Beantwoorden
aloiske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

Heeft iemand suggesties hoe ik beeld van mijn gsm naar mijn tablet kan sturen. Dit om bijvoorbeeld  via 4G een film op een iets groter scherm te kunnen zien. Ik kan mijn gsm gebruiken als hotspot maar dan verbruik ik data in plaats van gebruik te maken van free G. Beide hebben Android als besturing. 
 
Titel gewijzigd door: Daan (Mod) | Originele titel: Scherm Spiegelen.
Tekst gewijzigd door: Daan (mod) | Reden: Onleesbaar. 
0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@aloiske  kan je daar ook een vraag bij stellen wat je wil doen precies ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@aloiske 

Kan je iets meer uitleg geven?

Welk toestel wil je spiegelen naar welk toestel?

En welke problemen heb je hiermee?

"Scherm spiegelen" is een beetje weinig om je mee te helpen....

0 Likes
aloiske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@patrick37 ik heb yugo. we willen in onze mobilhome tv kijken. We hebben hiervoor niet altijd de beschikking over wifi. we kunnen op onze smartphone kijken maar dat is een klein scherm. omdat we geen tv-toestel hebben zouden we dit op een tablet willen doen. In mijn abonnement zit gratis 80Gb voor gebruik van de yugo-app. wanneer ik mijn gsm als hotspot gebruik en de app op mijn tablet open dan verbruik ik 'gewone' data. open ik de app op mijn gsm dat verbruik ik freeG. ik kan enkel app's vinden die casten naar een tv en niet naar een tablet. ik dacht dat het beeld van de gsm spiegelen een oplossing zou kunnen zijn. Of hebben jullie andere suggesties zonder dat ik hiervoor een nieuwe tablet met simkaart moet aankopen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@aloiske  je kan uw gsm toestel of tablet (naargelang waar de simkaart insteekt) aansluiten via usb-c to hdmi en steek dan de hdmi in uw tv toestel .Zo spiegel je gewoon uw scherm zonder probleem.

Ik weet niet wat je juist wil zien op je tv, maar als het bijvoorbeeld Netflix is kan je de films downloaden naar je toestel en afspelen zonder data te gebruiken. 

Gebruik dan dat tussenstuk : https://www.bol.com/nl/p/usb-c-naar-4k-hdmi-adapter-usbc-hub-zwart/9300000005530055/?Referrer=ADVNLG...

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
aloiske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@Ex-Netweter 

ik heb een gewone gsm samsung A6 en een ASUS tablet. Ik zou dus naar een film op mijn gsm willen kijken op mijn tablet. thuis kijk ik via chromecast naar tv. dan heb ik uiteraard wifi en dat gaat heel goed.

0 Likes
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

ik vermoed dat je met spiegelen de techniek bedoelt om snel van het ene (je gsm) naar het andere (tv) over te schakelen maar dit veronderstelt wel dat de beide toestellen dezelfde "taal" spreken en dus dezelfde software hebben.  Bvb dezelfde apps.  Je tv moet dan volgens mij voldoende "smart" zijn.  Is het niet eenvoudiger om een chromecast aan je tv te hangen en op deze manier te streamen vanuit je gsm ?  De app van yelo ondersteunt deze vorm van casting.  Veel succes !

0 Likes
aloiske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@kristofDW thuis kan ik via chromecast naar tv kijken. In mijn mobilhome heb ik geen tv. ik wil gewoon via yugo kijken naar een tv-programma of film van streamz en dit zonder mijn gsm te moeten gebruiken als hotspot.

0 Likes
aloiske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@b003042 

alles wat ik lees en als advies krijg is verbinden met een tv-toestel. Dat is er niet, enkel een gsm en tablet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@aloiske  wat voor een gsm toestel gebruik je en heb je ook een laptop thuis staan ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@aloiske je wil dus streamz en tv bekijken zonder dat je data gebruik hebt? 

Heeft je tablet toevallig een SIMkaart sleuf ? Dan kan je een extra simkaart aanvragen en deze in je tablet steken. Zo niet, zou je een MIFI router moeten aanschaffen, dit is zoals een hotspot maar met uw simkaart (4g).


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@aloiske 

 

Dus casten van Android naar Android. Weet je toevallig welke versie van Android beide toestellen hebben? Blijkbaar is casten pas mogelijk vanaf versie 5.x.

 

Normaal gezien moet dat via dit symbool:

 

android_chromecast_button.jpg

 

Ik heb juist nog eens geprobeerd van mijn Pixel 3 naar Philips smart tv (Android) en dat lukt niet van de eerste keer. Yelo toont dit symbool, maar dat lukte hier niet dadelijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@sb het probleem is dat @aloiske geen tv heeft in haar mobilehome 🙂 dus heeft dit niet veel zin.

Hetgeen we moeten weten is dat er een simkaart in de tablet kan gestoken worden, dan moet er gewoon een simkaart besteld worden en eringestoken. probleem opgelost 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
aloiske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@kristofDW 

Inderdaad, er is geen tv. Thuis kijken of via wifi-free is geen probleem. Enkel wanneer ik dit moet doen via 4G. Mijn tablet heeft geen simkaartgleuf.

Ik ken het systeem van Mifi router niet. Ik ben het al wel tegengekomen op facebook dat kampeerders dit gebruiken. Dit toestel maakt dan verbinding met het 4G netwerk en fungeert dan als een wifi-router als ik het goed begrijp. In principe zou ik dan met mijn tablet zelf inloggen op het netwerk en bij gebruik van de tv-appp op de tablet gebruik kunnen maken van free G. Dank voor de tip. Ik denk dat dit een mogelijke oplossing is. Ga ik uitproberen. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Scherm smartphone op tablet spiegelen

@kristofDW 

 

Ik bedoelde wel degelijk van smartphone naar tablet, Android naar Android. Vandaar dat ik vroeg achter de Android versie van beide (smartphone en tablet) toestellen. Ik heb zelf even getest op mijn smart tv, omdat ik geen tablet heb om mee te testen. Enkel een oude Samsung, maar die wordt niet gevonden door mijn Pixel 3, wellicht omdat dat dat ding onder Android 4.x draait.

 

Maar casten (screen mirroring, spiegelen, ...) van Android naar Android (smartphone naar tablet, laten we duidelijk wezen) zou toch mogelijk moeten zijn, dacht ik. YouTube staat er vol van:

 

https://www.youtube.com/results?search_query=cast+android+phone+to+phone

 

Edit: https://www.youtube.com/results?search_query=android+cast+phone+to+tablet


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.