24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Beste,
Ik heb mijn pc voor yelo play geregistreerd, en ik kan kijken in chrome naar yelo play.
Maar wanneer ik in een andere browser yelo play wil gaan kijken dan vraagt hij voor een registratie van het toestel?
Onthouden ze niet de ip van de pc?
Want chrome doet soms raar daarmee dat ik het wil zien in een andere browser maar ik moet opnieuw het toestel voor registreren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zo ver ik weet kan je, eenmaal geregistreerd, met verschillende browsers werken. Is er echt geen mogelijkheid om je in te loggen ipv te (opnieuw) te registreren?
Ik heb even gezocht en ben dit tegengekomen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hulp-bij-geregistreerde-toestellen-yelo-app-yelotvbe/
Het is mogelijk dat je je computer (die je al geregistreerd had) nog een keer moet registreren als je een film, serie of zender uit je extra pakket (bv. Play, Play More of Play Sports) wil bekijken.
Ik moet hierop zeggen dat ik net hetzelfde ervaren heb. Op Yelo registreren met een bepaalde browser, nadien met een andere browser en opnieuw moeten registreren, de PC werd aanzien als een ander apparaat. Stond dus ook tweemaal in de tabel met geregistreerde toestellen.
Ik heb een hele tijd geleden eens moeten switchen tussen FireFox en Chrome wegens de problematiek van SilverLight. Is al lang geen issue meer, maar destijds wel. Vandaar dat ik het weet.
Ik heb geen idee op basis van wat Telenet een toestel identificeert, want een andere browser, die gaat op het web met hetzelde IP adres, hetzelfde MAC adres van de netwerkkaart, enz. als de vorige browser. Het is inderdaad wel zo dat "de andere kant" kan zien welke browser je gebruikt, dus blijkbaar telt die ook mee in de identificatie. Anders kan ik het niet verklaren.
@Ex-Netweter @StefaanH @sb, volgens mij is het altijd zo geweest dat je bij het wisselen van browser opnieuw moet registreren voor Yelo Play. Maar de klantenservice artikels die erover bestaan, geven hier geen uitsluitsel over. Daarom heb ik voor de zekerheid eens nagevraagd wat er nu precies geregistreerd wordt en waarom dit voorvalt. Ik kom erop terug zodra ik meer weet!
@Ex-Netweter @StefaanH @sb, et voila heb uitsluitsel gekregen van de Yelo Play collega's.
Het uniek zijn van een toestel in kader van yeloplay.be, komt door de opslag van cookies in de browsers.
Hieruit kunnen we afleiden dat het dus normaal is dat je opnieuw moet registreren wanneer je van browser wisselt voor het bekijken van yeloplay.be.
Je weet waarschijnlijk wel dat je zelf je toestellen via Mijn Telenet kan verwijderen. Indien ze nog geen 90 dagen geregistreerd zijn en je loopt echt vast (geen ruimte meer om nieuwe toestellen te registreren), kan de Telenet klantendienst je ook wel uitzonderlijk helpen bij het verwijderen van niet gebruikte registraties.
@StefaanH@ schreef:Dus ... Oppassen met het opkuisen van cookies, bvb door CCleaner te gebruiken ...
Niet per se CCleaner, ook je browser. Ik heb Fx zo ingesteld dat alle cookies standaard verwijderd worden bij het afsluiten.