24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
De Telenet apps zijn allemaal verdwenen op Google Play Store?
Bv de Telenet TV app: https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv
Als ik zoek naar Telenet, dan vind ik niets terug in de Google Play Store. Alle apps zijn verdwenen.
Wat is er gaande bij Telenet? Is écht alles kapot aan het gaan door het nieuwe IT systeem?
Wanneer gaan daar eens koppen rollen en gaan we enkele beslissingen terugdraaien?!?
Bij Telenet werkt het niet. Dat is een zekerheid.
10 apr 2023
In 2022 kreeg de Ombudsdienst Telecommunicatie 1.685 bemiddelingsklachten rond 'defecten en storingen'. Over alle categorieën klachten heen ontving de ombudsman het meeste aantal klachten over Proximus, gevolgd door Telenet en Orange.
Het aantal klachten zegt nog niets over het aantal storingen. Maar cijfers daarover blijken moeilijk te vinden. De kwaliteitsbarometer van het BIPT geeft wel aan hoeveel uur de operatoren gemiddeld nodig hebben om een storing op te lossen.
Om 95 procent van de storingen te verhelpen had Proximus gemiddeld 236,6 uur nodig in het eerste semester van 2022, gevolgd door VOO (116,7 uur), Scarlet (110 uur), Telenet (81 uur) en Orange (37,17 uur).
rafb🙄😢
App opnieuw beschikbaar in playstore manne
voor de zekerheid laat ik de app ook op op men pc staan je weet maar nooit
@boudewijn1 schreef:
App opnieuw beschikbaar in playstore manne
Klopt! Gisterenavond hebben we een update ontvangen, volgende apps zijn sinds terug beschikbaar in de Google Play Store:
De A-desk-app en de FreePhone business-app nog niet.
Bedankt @Suzy voor feedback, weet je ook wanneer we ze eigenlijk fatsoenlijk kunnen gebruiken ook? Om de haverklap moeten we altijd de QR code opnieuw inscannen, blijkbaar al 1.5 jaar probleem op de flow app ook
@NoFate daar hebben we momenteel geen update over, de collega's hebben ons verteld dat hier aan gewerkt wordt. Het lijkt me trouwens ook beter dat we het in dit onderwerp on-topic houden (apps verdwenen uit de Google Play Store) en het issue dat jij aanhaalt bespreken in de verschillende threads die er al voor bestaan.
Misschien beter je aansluiten in onderstaand topic :
@Suzy jouw info klopt niet. Alleen de Telenet app is beschikbaar, maar geen TV of Flow of Safespot app.
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.telenetapp&hl=nl&gl=US
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Telenet&hl=nl&gl=US
@glennvda we hebben de informatie rechtstreeks gekregen van de collega's die de apps beheren en we hebben het rechtstreeks op onze eigen mobiele devices gecontroleerd en daar zijn de apps wel degelijk aanwezig. We hadden de update niet gebracht als we er niet zeker van waren.
@Suzy En mogen wij de oorzaak weten van het probleem? Waarom werden de apps verwijderd van Play Store?
Beetje meer transparantie mag wel, anders kan je ook gewoon Netweters opdoeken.
Is het heel relevant om te weten wat de oorzaak is ?
Lijkt mij belangrijker dat het probleem is opgelost en de Netweters is er dan weer voor om dit dergelijke te delen met elkaar.
@glennvda als we daar meer details of informatie over hadden gehad, zouden we dit zeker gedeeld hebben. De Netweters is trouwens een peer-to-peer platform waar klanten in de eerste plaats elkaar helpen. Onze community opdoeken omdat jij eist dat wij bepaalde informatie moeten geven, maar dat niet kunnen doen (wij hebben de informatie niet), lijkt me dan ook erg kort door de bocht.
Wij (moderatoren en ikzelf) zorgen ervoor dat feedback dat jullie geven op onze community intern wordt doorgegeven en dat er bij issues, wanneer relevant, updates over de status vanuit Telenet wordt gegeven. Wij focussen dus vooral op de oplossing van het probleem, omdat die informatie ook het relevantst is voor de meerderheid van onze leden.
@glennvda schreef:Waarom werden de apps verwijderd van Play Store?
Telenet gaat daarop geen zinnig antwoord geven vermoed ik. Ik zag wel dat de Safespot-app gisteren een update kreeg en daarna ook opeens de andere apps terug in de Google Play Store beschikbaar waren. Misschien had het toch iets te maken met de Safespot-app. (En misschien ook de A-desk-app en de FreePhone business-app die nog steeds niet beschikbaar zijn.)
Telenet is niet specialer of anders dan andere Android-ontwikkelaars, dus de algemene uitleg van Google geeft al een indicatie van wat Telenet verkeerd gedaan kan hebben: https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/2477981?hl=nl