Beantwoorden
Corporal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Sedert de voorlaatste Yelo Play update (op de iPad) komt er enkel maar geluid door de "lightning naar hdmi adapter" vanaf het moment dat de film zelf start, zowel iPad als tv geven daarbij een zwart beeld.

 

Precies of er bij de Yelo app ergens een soort "veiligheid" inschakelt en het beeld blokkeert als een film start. Anders wordt het beeld wél doorgegeven, ook bij andere programma's.

 

Enkele updates geleden was dit plots ook het geval (jaar of 2 geleden), en na een bepaalde update werkte het dan weer wél.

 

Iemand een verklaring, en bij uitbreiding, een oplossing Smiley Erg vrolijk ?

 

Alvast bedankt !

 

Niek

 

 

17 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

 @Corporal, vervelend dat dit plots niet meer werkt!

 

Maar eigenlijk komt het erop neer dat Yelo Play enkel toegestaan is op het scherm van het toestel zelf. Als het in het verleden wel gewerkt heeft door een lightning naar HDMI adapter, was dat in principe nooit de bedoeling. We weten dat klanten soms mogelijkheden vinden om het in werking te krijgen, maar ondersteund wordt dit op dit moment niet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Corporal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Bedankt voor je snelle respons.

 

Zeer spijtig dat dit niet ondersteund wordt, alhoewel ik zou durven suggereren dat het eerder 'geblokkeerd' wordt, dan 'niet ondersteund', als u begrijpt wat ik bedoel.

 

Het systeem met de adapter is zeer handig voor een televisie op een andere locatie dan waar de digibox zich bevindt (veranda, keuken, slaapkamers, speelkamer, etc.).

 

Telenet kan toch niet verwachten van de klant dat hij op al die verschillende plaatsen in het huis digiboxen zet als hij op meerdere (grote) schermen wil kijken ?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Het heeft inderdaad met restricties en rechten te maken waardoor we dit momenteel niet ondersteunen. Of dit in de toekomst zal veranderen, daar heb ik helaas nog geen zicht op. Anders deelde ik het al graag met je. 

 

Hopelijk vind je nu toch nog een manier om op deze locaties in huis tv te kijken! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

@Corporal

 

Kan je niet "casten" met zo'n iPad? Ik kan op mijn smartphone (Nexus 5X) Yelo Play openen en dan het beeld casten naar mijn smart tv. Helaas voor mij verbergt de Nexus de (software) buttons (driehoek, cirkel, vierkant) niet, dus als ik cast, dan staan die de hele tijd rechts in beeld. Niet leuk/ 😞 Maar ik denk dat dit niet het geval is bij andere smartphones die kunnen casten. De smart tv moet uiteraard ook verbonden zijn met het thuisnetwerk.

 

Edit: Intussen zijn we een paar maanden verder en heeft Telenet ervoor gezorgd dat ik Yelo niet meer kan casten met mijn smartphone. Ik maak(te) er niet dikwijls gebruik van, maar toch... Dankjewel, Telenet! 😐


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Corporal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Casten of clonen en gelijkaardige functies werken tot op het moment dat de film of serie start.

danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Hopelijk wordt dit in de toekomst terug aangepast. Ik heb speciaal een kabeltje gekocht zodat ik mijn ipad kan verbinden via hdmi op tv. Dit zou ik gebruiken op reis, zodat ik op ons hotelkamer mijn ipad zou kunnen aansluiten op de TV en zo samen met vrouw en kinderen naar de belgische tv te kunnen kijken, want met 4 op een ipadscherm is wat onhandig. Er wordt veel reclame gemaakt met yeloplay om te kijken in gans europa. Maar het kan enkel op een klein schermpje. Dit valt mij erg tegen van Telenet. Op een android tablet met hdmi uitgang lukt dit wel nog. Waarom niet op een ipad?

Stephane1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! De 3 wijzen! Handje vol! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Ik snap dat Telenet geld wil verdienen aan extra digiboxen per huisgezin.

 

Ik vind het jammer dat ze zich verschuilen achter rechten. Een iPhone met scherm reproductie heeft niet meer impact naar auteursrechten dan een pc met groot scherm, en dat kan wel.

 

Ik hoop dat Telenet inziet dat customer experience kan leiden tot meer verkoop.

Hun beloftes van “je kan tot op 4 toestellen tegelijk kijken” is dus praat voor de vaak. Waarom zou je nog Play of Play More nemen. Ik twijfelde tussen upgrade naar Play More of Netflix.  Dit soort praktijken maakt kiezen makkelijker.

