24751
netweters
|
152332
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik kan perfect tv kijken in de yelo-app op mijn smartphone of via de website via mijn laptop.
Casten uit de vrtnu app naar mijn chromecast lukt prima.
Echter wanneer ik wil casten naar mijn chromecast (1ste generatie) aangesloten op mijn LG oled55gx6pla dan toont hij het yelo play logo op mijn tv en staat er ready to cast.
Als ik dan begin te casten dan toont hij het logo van het kanaal en een witte balk met LIVE erachter. Er begint dan zowel op mijn smartphone als op de tv een wit cirkeltje te draaien en daar blijft het bij...
Stop ik dan het casten in de yelo app dan kan ik wel terug tv kijken op mijn smartphone maar op de tv schakelt het casten niet uit. Moet geforceerd dit stoppen...
@Ex-Netweter de eerste generatie chromecast heeft een te kleine buffer om bepaalde casting te doen.
Heb dit nog al gehoord van mensen die bijvoorbeeld vrt willen streamen.
Als je een nieuwe chromecast zou kiezen, koop direct de chromecast met google tv 🙂
Zeker een aanrader. zo maak je van je tv een volledige smart tv (moest je dat nog niet hebben)
Die tv dat jij hebt heeft een webOS, dus daar kan je niet zoveel op installeren. Op de chromecast met google tv wel. Dit draait op android.
Ik heb net hetzelfde probleem sinds gisteravond. VRTnu, Youtube, Play Sports... alles kan gestreamd worden naar de Chrome Cast, maar als ik Yelo wil streamen naar de TV dan blijft hij haperen/laden. Nochtans speelt Yelo Play normaal af op mijn gsm. Ik vind dit wel héél ambetant, want ik kan enkel TV kijken in mijn keuken via mijn Chrome Cast 😞
Hier sinds gisteren ook plots hetzelfde probleem. Casting lukt perfect vanuit eenders welke app (Netflix, Vtm, Vrt,...). Maar wanneer ik een opname vanop mijn digicorder probeer te casten naar mijn tv, dan krijg ik een infinite loading spinner te zien.
Zelfde hier, op Chromecast gen2 "werkt" alles zoals vanouds. Op de gen1 krijg ik een infinite spinner...
Het buffer verhaal kan ik allemaal wel geloven, maar verklaar dan maar waarom tot enkele dagen geleden alles werkte en dan nu helemaal niet meer? Een correcte implementatie haalt de resolutie naar beneden als de throughput niet voldoende is; de buffer zou er helemaal niets mogen mee te maken hebben. Zoals hierboven gemeld doet Netflix en Disney+ het perfect op mijn gen1 chromecast!
ps: ben nieuw hier, maar kunnen we ergens een ticket openen of leest support mee?
edit: mss kan de Mod de titel aanpassen naar: "chromecast streamen werkt NIET op gen1; wel op andere versies chromecast" oid...
Ik heb oudere chromecast bij ouders geïnstalleerd want die van mij is ingebouwd in tv, maar yelo play blijft maar wieltje ronddraaien als we willen casten uit de app.. Problemen bij telenet of app?
Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Yelo app en chromecast
Hey @Gialloblu, je bedoelt dus dat je dit met de ingebouwde chromecast opmerkt? Zo ja, is dat volledig normaal, aangezien de Yelo Play-app casten via ingebouwde chromecast niet ondersteunt.
Hier kan je dit nog een keer terugvinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/help-swipen-lukt-niet/.
Dat is dan heel raar want ik kan wel naar ingebouwde chromecast op tv casten via yelo play 😅
Daardoor heb ik oude chromecast bij ouders in tv gestopt maar daar bleef het casten altijd hangen..
@Ex-Netweter @Grogu @Ex-Netweter en gebruiken jullie de Yelo Play-app op iOS of op Android? Ik heb hier zelf nog geen andere meldingen over gezien, buiten deze thread. Vandaar dat ik even wat meer informatie nodig heb.
Jullie ervaren dit nu nog steeds?
@Suzy Android hier. Android 9 en 10, beiden zelfde probleem.
@Suzy Android versie 10 hier. Jep, het probleem doet zich nog steeds voor met de Yelo App
Dik het zelfde probleem hier. Eerste gen. Chromecast alles werkt erop behalve yelo play. Blijft maar laden..
Bedankt voor jullie feedback!
De collega's hebben blijkbaar wat meer detail informatie nodig om een grondig onderzoek te kunnen starten.
@Gialloblu er is op De Netweters een ander topic dat over exact hetzelfde probleem gaat heb ik de indruk. Ik voeg jouw topic daarom er even mee samen. 😉
Geef zeker de informatie door die ik erin bevraagd heb, dan kan Telenet een onderzoek starten.