijd en dus vond ik het verdacht en wist dat mijn mail beheerd werd daarom heb ik mijn wachtwoord veranderd, dus daardoor konden ze mijn mails niet meer beheren en ik vermoed dat die persoon in mun naam heeft gestuurd dat ik zogezegd mijn inloggegevens niet meer wist en zo de stappen hebben gezegd om opnieuw in te loggen door een code te versturen naar een gsm nr die hij invoerde. En zo is die safesurf geactiveerd geweest, en ls ik mijn telenet rekening niet had gecontroleerd had ik dit nooit geweten net hetzelfde ton mijn minderjarige zoon voor 600 euro mobiele data had gebruikt en ik hier een rekening van 900 euro aankreeg wat ik niet aanvaarde want ik had toen gebeld en gezegdcdat ze de beheerder of contract houder ook op de hoogte moeten houden met elke activiteit dat gebeurd word in het abonnement een aankoop of over u data limiet maar nee ze vertelde tegen mij enkel de persoon met die nr krijgt een sms aan en ik zei dat dat gewoon niet kan want dan moet je ook maar zorgen dat je die factuur van 9900 ruro bij die jongen van 14 jaar ga halen. Terwijl ik ook nog een limiet HD ingesteld dat hij tot 15 euro boven zijn abonnement mocht gaan daarna moesten ze hem blokkeren tot de nieuwe datum, maar nee ook niet gebeurt terwijl vroeger telenet dat wel deed toen kreeg ik steeds een sms aan als er boven de limiet ging. Maar enfin wat deze nu betreft van safesurf hadden ze mij ook moeten verwittigen en al maar goed dat ik kon zien wanneer dat was geactiveerd welke datum enzo.. want dt stond op mijn factuur net zoals Netflix hadden ze ook geactiveerd op de gsm zonder dat ik daarvan af wist dus telenet is hier in fout. Ik heb alles gereset, apps opnieuw gedownload modem gereserveerd niks helpt, ik krijg steeds melding UNKNOW SSID OP HET SCHERM Dus momenteel niet opgelost
Heb ik allemaal gedaan gereset en al niks help telenet moet het oplossen ben naar computer winkel geweest ook kon er ook niks veranderd
Als ik dit allemaal lees ben je best dat je dossier opmaakt met de ombudsdienst telecom
1 zaak kan verkeerd gaan maar deze dingen kunnen niet
Goed dat je computer hebt laten na zien
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
@Suzanne de verschillende ervaringen die je hier op De Netweters deelt, lijken eerder alsof iemand jouw login gegevens van MyTelenet te pakken heeft gekregen en zo bestellingen onder jouw naam heeft kunnen uitvoeren. Als er een product wordt geregistreerd in een Telenet-winkelpunt of via de klantendienst telefonisch of via chat, moeten zij namelijk altijd een identiteitscontrole uitvoeren, anders mogen ze het nieuwe product niet registreren. Je gaf ook aan dat je vreemd gedrag opmerkte met jouw e-mailadres, wat er wel eens op kan wijzen dat iemand jouw login gegevens achterhaald heeft. Eventuele bevestigingsmails die je dan krijgt van een online bestelling of aanvraag, kunnen ze dan ook helaas makkelijk verwijderen, zodat jij zelf geen argwaan krijgt.
Lijkt me best dat je dit laat onderzoeken via de klantendienst en zo snel mogelijk al je wachtwoorden wijzigt. Gebruik ook zeker nergens nog wachtwoorden die je al eerder gebruikte en probeer steeds voor elke toepassing een uniek wachtwoord te creëren. Stel waar je kan ook steeds tweestapsverificatie in om je account zo veel mogelijk te beveiligen.
Hopelijk kan je snel uitklaren wat er gebeurd is en kan je vermijden dat er nog andere dingen gebeuren die je zelf niet hebt aangevraagd!