Francois1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Tot onze spijt moeten we inderdaad constateren dat het niet mogelijk is met Yelo play de programma's te bekijken op een televisiescherm via een speciaal aangekochte kabel voor onze iPad . Het beeld komt door voor enkele seconden en slaat dan over naar zwart scherm, de klank blijft wel doorgaan. 

Onze zoon is klant bij Proximus en voor hem lukt dit wel . Daar wij veel in het buitenland verblijven maken we veel gebruik van onze iPad om naar tv te kijken . Wij waren zo blij toen we vernamen dat vanaf juni het zou mogelijk zijn om alles te bekijken via Yelo play , ook in het buitenland . Waarom lukt dit op de iPad wel en niet meer van het moment dat je deze aansluit op een televisie , kwestie van rechten veranderd dit toch niets .

Wij zijn reeds ons ganse leven klant bij Telenet , met diverse producten , maar overwegen nu toch over te stappen naar Proximus . Spijtige zaak , enkel door dit voorval . 

Mocht er toch nog verandering in komen in de toekomst laat het ons weten . 

Thewasp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Echt flauw telenet! 

 

Ik heb net zo n kabeltje gekocht... 59 euro!!! Lukt voor netflix, en gelijk welke andere app... maar niet voor jullie ( overigens vaak haperende ) app. Jullie verschuilen achter rechten is onzin. Dit is een commerciele

keuze die jullie moedwillig maken. 

 

Ik hou er nier van dat je zo een keuze maakt... en ik hou er nog veel minder van dat je er drogredenen

voor opgeeft. Be a man, en geef dan gewoon toe dat jullie dit moedwillig blokkeren wegens commerciele redenen... dit heeft NIKS te maken met ‘ niet ondersteunen’ want dat ding heeft geen ondersteuning nodig!! 

 

Erg ontgoocheld in Telenet. En wees maar zeker dat dit zich zal verspreiden over de sociale media... slechte reclame kan soms meer kosten dan wat toegeeflijkheid. ;). 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Ik vind het ook jammer dat ik Yelo Play niet (meer) kan casten via mijn Nexus 5X, maar ik denk dat je wat te veel vertrouwen hebt in sociale media. Een aardverschuiving zal er immers niet komen; die had er immers al lang moeten zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thewasp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Inderdaad... een aardverschuiving komt er niet. Maar met hoe meer we hierop reageren, hoe grotere de kans dat telenet inziet dat ze zich op het foute focussen in deze.

Danny1954
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Ik zit in hetzelfde schuitje.Veel in het buitenland en dus blij met in heel Europa de Yeloapp te kunnen gebruiken. Had mij hiervoor zelfs een appletv-kastje aangeschaft. Groot was dus ook mijn verbazing dat ik bij gebruik van de app enkel geluid kreeg te horen. De opgegeven reden lijkt mij inderdaad ook niet te kloppen want je kijkt toch via 1 van uw max. 5 geregistreerde toestellen en of je nu op dat toestel kijkt of deze op een groter scherm aansluit lijkt mij dat dus toch in orde.

 

Ik kan u wel mededelen dat er geen enkel probleem is om via airplay vrtnu-app, stievie-app en zelfs de Nederlandse NPO-app op tv af te spelen. Dit zou dus volgens mij ook met uw HDMI-adapter moeten kunnen denk ik. In ieder geval kun je dan al veel Nederlandstalige zenders bekijken en programma's van enkele dagen (of weken -vrt) geleden.

0 Likes
Stephane1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! De 3 wijzen! Handje vol! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Bedankt voor de tip

 

Tegelijk betaal ik extra voor Play om flexibel tv,series en films te zien. Het is dan ook jammer dat ik daar maar half van kan genieten tgv wat mijn inziens pestgedrag is van Telenet.

 

Nu is het zogezegd ivm rechten. Twee jaar terug werkte mijn Yeloplay app niet gedurende maanden zonder dat Telenet correct reageerde, laat staan actie nam om het probleem op te lossen. Juist de zomermaanden waarin ik op verplaatsing TV kijk.

 

Intussen heb ik me op Netflix geabonneerd. Tot nog toe nog niet één keer problemen mee gehad. 

Het kan dus ook anders

0 Likes
Corporal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Oplossing : Google Chromecast (versie 3) aangeschaft.

 

Geen problemen (tot nu toe...)

0 Likes