24757
netweters
|
152436
antwoorden
|
20704
vragen
|
Op 13/07 in pre-order de Samsung Galaxy Watch Ultra bij Telenet besteld aan €549 (waarbij het toestel op hun website met een volledig verkeerde omschrijving in het systeem staat - nog steeds staat er: "Samsung Galaxy Watch X2 Pro LTE Titan".
Waarom bedrieglijke en bedenkelijke praktijken ..?
Je dient een pre-order te plaatsen en dat heb je gedaan maar hoeveel hebben er dit nog gedaan..? En is er voorraad , nee dat denk ik niet anders moet je ook geen pre-order plaatsen. Het is maar net wanneer Telenet alles binnen gaat krijgen om alles uitgeleverd te krijgen.
Wanneer jij het zelf kan gaan ontvangen weten wij ook niet en als ze zeggen 26/08 dan zou dat natuurlijk perfect kunnen maar het zou ook eerder kunnen zijn dat ze zich hebben vergist en dat het 26/07 is dat je jou Watch ontvangt.
Heb idd ook gezien bij andere aanbieders hiervan dat er idd wel voorraad is maar hebben die tijdig alles ontvangen ? Dat denk ik wel maar waarom ...? geen idee.
Je kan dus twee dingen doen of wel wacht je op je order of wel zeg je jou order af en bestel je hem elders.
Als derde kan je ook eens naar een Telenet center gaan en je daar eens bevragen wat de mogelijkheden zijn.
Hey Fredjen,
Ik ook dezelfde horloge besteld en betaald.
Ook gebeld, vlug antwoord gekregen dat ze mijn bestelling zien maar ze konden geen levertermijn meedelen.
Heb ook gesproken over de 100 euro cashback die duidelijk vermeld stond.
Daar niks over terug te vinden bij dienst facturatie.
Dan zelf nog eens opgezocht, niks terug te vinden van de 100 euro cashback, zelf had ik jammergenoeg geen printscreen genomen.
Ik vermoed dat we ferme gejost zijn.
Jij toevallig wel bewijs van de 100 euro cashback?
Iemand weet wanneer de horloges zullen worden bezorgd?
Dank u
Deze actie gaat alleen uit van telenet wil je zeggen
De actie van samsung staan hier
https://www.samsung.com/be/promo/
Post nl brengt de pakjes van telenet
Luc,
Telenet had volgens mij verkeerdelijke informatie genoteerd.
Ik las 100 euro cashback ( altijd via leverancier, dit geval Samsung), aan te vragen tot ergens in augustus.
Nadat ik argwaan kreeg wat levertermijn betreft ben en ik gebeld heb, zocht ik de tekst op van de cashback. Deze tekst werd vervangen door het ontvangen van de polsband ( idd actie van Samsung)
Ik ben er van overtuigd dat er ergens een fout is gebeurt.
Uiteindelijk heeft die zogenaamde 100 euro cashback mij over de streep getrokken om deze dure horloge te kopen.
Zou me maar 454 euro gekost hebben.
Hopelijk heeft er nog iemand dit gezien en nog een bewijs van.
In iedergeval spreekt Fredjen er ook over.
Zal moeilijk worden
Je kan de koop annuleren dan moet je het toestel terug opsturen
Hallo Patrick, dank voor jouw reactie. Ik ga je proberen uit te leggen waarom mijn negatief gevoel nu nog versterkt werd de voorbije dagen. Bedrieglijk mocht ik het inderdaad niet genoemd hebben (niemand zal dit met opzet hebben gedaan), maar lees vooral eerst even verder hoe het me verder verging tijdens mijn queeste naar een oplossing.
De nieuwe Samsung Watch Ultra kon je in pre-order bestellen bij diverse partijen (Samsung zelf, Coolblue, Krëfel, ...), waarbij al die partijen meldden dat het uurwerk ging geleverd worden op 19/07/2024. Indien je daarenboven tijdig je pre-order plaatste, zijnde tussen 10/07 en 14/07, krijg je via Samsung een cash-back van € 100 indien je de factuur en IMEI nummer van de watch tijdig registreert (voor 16/09/2024, zag ik net). Daarnaast kan je nog steeds een gratis polsband aanvragen ook.
Dat stond ook netjes vermeld op de website van Telenet, dus ik liet me overhalen, alhoewel de leverdatum die Telenet vermeldde sprak over een levering "van 26/07/2024".
Jouw zin "Je dient een pre-order te plaatsen en dat heb je gedaan maar hoeveel hebben er dit nog gedaan..? En is er voorraad , nee dat denk ik niet anders moet je ook geen pre-order plaatsen." hekel ik wel enigszins. Op basis van welke informatie schreef je dit? Coolblue bvb kon en kan nog steeds prima uitleveren vanaf de launch date 19/07/2024. Samen met Krëfel en ook Samsung zelf was de leveringsdatum 19/07/2024.
Het is Telenet zélf die trouwens de klanten lokt met de melding (de gebeurlijke tikvauten heb ik laten staan): "e-oder nu om als één van de eerste deze inovatieve Galaxy Watch Ultra in handen te hebben, Toestellen zullen geleverd worden van 26/07/2024."
