25.218
netweters
|
155.497
antwoorden
|
21.018
vragen
|
Ik kan de safepot plus app niet meer gebruiken, het lijkt of iemand anders de app beheerd, ook staan de telenet toestellen niet meer in de telenet zone.... bij instellingen van de app komt ook geblokkeerd staan heb deze al een paar keer verwijderd en terug geïnstalleerd maar er gebeurt niets ... war nu heeft deze misschien iets te maken met safesurf installatie?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Safepot plus blijft geblokkeerd is
En ben je zelf de enige beheerder ? Heb je meerdere mensen bij je thuis dan zou ik eens vragen of niet iemand anders de app ook heeft geïnstalleerd en zich beheerder heeft gemaakt.
Moest dit geen oplossing bieden zou ik eens Telenet contacteren en eens Safespot geheel laten deactiveren , je kan dit ook via My Telenet , en ook je app verwijderen. Daarna terug Safespot activeren en de app terug insteleren en dan opnieuw koppelen met alles. Kijk of je dan terug beheerder bent en je toestellen terug ziet.
Beste, dat is net het probleem, ik beheerder, maar ben er pas achter gekomen doordat mijn rekening na te zien en heb gemerkt dat er een nieuwe aankoop/ abonnement is toegevoegd in mijn abonnement waar ik niets vanaf wist en zag dat er op een gsm nr safesurf geactiveerd was , wat ik heel raar vond en mij vragen stelden van hoe komt dat ik de niet weet, waarom hebben ze mij niet op de hoogte gebracht enzo... dus ik heb meteen naar telenet gebeld en gezegd wie en hoe is dit gebeurd want ik heb niets aangevraagd, want ik kreeg mails van maanden terug plots in mijn postvak ik had een vermoeden dat mijn gsm gelinkt is aan een andere nr dat ze mijn mails kunnen beheren enzo... heb dit ook aan telenet gezegd dus ik zei als iemand dat heeft aangevraagd moeten ze toch een email adres hebben en waar safesurf geactiveerd werd daar moet toch een code voor ingevuld worden dus .... en telenet zei dat enkel de beheerder dat kan en ik zei jaa maar ik heb dat niet gedaan dus ik lees ook op een mail dat jullie stuurden dat ik mijn Login en wachtwoord vergeten was maar dat is nooit gebeurd ik weet altijd mijn wachtwoord en Login en op die mail staat op hoe je dat moest aanpassen voor terug in te loggen dus jullie zijn de schuldige heb ik gezegd iemand deed zich voor als mij om in te loggen dus dat is nu in onderzoek intussen heb ik die nr verwijderd uit mijn abonnement en safesurf geblokkeerd maar ik blijf het probleem houden het lijkt dat de safesurf steeds actief is alsook telenet toestellen staan normaal in de telenet zone nu staan ze in de thuiszone ik kan niets beheren heb een nieuwe modem sinds gisteren alles gereset niets help ook staat er op u maakt verbinding met SSID en dan bij meldingen staat er op geblokkeerd???
Als er zo maar een aankoop gedaan wordt via jou abonnement is dit aan Telenet om te bekijken en op te lossen. Wij gaan niet weten wie er een inkijk heeft of een machtiging heeft om aankopen te doen via je abonnement. Maar zoals je het zelf zegt is er dus iemand die dit ongevraagd doet en dat moet dan intern bij Telenet uitgezocht worden. Maar het gsm nummer wat je niet kent heb je dit niet eerder opgemerkt via My Telenet ? Want ik zou het zelf raar vinden als ik daar dingen nakijk en er staat een ander gsm nummer bij dan klopt er al iets niet.
Wat je al kan doen is je login + wachtwoord veranderen en een sterk wachtwoord die je enkel zelf weet. Dat is een optie die je kan doen om dit soort dingen te voorkomen.
