24780
netweters
|
152646
antwoorden
|
20726
vragen
|
Ik probeer de Triing app te configureren op de gsm van mijn dochter, maar haar gsm nummer begint met 0456, wat blijkbaar niet herkend wordt als geldig gsm nummer door de triing app. Zijn er manieren om de app alsnog geconfigureerd te krijgen? Alvast bedankt
Hoeft geen Telenet nummer te zijn, enkel een Belgisch gsm nummer, eender welke provider. Zie https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-heb-ik-nodig-voor-triiing
@Ex-Netweter moet u dat telefoonnummer niet ingeven via mijn telenet bij gebruikers, anders kan uw abonnement bv wigo niet weten of het nummer gelinkt is aan dat abonnement, er zijn ook abonementen waar u maar recht hebt op 2 tring aps, daarom moet het nummer bij gebruikers staan voor controle.
Jos
@Ex-Netweter@ schreef:Ik probeer de Triing app te configureren op de gsm van mijn dochter, maar haar gsm nummer begint met 0456, wat blijkbaar niet herkend wordt als geldig gsm nummer door de triing app. Zijn er manieren om de app alsnog geconfigureerd te krijgen? Alvast bedankt
Is dat nummer wel juist? Ik heb nog nooit een Belgisch gsmnummer gezien dat met 0456 begint.
@Wheng het bestaat wel, zie lijstje.
De mobiele zonenummers werden oorspronkelijk toegekend als volgt:
Omdat een abonnee zijn nummer kan behouden bij het veranderen v
@Ex-Netweter@ schreef:@Wheng het bestaat wel, zie lijstje.
De mobiele zonenummers werden oorspronkelijk toegekend als volgt:
- 0456 Mobile Vikings
- 04660-04662 Lycamobile
- 04618 GSM-R (NMBS)
- 04681-04683 Telenet
- 0460-0479 Proximus
- 0483-0489 BASE
- 0490-0499 Orange (vroeger Mobistar)
Omdat een abonnee zijn nummer kan behouden bij het veranderen v
Ja had het nog nooit gezien. Iets bijgeleerd dus bedankt voor de info Jos.
In mijn telenet/telefonie/triiing-app kan je zien welke toestellen reeds zijn aangesloten en op hoeveel aansluitingen je recht hebt, wat afhankelijk is van uw abonnement.
Groeten
@Ex-Netweter @Master-Magic @Ex-Netweter @louishufk @Wheng
Normaal gezien is dit inderdaad geen probleem, maar op dit moment loopt het fout voor gsm nummers met een 0456-prefix van de operator Unleashed (Mobile Vikings/JIM Mobile). Dit wordt volop onderzocht bij Telenet.
Ik hou jullie via deze thread op de hoogte!
@Wheng ik wist het ook ni, maar ik dacht ik googel es en ik kreeg het lijstje, altijd interessant.
Jos