Zoals we nu weten had dit moeten zijn: "26/08/2024, dus als één van de laatsten".
Wat heeft deze pre-order actie in dit geval trouwens te maken met enige voorraad? Ik heb in het verleden meerdere pre-orders geplaatst omwille van het feit dat fabrikanten op die manier een "early bird" in vele gevallen mooie cadeau's voorziet, zoals ook hier, en verkreeg de toestellen steevast nog voor je ze in de winkel kon verkrijgen. Zie bvb de Samsung Galaxy 24 Ultra actie toen die uitkwam: dubbele aan geheugen gratis, een knalprijs om U tegen te zeggen, én als eerste beleverd geweest, maar je moest tijdig bestellen.
Op 23/07 dan bel ik de Telenet helpdesk om 2 zaken uitgeklaard te zien: wanneer wordt het uurwerk nu precies geleverd, én wanneer krijg ik een aangepaste bevestiging van bestelling waarop deze keer wél de correcte omschrijving van het uurwerk op staat, zodat ik zéker geen problemen krijg bij Samsung om de cashback aan te vragen. Tot op vandaag staat er nog steeds: "Samsung Galaxy Watch X2 Pro LTE Titan" op de bevestiging. Da's de omschrijving van de Polar X2 Pro...
Op iets meer dan een half uur ben ik naar 4 (!) verschillende mensen doorgestuurd geweest, waarbij niemand ook maar iets wist of kon aanvangen met deze case. Men kon helemaal niet nagaan waar het order zat (behalve een vermoedelijke leverdatum van 26/08/2024 vond men niks terug), of me zeggen wie een correcte factuur zou kunnen opmaken.
Meer nog: 3 personen hebben me gezegd dat enkel een Telenet Center hier kon helpen. Ook toen ik zei dat ik het zaakje niet langer vertrouwde en vroeg hoe ik mijn geld kon terugkrijgen werd ik door hen naar een Telenet Center gestuurd: daar ging ik het geld direct cash terugkrijgen. Via de helpdesk kon ik dat zeker niet aanvragen en kon dat zeker niet geregeld worden.
Duuuuuuus, ik vertrek gisteren 25/07 naar Kortrijk, en trek daar een Telenet Center binnen. Hun uitermate beleefd doch kordaat antwoord: "Sorry meneer, maar wat de helpdesk jou heeft gezegd klopt aan geen kanten, en we begrijpen zelf helemaal niet dat ze dat aangedurfd hebben om je naar hier te sturen. Vermoedelijk gewoon om er van af te zijn. Meer nog: wij kunnen jou helemaal géén geld teruggeven. Maar, misschien moet je bij een Telenet Center zijn, want wij zijn "maar" een winkelpunt".
Dan bel ik eerst maar even naar zo'n Telenet Center alvorens ook daar weer naartoe te rijden en tijd te verliezen, waarop de winkelverantwoordelijke daar me precies hetzelfde vertelt, en meer nog: "Wij kunnen jou echt helemaal niet helpen en zeker al niet jouw geld teruggeven. De mensen daar op de Helpdesk hebben bedroevend weinig kennis.". En dan heb ik zijn bewoordingen nog wat getemperd! In dat Telenet Center begrepen ze niet waarom de Helpdesk de mensen zo van het kastje naar de muur stuurt.
Dus ik bel 25/07 maar nog eens terug naar de Telenet Helpdesk, en ik krijg deze keer een persoon aan de lijn die beaamde dat men mij helemaal NIET had mogen sturen naar een Telenet Center. Ik vroeg aan hem om de boel te annuleren en me mijn geld terug te geven. Ok, zei hij, dan regel ik dat voor je. Maar! Dan moet je wel tot 6 weken wachten op jouw geld.
De pre-order is direct van mijn rekening gegaan, maar oh, meneer, bij een annulatie moet je wel anderhalve maand wachten om jouw geld terug te krijgen.
Fijn is me dat.
Hoi Kurt,
net een klein tekstje geschreven hierrond: zie mijn eerdere post. En yep, ik heb wel screenshots genomen, omdat ik de zaak al niet bepaald vertrouwde. Terecht, blijkbaar.
Qua levering hebben alle mensen die het terugvonden op het systeem van Telenet (grappig detail: in het Telenet Center vond men dat na een halve minuut terug; via de Helpdesk na een half uur pas) me gemeld dat er vermeld staat: first available shipping date: 26/08/2024.
Ik heb mijn geld teruggevraagd (via de helpdesk uiteindelijk). Nu 6 weken geduld oefenen eer het op mijn rekening staat. Zijn die kerels niet beschaamd!? Intussen zijn het Amerikaanse eigenaars geworden hé... John Porter: van harte gefeliciteerd met de bende die jullie ervan gemaakt hebben.
De verkoper moet binnen de 14 dagen nadat hij op de hoogte is van uw beslissing om de koop te herroepen, de ontvangen betalingen inclusief leveringskosten terugbetalen.
