24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Sinds eergisteren werkt de chromecast niet meer via Yelo Play. Deze ochtend werkt mijn externe chromecast tv wel weer, die met de ingebouwde Chromecast (Sony Android) nog steeds niet. Andere apps die kunnen chromecasten (Netflix, Twitch, ...) doen dat wel.
Zowel via iPad, iPhone, iMac kan er geen connectie gemaakt worden met de Sony android tv. Alles is up to date.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier hetzelfde probleem met Sony tv
Ik kan blijkbaar ook niet meer casten naar mijn Philips smart tv. Als ik heb probeer met de Yelo Play app, dan wordt het scherm op mijn tv zwart en Yelo Play speelt (schokkerig) verder op mijn smartphone.
Als ik probeer te casten via de smartphone, dan zie ik dit:
Is dit iets waarvan jullie al op de hoogte zijn?
Ok krijg een zwart scherm op de tv en afspelen via de app lukt op dat moment ook niet
Hier hetzelfde probleem ! Iemand al op de hoogte voor een eventuele fix ?
Men heeft enkele testen gedaan en het casten vanop Yelo Play naar een Chromecast lijkt gewoon te lukken. Merken jullie nog steeds problemen op? Zo ja, geef zeker wat meer info.
- Yelo Play app (4.21.3) > TV kijken (eender welk programma)
- Via Google Pixel 3 (Android 9.0; veiligheidsupdates 5 juli)
- Naar Philips smart tv 40PFS5501/12
- Bij het casten wordt scherm van tv zwart, terwijl beeld op smartphone schokkend verder speelt
Ik weet niet of ze het Chromecast noemen, maar het is ingebouwd in de tv.
Ik kan dan kiezen: casten via de app (zwart beeld op tv) of casten via smartphone (foutmelding, zie hierboven).
Zoals in mijn originele post heb ik al uitgelegd dat het om een ingebouwde chromecast gaat. Mijn andere tv waar ik een externe voor gekocht heb, werkt het wel. Daar heeft het probleem maar een dag geduurd. Heb gisteren ook naar Telenet gebeld om het probleem daar nog eens aan te kaarten.
@Dirk15 @sb @Mrvibez @Michel6 er moeten individuele dossiers voor jullie opgestart worden met specifieke informatie.
Het is dus best dat jullie hiervoor telefonisch contact opnemen of via het social media team (Facebook of Twitter) van Telenet. Info die nodig is voor in het dossier vinden jullie hierboven, noteer deze dus zeker voordat je belt of een berichtje stuurt.
Ik heb net telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van Telenet. Zij vertellen mij dat dit niet meer lukt omdat de smart tv een update heeft gedaan. En je dus verplicht bent om een externe Chrome Cast te kopen, al heb je een smart tv waar deze ingebouwd is. Alle andere apps zoals Stevie, vtm go en vrt nu ondersteunen deze nieuwe update wel. Onbegrijpelijk dat Telenet dit niet doet.
@Ex-Netweter
Dit toont opnieuw de onkunde aan van sommige mensen op de helpdesk. Ik weet 200% zeker dat mijn smart tv géén update heeft gehad. Dus daar zal het niet liggen.
Helaas weet ik niet wat de oorzaak is. Wat ik wel weet is dat het ooit gewerkt heeft (en ooit niet). Apps als YouTube met ingebouwde cast functie werken allemaal. Rechtstreeks casten via mijn smartphone werkt ook, behalve als ik dit via Yelo Play probeer. Dan krijg ik een waarschuwing.