Beantwoorden
Svekke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play-stream via Chromecast hapert

Beste,

 

ik zit met het probleem dat wanneer ik eender welk tv-kanaal ik cast via de YeloPlay app, zij het vanaf een iphone, ipad, laptop of pc, naar chromecast de uitzendingen beginnen te haperen (precies een bufferprobleem).  Cast ik van eender welk van eerder vernoemde toestellen, via Netflix, Youtube, maakt niet uit wat, heb ik dat probleem niet.  Er staat een WiFi booster op nog geen meter van het Chromecast toestel dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

 

Iemand een idee?

 

Een ander probleem dat ik opgemerkt heb omdat ik een topic over bovenstaande wou openen, is dat het laden van telenet gerelateerde sites, (mijntelenet.be, netweters.be) de laadtijd van zulk een pagina meer dan 30sec neemt.  Eender welke andere site, google, vrt.be, vier.be, hln.be, .... opent quasi direct.

 

Mvg,

Svekke

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Yeloplay happert

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yelo Play-stream via Chromecast hapert

@Svekke merk dit hier ook op van de laadtijd, de servers zullen een beetje overbelast zijn of een optie van het forum dat de laadtijd laat verhogen, andere site's gaan ook direct open hier.

zelf met speedboost duurt het langer dan andere site's.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Yelo Play-stream via Chromecast hapert

@Svekke  Zoals je reeds aanhaalde zijn Telenet gerelateerde sites traag omdat deze een andere route nemen op het Telenet netwerk. Probeer eens met een andere DNS server zoals Cloudflare.

Je zal merken dat het beter gaat 🙂 Ik gebruik deze DNS al jaren zonder problemen met snelheidswinst als resultaat.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Svekke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play-stream via Chromecast hapert

Dank je wel Kristof,

 

dit is inderdaad een wereld van verschil met de CloudFlare DNS servers 👍.

 

Grtz