Paswoorden veranderen zeker doen als je deze zaken merkt als de deze
Kijk ook eens de rest na van toestellen
Beste, kijk het gsm nr waar dit allemaal over gaat en heeft geeft gedaan is een gsm nr die in mijn abonnement bundel van one for 5 zit, maar om met WiFi verbonden te kunnen worden heb je je telenet login nodig en u paswoord, d gezins leden die kennen die allemaal om daar verbinding mee te maken, maar ik heb een tijd geleden mij telenet email adres veranderd mijn email adres is hetzelfde maar heb mijn wachtwoord enkel veranderd omdat ik problemen had met mijn mails die achter bleven en plots op duikten na een lange tijd en dus vond ik het verdacht en wist dat mijn mail beheerd werd daarom heb ik mijn wachtwoord veranderd, dus daardoor konden ze mijn mails niet meer beheren en ik vermoed dat die persoon in mun naam heeft gestuurd dat ik zogezegd mijn inloggegevens niet meer wist en zo de stappen hebben gezegd om opnieuw in te loggen door een code te versturen naar een gsm nr die hij invoerde. En zo is die safesurf geactiveerd geweest, en ls ik mijn telenet rekening niet had gecontroleerd had ik dit nooit geweten net hetzelfde ton mijn minderjarige zoon voor 600 euro mobiele data had gebruikt en ik hier een rekening van 900 euro aankreeg wat ik niet aanvaarde want ik had toen gebeld en gezegdcdat ze de beheerder of contract houder ook op de hoogte moeten houden met elke activiteit dat gebeurd word in het abonnement een aankoop of over u data limiet maar nee ze vertelde tegen mij enkel de persoon met die nr krijgt een sms aan en ik zei dat dat gewoon niet kan want dan moet je ook maar zorgen dat je die factuur van 9900 ruro bij die jongen van 14 jaar ga halen. Terwijl ik ook nog een limiet HD ingesteld dat hij tot 15 euro boven zijn abonnement mocht gaan daarna moesten ze hem blokkeren tot de nieuwe datum, maar nee ook niet gebeurt terwijl vroeger telenet dat wel deed toen kreeg ik steeds een sms aan als er boven de limiet ging. Maar enfin wat deze nu betreft van safesurf hadden ze mij ook moeten verwittigen en al maar goed dat ik kon zien wanneer dat was geactiveerd welke datum enzo.. want dt stond op mijn factuur net zoals Netflix hadden ze ook geactiveerd op de gsm zonder dat ik daarvan af wist dus telenet is hier in fout. Ik heb alles gereset, apps opnieuw gedownload modem gereserveerd niks helpt, ik krijg steeds melding UNKNOW SSID OP HET SCHERM Dus momenteel niet opgelost
Heb ik allemaal gedaan gereset en al niks help telenet moet het oplossen ben naar computer winkel geweest ook kon er ook niks veranderd
Als ik dit allemaal lees ben je best dat je dossier opmaakt met de ombudsdienst telecom
1 zaak kan verkeerd gaan maar deze dingen kunnen niet
Goed dat je computer hebt laten na zien
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
@Suzanne de verschillende ervaringen die je hier op De Netweters deelt, lijken eerder alsof iemand jouw login gegevens van MyTelenet te pakken heeft gekregen en zo bestellingen onder jouw naam heeft kunnen uitvoeren. Als er een product wordt geregistreerd in een Telenet-winkelpunt of via de klantendienst telefonisch of via chat, moeten zij namelijk altijd een identiteitscontrole uitvoeren, anders mogen ze het nieuwe product niet registreren. Je gaf ook aan dat je vreemd gedrag opmerkte met jouw e-mailadres, wat er wel eens op kan wijzen dat iemand jouw login gegevens achterhaald heeft. Eventuele bevestigingsmails die je dan krijgt van een online bestelling of aanvraag, kunnen ze dan ook helaas makkelijk verwijderen, zodat jij zelf geen argwaan krijgt.
Lijkt me best dat je dit laat onderzoeken via de klantendienst en zo snel mogelijk al je wachtwoorden wijzigt. Gebruik ook zeker nergens nog wachtwoorden die je al eerder gebruikte en probeer steeds voor elke toepassing een uniek wachtwoord te creëren. Stel waar je kan ook steeds tweestapsverificatie in om je account zo veel mogelijk te beveiligen.
Hopelijk kan je snel uitklaren wat er gebeurd is en kan je vermijden dat er nog andere dingen gebeuren die je zelf niet hebt aangevraagd!
Beste, sorry voor mijn late reactie, maar heb problemen gehad wegens medische redenen dat ik niet eerder kon antwoorden, maar al deze miserie van Telenet had er ook mee te maken, helaas is er niks opgelost, Heb nogmaals meerdere keren telefonisch contact gehad met Telenet dienst, maar dat blijft maar duren en duren ze vinden ook geen onverwachte activiteiten, van de activatie sinds april met Safesurf, hebben ze kunnen terugvinden dat deze online via mail is gebeurt, en nog zit ik met de miserie dat ik op heden nog steeds Safepot niet kan beheren maar bij hun lijkt alles in orde te zijn , wat ik me opjut terwijl ik duidelijk zie op de app Safespot dat nu gebruikers al zelfs een naam hebben gekregen met toestel, bv: Samsung Z5 flip van Suzanne, IPhone 8 van ... en zo van elk toestel type...??? Hoe kan dat ik was in shock,zelfs mijn 2 tv boxen hebben een benaming gekregen wat wil dit zeggen dat de andere persoon nog controle heeft op mijn apos want hoe kan dat deze benamingen en de TOP moet nog komen::::Mijn TELENET TOESTELLEN STAAN ZELFS NIET MEER IN DE TELENET ZONE... ???? MAAR IN DE THUISZONE???? ALLEEN MIJN TELENET POD STAAT IN DE TELENET ZONE. Heb deze