Hij mag hiermee wachten tot de goederen terugbezorgd zijn of een bewijs van verzending is overgemaakt
Bron economie.fgov.be
Zorg dat je schriftelijk bewijs hebt van je annulering.
Thanks hiervoor: wist ik niet! Vanaf maandag bel ik hen elke dag tot mijn centen terug op mijn rekening staan.
En daarnaast moeten ze zich daar toch wel serieus vragen beginnen stellen rond hoe hun business draait, niet?
De terug betaling zal even duren
Na het ontvangen heb je 14 dagen om terug te sturen
Vraagje? Heb jij intussen al wat gehoord? het is echt walgelijk, ik HEB op de 13e juli de watch besteld en op 26 juli de z fold 6, de fold 6 werd binnen 2 uur vezonden en had ik de volgende dag in huis, ik ben nu heel de week aan het bellen hoe het zit met mijn watch ultra, en ze doen daar heel vaag en elke keer beloven ze me terug te bellen of the mailen omdat ze even moeten uitzoeken hoe het zit. ik HEB nu al 5 x gebeld en niemand belt terug
ik vind het niet gek dat iedereen weggaat bij telenet
De watch zal niet binnen zijn welke datum stond er op bij het bestellen
Was het niet augustus dit heb hier horren vallen
Hallo,
Een kleine update. Ik kreeg op maandag 29 juli plots een telefoontje van Telenet. De dame aan de phone leek precies iets meer te weten van hoe het bij Telenet werkt dan al de anderen die ik al gesproken had. Of zo dacht ik toch...
Toen ik haar het verhaal gedaan had dat haar collega me daags voordien gezegd had dat ik mijn geld teruggestort ging krijgen op mijn rekening zei ze stellig: 'Heeft die persoon jouw rekeningnummer gevraagd?' Ik: 'Nee. Jullie weten toch mijn rekeningnummer?'
Zij: 'Wij kunnen géén geld terugstorten tenzij je ons het rekeningnummer zegt.'
Ik geef haar dus mijn rekeningnummer en zeg er haar duidelijk bij dat dat de rekening is waarop de Telenet domiciliëring staat. Zij herhaalt het nummer correct, en ze ging er voor zorgen. Wat haar collega me had wijsgemaakt klopte dus (alweer) niet: ze zei me opnieuw duidelijk dat een terugbetaling ENKEL kan als ik een rekeningnummer opgeef.
Ik vraag haar ook om een commerciële tegemoetkoming omdat ik door hen mijn €100 cashback kwijt ben, én dat ik ook de Telenet korting niet kan genieten. Zij: ghoh, ik denk niet dat "ze" je iets gaan geven hoor. Dat doen ze nooit in zo'n gevallen.
De klantgerichtheid is werkelijk fenomenaal, daar.
Het wordt woensdag 31 juli, dus ik stuur een WhatsApp naar Telenet, en een zekere Christof zegt me dat het er helemaal niet toe doet of ik een rekeningnummer doorgegeven heb of niet: ze storten terug op de rekening vanwaar ik de Ultra heb besteld. Ik dan: 'op een rekening? Ik heb het via VISA besteld.'
'Wel, dan wordt het daar teruggestort.'
Alwéér een ander verhaal dus.
Ik vraag of hij me dan kan bevestigen op welke rekening het dan precies gaat worden teruggestort: ah, maar dat kunnen wij niet zien. We zien enkel dat de opdracht op 29/07 werd gegeven. Voor de rest kon of wou die kerel niks meer doen. Ik moest maar wachten: het geld ging zeker op mijn rekening komen na 5 dagen.
Op heden heb ik, uiteraard, NIKS gezien, noch op mijn VISA, noch op mijn rekening waarop de Telenet domiciliëring staat.
Zo'n absurditeit, dat kan je zelfs zelf niet bedenken al mocht je het heel hard proberen.
Dinsdag probeer ik nog eens te luisteren waar MIJN geld nu eigenlijk zit.
Ik heb er 0 vertrouwen in. Alweer.
Ik begrijp dat je teleurgesteld en ontevreden bent, maar je moet ook he hoofd koel houden. De aankoopperiode is inderdaad bepalend voor het in aanmerking komen van een actie van Samsung. Als je naar de website van Samsung gaat, kan je zien tot welke datum je het voordeel kan claimen. Direct beginnen panikeren omdat je het toestel nog niet gekregen hebt is contraproductief. Meer nog direct eisen om uw geld terug te krijgen is eigenlijk ook niet de normale gang van zaken. In principe kan je enkel de aankoop annuleren door het nit in onvangst te willen nemen of om het binnen de wettelijke bedenkingstermijn na ontvangst) terug te sturen.
Als je niet kan leven met een minimum aan onzekerheid, koop dan enkel in een winkel dat het toestel in voorraad heeft, zodat je het direct kan meenemen.
Je zal je geld wel terugkrijgen binnen de wettelijke termijn. Dat ene persoon A zegt en de andere B is spijtig, maar strikt genomen is dat een detail. Zulke tegenspraak zou niet mogen in een ideale wereld, maar we leven nu eenmaal niet in Utopia.