Beantwoorden
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke opties zijn er voor digitale TV in tweede kamer?

ik wil graag TV kijken in een tweede kamer. Maar kom niet goed uit alle opties.

Een TV met tweede decoder kan, maar dan moet ik een COAX-kabel leggen? Idem voor TV met een kaartje? Dat laatste lijkt me handiger; dan kan de TV aan de muur...zijn er nadelen?

 

In die andere kamer staat al een PC. Daarop kan ik in de browser prima Yelo TV kijken. Maar dan heb ik geen afstandsbediening...en dat is wel nodig. Iemand een gouden tip?

 

 

Ik heb dus Yelo TV en de oude decoder. Dat zou ik graag zo houden, want anders kan ik geen reclame meer doorspoelen heb ik begrepen..

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Afstandsbedeining Yelo TV?

 

 

0 Likes
5 reacties
DylanB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Welke opties zijn er voor digitale TV in tweede kamer?

Hoi,

 

Tegenwoordig kan de telenet tv-app geïnstalleerd worden op een Android streaming box of Apple tv. Uiteraard betreft dit de app die alleen werkt wanneer je een tv-box hebt ipv digicorder.

Wat het doorspoelen betreft, is dit alleen 1 minuut reclame voor de opname. Tijdens het bekijken van de opname kan je gewoon doorspoelen. Je krijgt uiteraard 7 dagen terugkijk tv waarin je dan de reclames niet kan overslaan maar wel het programma kan doorspoelen bij de vtm zenders( wat vroeger niet kon)

Hierbij heb je dus een afstandsbediening en kan je eigenlijk de streaming box gebruiken als Digicorder/tv-box.

Let wel op, dit gaat niet met eender welke box (android versie 5.1 of hoger).

Ik kan je alvast aanraden even deze link te bekijken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-tv-app-via-je-android-tv-of-apple-tv/

Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke opties zijn er voor digitale TV in tweede kamer?

OK, dat wist ik nog niet. Nog een optie dus.

 

1. extra digibox/digicorder en TV

2. CI+ kaartje en TV

3. yeloTV op PC (maar zonder AB)

4. yeloTV casten vanuit app naar TV (TV + chromecast nodig)

5. Telenet TV app op android TV box. (TV + android TV box nodig, plus bestaande digicorder vervangen)

6. . . .

 

Hier moet toch een mooi tabelletje met voor- en nadelen van te knutselen zijn, toch Telenet?

 

Maar terug on topic:

ik ben nog niet helemaal enthousiast over deze optie. Ik moet nl. nog een TV en een android box kopen. En switchen naar de nieuwe tv-box. Dan is TV met een kaartje wellicht goedkoper, ook al moet ik COAX trekken..

 

Is er geen manier voor een afstandsbediening voor yeloTV op de PC? Dat zou wellicht het goedkoopst zijn..desnoods via de yeloTV-app, maar die kan volgens mij enkel swipen naar een digicorder?...ingewikkeld hoor...

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke opties zijn er voor digitale TV in tweede kamer?

@Hampel345 ik weet niet welke tv je hebt maar op de meeste recente tv's kan je de telenet tv app installeren. Dan moet je gewoon de tv via internetkabel (indien aanwezig) of wifi aan het internet hangen.

Je kan dan de afstandsbediening van je tv gebruiken om te zappen, volume en de rest 😉

Een andere optie die ik meestal ook voorstel is een chromecast met google tv ingebouwd. 

Hiervan een voorbeeld : https://www.nl.fnac.be/Google-Chromecast-2020/a15115582?gclid=EAIaIQobChMIpozilbO18wIVEKh3Ch0GMAC9EA...

Je kan daarop de tv app ook installeren en zo ook Disney+, Netflix, vtm go,....

In de meeste gevallen kan je dan de afstandsbediening van je tv koppelen aan de chromecast en moet je maar 1 afstandsbediening gebruiken voor beide toestellen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke opties zijn er voor digitale TV in tweede kamer?

OK, dank voor het antwoord.

 

Ik heb nog geen TV. Hoopte dat het met mijn PC zou kunnen. Kan ik ergens zien voor welke merken/modellen er Telenet apps zijn?

Maar dit is weer de Telenet TV-app? Dan moet ik weer van digicorder wisselen wat ik niet wil? Werkt het niet met de yelo tv app?

 

En op de google TV? werkt Yelo daar dan wel?

En enigszins off-topic: hoe zie ik welke apps er nog voor Google TV zijn? Vrtnu? Streams? ??

0 Likes
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke opties zijn er voor digitale TV in tweede kamer?

Inmiddels een TV gekocht..een Chiq L32H7a..met Android TV, ingebouwde Chromecast en DVB-C..

 

Telenet TV app geïnstalleerd. Lijkt te werken, maar ik heb nog geen TV-box, dus kan het nog even niet testen..er bleek ook een VRT Nu app te zijn. Werkt prima. VTM Go App ook..

 

Casten vanuit Yelo TV app op telefoon werkt ook goed.

 

Nog enkele vragen:

1. ik mis een Streamz app? Is die er niet voor Android TV? Dat zou jammer zijn..

 

2. beeldkwaliteit lijkt nog niet optimaal; maar ik moet mijn verbinding nog checken..

Wat zijn eventuele alternatieven mocht dit tegen blijven vallen (en het niet aan de TV ligt):

- compact signaal via DVB-C en een coax-kabel?

- CI+ kaartje ?

Ik begrijp dat het compact signaal maar 20 zenders ofzo omvat en CI+ meer (net zovele als de digicorder, maar dan zonder opnemen en pauzeren?).

 

3. De Tv staat niet in het Telenet CI+-lijstje. Durft iemand te voorspellen of een CI+ kaartje in deze TV gaat werken?

 

4. Gaat al dit verkeer van mijn databundel af? Ook het Telenet TV-verkeer?

 

5. Ik ontdekte ook TV flow. Dat leek me altijd ver-van-mijn bed, maar biedt dat nu ik een Android TV heb niet dezelfde functionaliteit als de Telenet TV-app icm de TV-box (aan minder geld)? Of zit er een addertje onder het gras?

0 Likes