Beantwoorden
Dixi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Onlangs heb ik een chromecast gekocht. Momenteel overweeg ik om over te stappen naar yugo s, maar als ik berichten lees over yugo zijn er precies toch nog veel kinderziektes en staat het nog niet helemaal op punten. Maar de meeste berichten dateren ook van een jaar geleden.

daarom wil in eens informeren naar de ervaringen van nu.

 

Als er mensen zijn die hun ervaringen hier willen delen dan hoor ik het graag!

0 Likes
14 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Is er iemand die zijn of haar ervaring met YUGO graag wil delen met @Dixi? Je kan natuurlijk casten met YUGO naar een Chromecast, maar ondertussen zijn er ook al native apps voor Apple TV en Android TV beschikbaar. De Android TV app voor YUGO is nog volledig klaar, maar je kan hem wel al gebruiken. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Polle_P
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Ik zie dat hier geen reactie op komt. Heb jij ondertussen ervaring met yugo? Ben zelf ook aan 't overwegen over te stappen vandaar. Je vindt 0 ervaringen op het net...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

@Polle_P  er zijn hier wel gebruikers hoor. Persoonlijk ik niet maar @TMCLS93  kan je misschien er wel wat over zeggen ? Of @Ex-Netweter ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

@patrick37 @Polle_P 
Hier een tevreden gebruiker (sedert de laatste update van de app vorige week).

Ik gebruik Yugo met de  tv en ben er voor het moment heel positief over, mede door het voordelige tarief dat ik in juni jl gekregen heb voor 12 maanden. (63€ - 1 Sim en Streamz inbegrepen).

De app is dus gebruiksvriendelijk en overzichtelijk voor Live tv te kijken, te pauzeren, programma’s voor 60 dagen te bewaren enz...

Wat ook een hele verbetering is, is dat er met de komst van Streamz een eigen app voor deze laatste is gekomen en dat dit dus ook duidelijker is voor de consument.

Er is een app voor zowel de iOS apparaten als de  tv zodat je kan verder kijken op welk apparaat je ook wilt.

Wat ik ook nog wil vermelden, omdat ik dit ook soms zie passeren hier op het forum. Ik maak ook gebruik van tv met een kaartje. Het kabelabonnement is ook inbegrepen in de totale prijs van de Yugo zodat je ook gewoon tv kan kijken als je ergens niets wilt opnemen of pauzeren of... je internet in panne ligt 😉

Mvg

Yves

 

Deies8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Heb het een maand gehad. Recent opgezegd. Reden:

Traag via casten, niet voor grote gezinnen (slechts 2 kunnen kijken). Casten geeft soms onverklaarbare foutmeldingen. Soms stopt hij er gewoon midden in een serie mee (ondanks zeer goed mesh netwerk) Kwaliteit van beeld is ook ondermaats, kabel is veel betere kwaliteit. Veel posten zijn niet beschikbaar  (NL1 2 en 3 bijvoorbeeld) . Yugo app is onduidelijk en onoverzichtelijk (terugkijken moeilijk met schuifbalkje/sommige posten gaat dit dan weer niet). Steamz kan niet op Tv ondanks 3 maanden gratis, dit zit in de app verscholen en moet je ontdekken. Streamz is een app die op vele smart tv's staat, maar die kan je niet gebruiken! Je moet casten via yugo app of een android box kopen. Als iemand via zijn gsm cast en gaat slapen kan je gaan zoeken wie gecast heeft en hem eerst laten uitloggen/afmelden anders kunnen de andere niet meer kijken! Kortom lijken wel beta testers en dit is in november 2020  

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

@Polle_P Ikzelf gebruik Yugo via Android tv, dit werkt heel goed vind ik persoonlijk.

Het product is nog niet heel lang op de markt, maar ik ben alvast tevreden. Ik zou geen tv box meer willen 🙂

Polle_P
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Hey, beeldkwaliteit is dus ok? Daar heb ik al wat negatieve commentaren over gelezen. Zou hier ook gebruikt worden via de android tv app. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

209C4C86-EFEE-4AD6-8D23-1DE11219BFF5.jpeg

 

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

bij yugo zit geen kabel abo bij  dus geen tv via kaartje kijken het gaat nu nog dat zal niet lang duren want zit niet in yugo pak

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Vooreerst toch even duiden dat je een onderscheid moet maken tussen:

 

1) Casten via Airplay of Chromecast met de smartphone/tablet app

2) App op Apple TV media streamer of Android TV via bvb. Xiaomi Mibox 4S (krijg je fikse korting voor als Yugo klant!), Nvidia Shield of recente Smart-TV zoals Sony.

 

Optie 1 mag je niet vergelijken met de huidige Telenet-box/Digicorder. Dat is behelpen, casten is leuk maar je hebt, volgens mij, om de echter TV-ervaring te hebben, een afstandbediening nodig met een full user interface van een typische TV.

 

Optie 2 heb ik recent gemerkt (bij familie die het ook hebben) dat Apple TV of de Xiaomi-box toch beter werken dan op smart-TVs. Lijkt me ook logisch aangezien de ontwikkelaars hier toch met bepaalde onvoorzien factoren/bugs geen rekening kunnen houden (ze kunnen niet testen op elk type smart-TV). Dus ik zou adviseren om voor een Apple TV 4K of Android-box zoals de Mibox te gaan zonder een aangepaste Android TV (zoals Google het aanbied).

