41079
netweters
|
17664
gesprekken
|
19083
vragen
|
Beste netweters
Ik heb de android TV app geinstalleerd op een Android TV. Installatie lukt zonder problemen. Opstarten ook.
Authenticatie gebeurt via QR. Die scan ik in en deze opent de telenet website.
Dan komt de boodschap dat dit niet lukt. Ik probeer de self service die op de pagina vermeld staat maar dit brengt geen oplossing. Kunnen jullie mij verder helpen met dit authenticatieprobleem ?
(Schermafbeeldingen in bijlage)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je een TV-box?
De Telenet TV app werkt alleen als je een TV box hebt.
Bij een Digicorder of Digibox moet je Yelo TV gebruiken.
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een digibox, en gebruik een android TV op een tweede toestel.
Als ik me niet vergis is er geen Yelo TV app voor android tv, of heb ik iets gemist.
Alvast bedankt
@Johan-S8 schreef:Als ik me niet vergis is er geen Yelo TV app voor android tv, of heb ik iets gemist.
Dat is ook zo maar de Telenet TV app werkt enkel met een TV-box.
Dus de enige oplossing is Yelo TV via je browser op de PC of via de Yelo app op je Smartphone of Tablet casten naar een Chromecast of zo.
Of een extra Digibox. Tip: 2de hands kopen.
Kort samengevat
Wel op gelijk welke Android toestel en casten (Dat doe ik op de slaapkamer met een Chromecast)
Niet op een Android TV (Hardware is identiek aan deze van Telenet TV-box) ?
(Ik heb geen plaats voor een digibox op de betrokken locatie, De TV hangt omhoog en daarom de android TV die achter het scherm hangt aan de ISO mount)
Al bij al een bizarre redenering. Dit is dus geen technisch maar een commercieel probleem 😞
@Johan-S8 schreef:Ik heb geen plaats voor een digibox op de betrokken locatie, De TV hangt omhoog en daarom de android TV die achter het scherm hangt aan de ISO mount.
Dit is dus geen technisch maar een commercieel probleem.
Toch een technisch probleem: jij gebruikt (als digicorder klant) een ander platform.
Oplossing: digicorder (voor je eerste toestel) inruilen voor een TV Box, dan kan je de Telenet TV App gebruiken op je Android TV (voor je tweede toestel).
In deze post van @Suzy heb je een mooi overzicht van de diverse platformen en de bijhorende apps: Re: Yugo op Apple TV: Foutje 13 - Pagina 2 - De Netweters
@Ex-Netweter schreef:Oplossing: digicorder (voor je eerste toestel) inruilen voor een TV Box, dan kan je de Telenet TV App gebruiken op je Android TV (voor je tweede toestel).
Het was de voorbije maanden niet mogelijk om je Digicorder of Digibox om te ruilen voor een TV-box. Ik weet niet of dat nu al wel terug mogelijk is? De TV-box was gereserveerd voor nieuwe klanten wegens tekort aan TV-boxen. Je kan het natuurlijk altijd vragen.
Hier hetzelfde probleem. Heb een Android Tv en Apple TV. Kan ze beide niet gebruiken met de Telenet tv app. Heb je een tv box nodig.
vandaag een technieker aan de lijn gehad. Ze hebben te weinig tv boxen om te ruilen.
Als ze nu bestellen rekenen ze op 50 weken voordat ze binnen zijn.
Ik heb begrip dat door de Corona ‘alles wat vertraging oploopt.
Maar het verhogen van de prijzen heeft wel geen vertraging ! 🤔 Ik betaal evenveel als een ander die er wel gebruik van kan maken.
Kan toch niet zijn dat ik meer dan een jaar moet wachten om van deze dienst gebruik kan maken ?
Zelfde probleem, het is een beta-versie dus normaal dat niet alles direct werkt ...
Volgens mij moet Telenet het systeem nog releasen naar de gebruiker en is inloggen (voorlopig) onmogelijk. Zoals meestal onduidelijke communicatie naar de klant zoals we gewoon zijn van Telenet. Helpdesk biedt geen soelaas.