vermeld aan Telenet weer maar ze zien niks verdacht, dan hebben ze besloten om op afstand een weet ik veel hoe deze weer noemt een speciale Telenet Technieker mij laten bellen die meer in die assortiment gespecialiseerd is en die alles mee kan zien op hem zijn scherm wat er gebeurt met mijn smartfone en ook alles kan zien wat ik zie op mijn gsm. Wat was ik blij toen ik hoorde dat deze Technieker mij belde wist te zeggen dat hij kon zien dat er inderdaad de toestellen een benaming hadden, dat de telenet toestellen niet in de Telenet zone stonden, dus al wat verdacht was wat ik al veel keer had gemeld kon deze Technieker die mij heeft gebeld het ook kon zien ...hij probeerde via zijn PC de Telenet toestellen in de telenet zone te krijgen maar lukte niet, hij probeerde andere toestellen te verplaatsen lukte ook niet, hetzelfde probleem die ik ook had vermeld dat ik niks kon beheren.....na 2 sagen kreeg ik telefonisch contact met telenet Assistent die intern dit onderzoekte heel het probleem, ze vroeg of het opgelost was Nee zei ik, ben het beu en steeds andere personen aan de lijn als je naar Telenet belde enz... tot mijn verbazing wat Safepot betreft zag het bij hun normaal uit , wat betreft de telenet toestellen in de klanten zone en niet in de telenet zone kennen hun daar niet veel van hoe dat werkte ....??? Maak dit mee ik heb aangedrongen om een volledig controle bij mij thuis van se verbindingen want ik heb pas ontdekt dat mijn Pod van telenet plots bekabeld is en dit nooit was want deze kon ik gewoon draadloos verplaatsen in elk ruimte en vond het verdacht en heb weer gebeld dat ik mijn pod niet kon verbinden draadloos via de instellingen van tvbox... ze hebben dan uitgelegd hoe en was gelukt, Bij verbinding vond ik ook onder historische verbindingen daar stond mijn WiFi verbinding 10 x vermeld met elk een ander wachtwoord, heb deze meten screenshot gemaakt en afgeprint maar telenet gelooft het niet en zag niets via hun klanten zone, terwijl ik via WhatsApp alles had doorgestuurd...maar niets van antwoord of oplossing. 2 weken geleden heb ik aangedrongen dat ik dit niet meer aankan mijn gsm nog steeds niet kan beheren de apps telenet niet mails blijven weg ,duiken dan op, opeens zit mijn prullenbak vol mails enz... dus mijn mails worden gelezen en alles van bestanden ID kaarten, Bankkaarten, betaal apps zoals PayPal enz... een ramp NU heb ik een een andere modem ontvangen misschien dat dat het veroorzaakte, helaas geen oplossing weer gebeld vroeg voor Technieker zou mij 85 euro kosten om te komen zonder werkuren erbij die ik moest betalen,,,ja nee nee zo gaan we niet beginnen, jullie hebben deze fouten gemaakt door mijn Login gegevens aan te maken/ herstellen aan de persoon te geven die zich als mij voor deed en doet heb hun verwittigd dat ik bij elk activiteit op mijn abonnement persoonlijk een bevestiging wil hebben via sms alsook een telefonisch contact of ik degelijk iets aanpassen of aanvraag van diensten. Alsook de beveiliging vraag moeten stellen telefonisch dat ik alleen het antwoord weet. Dat is pas een beveiliging zo zou het moeten gaan. Heb dus na aandringen een technieker gehad 2 weken geleden heeft 15 min geweest heeft Noppes gedaan ales goed tralala...wat de POD betreft zei hij dat moet via coaxkabel dan heb je snelle en betere internet ik zei nee dat is zonder kabel geweest de POD en wil het dus draadloos met WiFi nee dat miet je zo laten... dat was het dan
Heb ook een dossier gehad van GMD of zo had ik ingediend waar heel mijn historie staar wat betreft Telenet ergens had ik gelezen dat Telenet geen schuld treft als iemand van het gezin een aanpassing doet op diensten of abonnementen enz.... maar moet nog verder lezen het bundel zodus bij deze denk ik al voor 80% spijtig genoeg bij telenet weg te gaan naar ander operator.... Want na al mijn bewijzen en meldingen al bij al NOPPES. Betaal bijna 300 euro terwijl WiFi wegvalt ik niks kan beheren nee of weet iemand nog oplossing
Begrijp dat je jou frustratie hier wil neerzetten maar via hier zal je probleem niet opgelost raken. Wij zijn net zoals ieder ander ook een klant en proberen enkel mensen te helpen zo ver we kunnen. Intern bij Telenet kunnen we niks doen en buiten onze moderators zijn er ook geen andere medewerkers van Telenet actief hier.
@Suzy heeft ook al een post gedaan zie ik maar die kan ook niet heel veel meer doen. Dit ga je echt intern moeten oplossen met Telenet zelf of zoals je zelf aangeeft een andere provider moeten zoeken. Ik zou dit nooit zeggen want Telenet is wel een goede provider maar als je enkel maar gefrustreerd bent door de problemen of andere zaken dan kan je beter een andere provider zoeken. Eentje waar je deze problemen misschien niet hebt maar wel kunnen voorkomen. Aan de overkant is het gras ook niet groener dat vergeten veel mensen.
Natuurlijk dient je probleem opgelost te worden en daar kan je enkel uitkomen met Telenet samen. Wat je kan doen is naar de ombudsdienst gaan om het op die manier proberen op te lossen. Spijtig als je via die weg tot een oplossing zou moeten komen maar meer keus heb je niet. Of wel los je het onderling op , althans probeer je dat , of wel is er de ombudsdienst of wel is er een andere provider.