 

Ik zou ook niet de Apple TV HD kopen, die is al van 2015 en er komt in 2021 een opvolger van de 4K. Je kan argumenteren dat Yugo niet hoger uitzend dan 1080p, maar dat is niet de reden. Je gaat daar ook apps op installeren zoals Netflix of Apple TV+ die het wel kunnen. Ondersteuning voor Dolby Atmos is enkel op de 4K. Daarnaast gaat het ook over de ondersteuning door Apple (op zich al mooi dat een toestel van 5 jaar oud nog steeds ondersteuning krijgt van Apple, maar tegenwoordig stoppen ze toch met updates na 7 jaar). Het is een forse prijs meer tov Android TV, dus dat moet je voor jezelf uitmaken.

 

Ik gebruik het nu sinds 25 juni met een Apple TV 4K via Gigabit LAN (geen wifi) samen met 65inch Full HD. Mijn ervaringen:

 

1) Ik was gestart met Android TV, maar 1 maand later Apple TV gekocht omdat ik de indruk had (omdat Apple TV al langer ondersteuning had) sneller ontwikkelingen zou krijgen. Echter was het tegengestelde waar, in het begin was Apple TV niet on-par met essentiële features op Android TV zoals TV-gids en zappen, maar dat is recent opgelost met een update (zie post: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Zappen-met-de-Yugo-app-op-Mibox-Android-TV/m-p/98827#M5858)

2) App is op Apple TV zeer stabiel, geen crashes of dergelijke.

3) Het aantal zenders is beperkt maar dat komt door de content aanbieders niet door Telenet. Kabel is toch anders dan een App op een mediastreamer, ik vermoed vanwege rips? Maar daar moet je wel rekening met houden. Ik ben tevreden met het aanbod (ik zie niet zoveel TV). Je kan ook de NPO app installeren als je Nederlandse zenders wil.

4) Beeldkwaliteit is uitstekend, vooral sinds ik ingesteld heb dat de Apple TV, de refresh-rate  aanpast op wat er uitgezonden wordt.. Kan ook zijn dat het in parallel is geweest met een update of met een kabel die slecht was die maar 100mbit doorstuurde ipv 1 gbit. Uiteraard heb ik maar 150 mbit internet, echter gaf de kabel wel meer foutmeldingen omdat het stuk was (packet loss).

5) Sinds kort een nieuwe update die ook de mogelijkheid biedt als je live kijkt om meer informatie aan te bieden over het programma en van het begin te kijken (Yugo heb je 7 dagen Terugkijk TV). Nu nog een knop toevoegen om meteen op te nemen, kan niet zo moeilijk zijn.

6) Opnames terugvinden is een drama. 5x klikken ofzo. Dit moet echt beter. Ook in de iOS/Android app.

7) Alles buiten live-TV en TV-gids vind ik toch kwa user interface niet ideaal. Hier moet beter over nagedacht worden, zoals het vinden van series of films. Kan je ook Streamz voor gebruiken, die interface is beter.

8 ) Zappen zit een vertraging van 3 seconden op tussen de swipe op de siri-remote en het moment dat de zender live is.

 

Overall: best tevreden, ik zou het niet afraden, maar ik zou enkel adviseren met 1) goeie wifi-verbinding (los van de internet snelheid!) en 2) full Android TV of Apple TV 4K (die ook een gigabit LAN heeft).

Dixi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Ondertussen heb ik inderdaad enkele maanden

de yugo app. 
in begin alleen

via chromecast en dat vond ik maar niets. Aanhoudend storingen, foutmeldingen, geen afstandsbediening etc. Daarna apple tv aangeschaft. Toen verliep het wel beter aangezien je daar een afstandsbediening bij hebt. Maar nog steeds durft de app zich volledig afsluiten in midden van een programma. Dat is niet fijn natuurlijk.

recent hebben ze de app wel een serieuze update gegeven met nieuwe tv gids en gebruiksvriendelijker geworden. Dat was echt

wel nodig!

Ik heb mezelf voorgenomen dat ik het een kans wil geven. Het is al beter dan enkele maanden terug maar nog niet ideaal. Vermoedelijk werken ze er nog steeds aan zodat de fouten weggewerkt worden.

Momenteel heb ik ook het actietarief en die prijs is wel interessant. Maar ze mogen zeker niet duurder worden want dan gaan ze veel klanten verliezen!

Polle_P
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

Hi, bedankt alleen voor de feedback.
Ondertussen YUGO ALL-IN besteld.
Zal mijn bevindingen hier zeker posten.

 

davyt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

en wat is je ervaring?

davyt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wat is jullie ervaring met de YUGO app?

ik denk dat ik er redelijk vroeg bij was (Yugo),  veel bugs, app was nog niet beschikbaar op Apple TV. erna app beschikbaar met nog steeds veel bugs (crashen, refreshen lukte moeizaam). ondertussen is het beter (inderdaad android wordt blijkbaar sneller 'doorwikkeld'.  Had HD Apple TV en Powerline.  nu leek de Powerline heel wat storing te veroorzaken, nieuwe router (wifi 6) en Apple TV 4K gekocht en sindsdien een wereld van verschil. vind de kwaliteit (beeld) toch net beter dan de mibox (android ook geprobeerd).  Wat ontbreek ik nog, dolby 5.1, not sure of dit uitgezonden wordt via Yugotv. en inderdaad (zoals hierboven gezegd wordt) zappen, tvgids zoekfunctie, terugkijk tv kan qua interface nog beter.  in het algemeen ben ik wel fan van het concept...prijs vind ik wel nog aan de hoge kant

0 Likes