Beantwoorden
Tester2018
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

Ik zou graag Yelo tv swipen van mijn dochter haar Android gsm naar haar Smarttv, maar werkt aan geen kanten. Vandaag 2x naar Telenet gebeld. De vrouwelijke medewerkster zei dat ze zelf er niet veel van wist en moest een huplijn bellen. Daarna werd mijn account gereset. Een andere medewerker zei deze avond dat ik m'n browser cache van Chrome moest wissen en enige tijd via Yeloplay TV kijken. Daarna zou er automatisch de melding komen om het toestel te registeren (kon tot 30min duren), maar geen enkele melding. Manman, hoe omslachtig is me dat om toestellen te registereren op die Yelo play app.
En op hun website staat doodleuk in 1-2-3 registreren... belachelijk...

Daar staat dat je wel moet tv kijken naar een Play of ander pakket (die wij niet hebben), maar klopt niet zei de medewerker, iedereen bij Telenet kan registeren... kan iemand helpen aub ? Thnx!

0 Likes
6 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

Als je met 'swipen' casten bedoelt, dan moet je enkel Yelo Play registreren op de Android smartphone van je dochter. Dit houdt in dat je de app installeert en dan registreert. Je kan tot 5 toestellen per klantnummer registreren. Als je minder dan 5 toestellen geregistreerd hebt, dan zou registratie onmiddellijk moeten gebeuren. Uiteraard moet de smart TV casten ondersteunen en zowel de smartphone als smart TV moeten in één netwerk zitten (bijv. 192.168.0.x).

 

Op hoeveel toestellen heb je Yelo Play geregistreerd? Ik kan me inbeelden dat als je aan het maximum van 5 zit dat je een en ander zal moeten doen om een toestel te schrappen. Telefoneren was voor jou duidelijk geen oplossing. Misschien heb je méér geluk via Facebook of Twitter ? Ze reageren daar in elk geval sneller en ze kunnen je probleem discreet afhandelen via privéberichten (zodat niet iedereen je klantnummer of zo moet zien).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tester2018
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

Bedankt voor uw snel antwoord, de app is al gëinstalleerd (en al eens verwijderd en opnieuw gëinstalleerd op aanraden van Telenet) omdat het simpelweg niet lukt om te registeren... Er is geen enkel toestel geregistreerd 0 van de 5. Als ik live tv kijk met gelijk wel toestel komt te vraag nooit om te registereren in de app. Zelfs niet hier op m'n laptop. Vroeger kon ik simpelweg casten vanaf haar tablet en haar smart-tv op 'screen mirroring' zetten, dan moest je nog niet registreren en werkte het perfect.
Wel raar dat er op hun site staat dat je naar een extra pakket uitzending moet kijken (play, play sports,...) voordat de vraag komt om te registreren. Al 2x gebeld en ze zeiden telkens dat een extra pakket niet nodig is voor dat registeren. Kon tot 30 min duren tegen dat de vraag kwam, maar al een uur aan het kijken en browsercache ook al eens gewist... Als je de reacties leest onderaan de Yeloplay app is het om omver te vallen hoe negatief/veel problemen er zijn... dochter hoop al enkele dagen op tv in haar kamer en gezien het vroeger werkte... moet ook lukken. Totaal niet gebruiksvriendelijk dat registreren 😞

0 Likes
Tester2018
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

Ik kreeg net dit antwoord in tegenstelling tot wat men aan de telefoon zei.

Om te registereren moet je toch een Play of ander extra pakket hebben en casting lukt niet meer naar een smart-tv. Vroeger is mij dit wel gelukt, rechtstreeks van mijn dochter haar tablet.
Dacht via de ingebouwde casting functie in haar tablet of Chromecast. Moet zijn dat Telenet er weer extra restricties op gelegd heeft 😞

Ik denk dat hier inderdaad een misvatting opgetreden is. Het spijt ons dat je deze informatie zo meekreeg. Streamen via Yelo zonder extra TV pakket is helemaal geen enkel probleem. Het enige wat je hiervoor moet doen, is aangemeld zijn met je Telenet login. Enkel wanneer een betalende stream of een stream via een extra pakket als Play of Play More opgestart wordt, zal je je toestel effectief moeten registreren. 
Casten naar een Smart TV is momenteel niet mogelijk inderdaad. Mocht daarin ooit verandering komen, laten we het je zeker en vast weten!

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

Toestellen moeten inderdaad enkel geregistreerd worden bij extra pakketten zoals Play.

 

Om via de app te kunnen swipen naar de digicorder moet de digicorder wel interactief zijn.

Je kan dit het makkelijkst testen door te kijken hoe ver je in de tvgids kan gaan.

  • Kan je enkel de programma's van vandaag en morgen zien in de tvgids? -> digicorder is niet interactief
  • Kan je wel verder dan morgen in de tvgids (14 dagen ver) -> digicorder is wel interactief

Zie hier en hier

.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

@Tester2018

 

Nog niet zo lang geleden kon ik via de Yelo Play app op mijn Nexus 5X het beeld casten naar mijn Philips smart tv. Dus probeerde ik het juist nog eens en dit kreeg ik als resultaat:

 

Screenshot_20180331-205933.png

 

 

wtf? 😶


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yeloplay : geen melding toestel registreren :(

@sb  DIt is vrees ik al eventjes zo. De filosofie van Telenet lijkt (voorlopig?) nog altijd te zijn: ofwel kijken via de yelo-app/site ofwel via CI+, ofwel via decoder. Je kan swipen vanuit de yelo-app naar een decoder en ook bepaalde opnames uitwisselen. Maar dat is dus allemaal "intern". "Externe" toestellen worden niet (meer) toegelaten.

 

Hier ging het wel over Chromcast maar dat komt op hetzelfde neer. Het enige verschil is dat jij het doet met je smarttv en chromecast van een domme tv een slimme tv maakt. Het principe is wel hetzelfde.

 

Hier legt Suzy uit dat het inderdaad met restricties te maken heeft. Daar ging het wel over aansluiting met een hdmi-kabel maar het komt om hetzelfde principe neer als "extern" denk ik.

 

Het is een keuze die telenet maakt. Of daar ooit verandering in komt? Wie weet. Ik alvast niet 🙂

Maar initieel had @Tester2018 het over swipen. En dat is nog iets anders dan casten.

Bij swipen blijft het "intern".  Je swipet van de de yelo-app naar je decoder. En dat zou wel moeten werken, mits de decoder interactief is. Zonder decoder kan je niet swipen maar kon je wel casten (maar nu blijkbaar niet meer).

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.