Beantwoorden
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Ik heb besloten om te stoppen met mij blauw te betalen aan TV en decoders, vooral met het uitgebreide herhaal verhaal van de zenders.  Ik wil enkel nog zien wat voor mij interessant is, en daarom wens ik over te gaan naar een Flow tv abonnement.  Maar ik vind nergens op hoeveel schermen dit tegelijk kan....   Bij TV Vlaanderen betaal je 16 euro voor dubbel zoveel zenders, kan de app op 5 apparaten en je kan met 2 schermen tegelijk zien.  Duidelijker kan niet.

Van Flow vind ik enkel dat er maar 14 zenders zijn, maar nergens op hoeveel toestellen dit kan, of hoeveel schermen tegelijk kunnen kijken.

Wij hebben 2 TV toestellen thuis, en elk een tablet en smartphone.  Minimum 2 schermen tegelijk zou gewenst zijn.

Is er iemand die mij meer info kan geven, want ik ben niet bereid om voor elke zender apart een app te installeren om het nieuws, terzake, ...te zien.  

Wat doet dit met de telemeter ?  Mijn vrouw heeft de neiging om de tv als achtergrond op te zetten in plaats van de ouderwetse radio, hoeveel verbruikt dit ongeveer ?

0 Likes
35 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

@sledge 

De informatie is wel te vinden enkel dien je even goed te zoeken. Zoals je kan lezen is de Flow app op 5 toestellen te gebruiken. 

 

Schermafbeelding 2022-07-27 om 14.22.56.png

Natuurlijk heeft het wel een invloed op je Telemeter aangezien je streamt. Dus als je heel de dag de tv aanzet ja dan kan het verbruik hiervan aardig oplopen. Hoeveel precies durf ik je niet te zeggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Dank je wel, heb je nog even een link naar deze pagina ?  Dan kan ik eens zoeken op hoeveel schermen je tegelijk kan kijken, want hier maakt men bij TV Vlaanderen wel degelijk een verschil : op 5 toestellen installeren, maar enkel op 2 schermen tegelijk kijken. 

 

Ik zocht hier : https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

@sledge 

Er staat dat je de app kan installeren op 5 toestellen daarbij staat ook dat je minstens 2 programma's tegelijk kan kijken. 

In deze link kan je het ook nog eens bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

@patrick37 

Is er niet dikwijls een nadeel aan het kijken via de app dat deze er regelmatig uitligt of je soms dagen niet kan inloggen? Hoor of zie toch dikwijls veel klachten op Telenet hierover?

Verbruik: Als je veel tv kijkt via tv box vooral het opnemen via cloud, en veel Netflix kijkt, verschiet je wel van, van wat je opgebruikt aan volume.

Ter extra info: Natuurlijk wel verschil in verbruik als je Netflix op tv-box kijkt (HD) of Netflix via smart tv (4k) (nadeel hier is, dat dan Netflix naar je snelheid kijkt en aan de hand hiervan bepaalde films wel en of niet in hoger resoluties aanbied)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

@DeLLiAnO 

Zie wel wat topics en dergelijk hier eens voorbij komen enkel kan ik er niet over meespreken. Heb zelf een One Up met de tv box dus heb heel het pakket. 

Via Netflix wordt hier veel gekeken en wij kijken eigenlijk niet naar resolutie het wordt aangezet en of dat HD is of 4K wij letten daar niet op. Over het algemeen let ik sowieso niet op ons verbruik we hebben 3TB dus we komen ruim toe. Hier wordt gekeken en gedaan via het internet wat we willen en dat is streamen en downloaden en alles wat we nodig vinden. Maar goed dat is terzijde en niet relevant voor de TS , was even off topic , sorry @sledge 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

geen probleem want alles speelt mee in mijn beslissing

ik heb momenteel wigo35, dat werkt goed, dus internet wil ik houden, maar tv hoef ik niet zozeer meer met decoders

netflix is er al voor de zoon, en dus nu gaan wij ook mee oop de streaming car springen

 

bedankt iedereen voor zijn inbreng

0 Likes
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Ik heb de app tv light van tv Vlaanderen, kost afgerond10 euro. Tv basic komt op een 15 euro.

hiernaast is ook Netflix in gebruik. En natuurlijk het dagdagelijkse survolume dat gebruikt wordt. Als je dit alles bij elkaar telt valt het internetverbruik nog best mee. Afhankelijk van……tussen de 250gb en 400gb per maand. Kijk,wel niet de hele dag tv. 😉

PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Hier staat de tv gemiddeld een 12uur/dag als achtergrond op, Dit alles via  ofwel de TvVlaanderen app of streaming via de Syncler app en dat brengt ons gemiddeld op een 700GB/maand.

Wel nog even bijvermelden dat we geen 4K tv hebben maar alles in 1080P bekijken.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Gewone tv staat dag/nacht op, savonds paar uur Netflix in 4k Dolby Atmos Dolby vision, en die van ons nog eens opnames van Telenet cloud op tablet, en Netflix. Continue 2gsms op internet.

En nog geen gamen of downloaden bijgeteld zit ik daar ver over al. Maar mensen met normaal gebruik zullen in princiepe de 3tb nooit niet aantikken.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Opnames tellen niet mee in het verbruik.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

@janne_man 

Is dit zo? Ik dacht van wel, omdat ik er van uitging, dat als je iets uit de cloud streamt als het ware naar je tv box. Weer bijgeleerd 🙂 dankje voor verheldering misverstand van me

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Je kan Flow installeren op zoveel apparaten als je wil. Je Premium content (Streamz, Play Sports, extra betaalzenders) kan je maar op 5 vast geregistreerde apparaten bekijken. Met hoeveel je tegelijk kan kijken, hangt van of je One hebt; 

Schermafbeelding 2022-07-29 om 23.20.13.png

 

Of een ander abonnement: 

Schermafbeelding 2022-07-29 om 23.20.23.png

 

Over het dataverbruik voor TV Flow specifiek, vind ik niet meteen iets terug. Over de andere TV app van Telenet (o.a. Yelo Play) staat op de website dat deze 1,7 GB/u verbruikt. Flow zal hier wel in de buurt van liggen.

 

Ik gebruik zelf al Flow vanaf het begin, dus vraag me gerust alles wat je wil weten 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

@m-jan20 

Bedankt voor de voorbeelden en info hierover. Die info Enzo had ik net nodig.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV Flow op hoeveel schermen te bekijken ?

Raar yugo klanten zijn in maart overgezet naar one up

De info is niet up te date

Flow kan je ook zonder one nemen dat wist ik niet

 

0 Likes