Beantwoorden
Avanti
Experienced Weetjesweter
On a roll... A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Verbruik buiten abonnement na 1 jaar vooruitbetaling

1000032615.jpg

1000032615.jpg

1000032614.jpg

1000032613.jpg

 Na het aanvragen van 1 jaar vooruitbetaling heb ik opeens mobiel verbruik buiten abonnement en zou ik teveel piek verbruik hebben bij mijn vast internet. Dit terwijl ik een one for one abonnement heb.

76 reacties
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Avanti 

Wacht even af tot je je rekening krijgt.

Wij hebben hier ook One for 1 en ik krijg ook maandelijks een bericht dat ik data buiten mijn abonnement gebruikt zou hebben.

Als ik dan de maandelijkse afrekening krijg gaat dit over € 0,001 en wordt dit niet aangerekend.

Heb al een enkele keer 1 cent (!) moeten betalen maar daar ga ik me zeker niet druk in maken....

Avanti
Experienced Weetjesweter

Bedankt voor je bericht..

Ik ga zeker afwachten maar intussen wel melden bij Telenet.

Dit is begonnen na 1 jaar vooruitbetaling te activeren

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Ik betaal ook 1 jaar op voorhand.

Aan Telenet melden lijkt mij overbodig. (zolang je niets extra moet betalen).

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Avanti we zouden je ook willen aanbevelen het te melden via de klantendienst. Indien nodig maken zij via jouw gegevens een dossier naar achterliggende diensten om dit te laten nakijken of uitzoeken. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Avanti
Experienced Weetjesweter

Bedankt voor je bericht.

Ik heb al verschillende keren contact gehad en ze stellen voor om het bedrag te compenseren op mijn aanrekening.

Afwachten zeker en desnoods reageren.

Peter2024
Experienced Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Heb het zelfde met jaar vooruit betalen

Vamdaag factuur 500 euro . Na veel geduld alles kunnen crediteren(hoop ik). Dataverbruik,toplijn,huur decoder was aangerekent ik ga telenet geen 500 euro geven die ze dan jaar hebben. Helpdesk wou eerst niets veranderen of ging niet volgens persoon.na 1,5 uur helpdesk 3 credit notas hoop ik. Enkel probleem blijft verbruik januari loopt weer op zie ik.

Avanti
Experienced Weetjesweter

Wat een miserie.

Ik ga zeker ook niets bij betalen.

Gisteren naar Telenet winkel geweest en daar hebben ze weer nota genomen en gecrediteerd. Ze begrepen niet hoe dat allemaal kon. Ze waren wel heel vriendelijk.

Dus factuur van januari afwachten en desnoods neem ik contact met de ombudsman telecom op.

In ieder geval doe ik nooit meer aan vooruitbetaling.

In het slechtste geval zijn er nog telecom operators en dat na ik weet niet hoelang klant zijn.

Avanti
Experienced Weetjesweter

Vandaag aanrekening van €320 ontvangen.

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt dit te betalen. Straks naar Telenet winkel en domiciliëring stopgezet.

Avanti
Experienced Weetjesweter

Talloze keren contact gehad met de klantendienst waarbij de meeste contacten met nutteloze argumenten kwamen.Die waren soms ook erg onvriendelijk waarbij aan hond kant de telefoon werd neergelegd.

Resultaat de extra kosten lopen hier ook weer snel op. Ondertussen klacht neergelegd bij de ombudsman telecom die mijn klacht volledig ontvankelijk heeft verklaard en Telenet heeft nu 10 dagen om een standpunt in te nemen. Mijn vertrouwen is helemaal weg en ben al stappen aan het zetten om te veranderen van operator.

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@Avanti We hebben jouw dubbele bericht verwijderd zodat dit topic overzichtelijk blijft voor onze leden. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Peter2024
Experienced Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

blijven bellen , na 5 personen is het in orde gekomen min of meer . Als je belt kom ke in suriname uit en deze mensen willen/kunnen niet mee werken . Credit die men ging doen is wat foutief gebeurd zij iemand van de belg. telenet dus deze heeft dat juist uitgevoerd . Deze maand kan ik weer bellen want het is terug fout aan het gaan en man kan of wil in suriname hier niets aan doen zolang er geen factuur is wat ik vorige maand ook al getracht heb op te lossen voor dat ik mijn foute afrekening kreeg.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Suzy Ik heb bij ontvangst van mijn afrekening onmiddellijk via het webformulier protest aangetekend. Drie items werden aangerekend: mobiel verbruik (die uitsluitend gedaan wordt door de 'gratis' data-sim), toplijn en huur Digicorder. Drie items die begrepen zijn in mijn One limmitted for 1. Het is voor mij duidelijk dat de problemen die begonnen zijn met de migratie in 2023 nog steeds niet opgelost zijn. Ik twijfel niet aan de goede wil en het goede werk van de mensen die voor Telenet werken (er zijn er overal wel enkele die het niet doen), maar er loopt iets grondig fout in het beleid en het beoordelingsvermogen van Telenet. Met mijn professionele ervaring kan ik dit aanslepend geklungel echt niet begrijpen.  Zonder de één of andere persoon te willen beledigen vraag ik me toch af of Telenet niet een paar slimme-top-idioten-zakkenvullers geplaats heeft op top-functies die ze gewoon niet aankunnen. 

Avanti
Experienced Weetjesweter

Bij mij worden dezelfde zaken aangerekend verbruik buiten abonnement.

Snap niet dat dit bij janneman zolang kan aanslepen. Ik weet één ding. Wanneer dit niet kortelings bij mij opgelost is, stap ik over naar een andere provider. Geen zin en tijd om elke maand daarvoor te moeten bellen naar klantendienst. Dit is toppunt van Kafka.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

off topic

Het is niet dat het bij mij lang aansleept. Het gaar erom dat de problemen begonnen zijn eind 2023 bij de overgang naar een nieuw ERP systeem. Eigenlijk weet ik niet of het met die overgang te maken heeft. Ik ken niet de keuken geheimen van Telenet. Ik heb een zeer sterk vermoeden. Individuele fouten kunnen gebeuren en die moeten gemakkelijk op te lossen zijn. Ik stel echter vast dat er meerdere personen hetzelfde probleem hebben. Dat is dan geen individueel probleem. Voor elke klant met datzelfde probleem is er maar een fractie die dit meldt op de Netweters. Van een onderneming als Telenet zou men mogen verwachten dat zoiets binnen de kortste keren opgelost wordt. In het verleden was dat zo. Als ik zie waar het nu overal serieus misloopt, dan is er een ernstig kankergezwel in veel grote ondernemingen. Er zitten teveel slechte boekhouders en anderen aan de top. Wat is de winst. Een onderneming zoals Telenet hoeft voor de eigenaar geen winst te hebben op de jaarlijkse balans. Via allerlei wettelijke mechanismen kunnen er genoeg kosten aangerekend worden door de eigenaar. Die kosten worden in België niet belast en in het land van de eigenaar steeds minder en minder. 

Uiteindelijk zit ook het gros van het personeel met de gebakken peren.  Zij krijgen van alles over hun kop (voor zij die de uitdrukking niet kennen: zij weten allicht dat van alles is kiekenstro...).  De fierheid over hun werkgever verminderd, dit heeft ook tot gevolg dat het engagement verminderd, en go zo maar door.