Beantwoorden
bart_vdc
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aangeboden €200 cashback Samsung Tab S9 is maar €100

Ik kocht een Samsung galaxy tab S9 uit de telenet toestellen. Die zou 549 euro kosten na de 200 euro cashback bij Samsung, zo stond het op de Telenet site.

Als ik de cashback na levering aanvraag blijkt dat maar 100 euro te zijn. Telenet heeft dat dus verkeerd op hun promo gezet. Als ik dit bij hen aankaart willen ze me telkens doorsturen naar Samsung, maar die stuurt me uiteraard terug naar Telenet.

Ik begrijp niet dat Telenet zijn fout niet wil rechtzetten. Ben ik de enige/eerste met dit probleem?

Promo-telenet-2.jpeg 

0 Likes
19 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@bart_vdc  Als ik kijk op https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=G6BCH62YRVKX5

staat daar toch ook tot 200 euro terugbetaald, misschien ligt het aan de gekochte versie dat het verschilt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
bart_vdc

@Master-Magic Daar staat inderdaad "TOT 200 euro", die 'tot' maakt het verschil. Onderaan de pagina kan je bij TAB S9 zien dat het maar 100 euro is.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@bart_vdc Heeft Telenet dit zo niet vermeld tot 200 euro terug bij aankoop?? 
heb de promo nog niet bekeken op hun verkoop site.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
bart_vdc

@Master-Magic : Nee, daar staat "€549 na €200 cashback" . Ik heb een screenshot bij mijn bericht gezet, misschien is die nog niet gemodereerd.

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Geen idee hoe het met die actie zat, maar bij de huidige acties verwijzen ze wel altijd door naar de Samsung website voor de voorwaarden.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@bart_vdc 

Als je de voorwaarden had gelezen dan kom je uit op het geen wat bepaald of je € 100 - € 150 - € 200 of € 50 retour krijgt. Dus Telenet heeft heel goed beschreven het is inderdaad tot € 200 want het hangt van je model af om die aan te kopen wat dit bepaald. Daarom heet dit ook de voorwaarden die je kan lezen maar niet verplicht bent. Als je de bijzondere voorwaarden had gelezen dan had je dit eruit kunnen halen. 

https://api.my-samsung.com/UploadImages/terms/TermsConditionsLegal_78056.pdf

Scherm­afbeelding 2024-09-12 om 04.38.49.png

Scherm­afbeelding 2024-09-12 om 04.39.18.png

 Het is dus Samsung die heeft bepaald welke toestellen er in aanmerking komen voor welk bedrag en niet Telenet. 

Als ik met dergelijke acties te maken heb dan lees ik altijd eerst de voorwaarden wat ik precies moet doen en hoe je het precies krijgt of wat in dit geval. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
bart_vdc

@patrick37 : Ik weet niet of je de screenshot kunt zien van de aanbieding maar daar staat geen 'tot'. Daar staat klaar en duidelijk  "€549 na €200 cashback". Ik zie niet in waarom ik dan nog de kleine lettertjes moet gaan lezen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@bart_vdc 

Er staat 'Meer info' (= kleine lettertjes). Wat staat er als je daarop klikt?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
bart_vdc

@sb : Daar stond "€200 cashback na aankoop van je Samsung Galaxy Tab S9 " Ook geen "tot" hier.

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@bart_vdc 

Je moet ze niet lezen das een keus die je zelf maakt. Ik lees de info wel die er bij staat en dan de voorwaarden. Info staat er niet voor niks om aan te klikken. 

Nu heb je ook een tabel erbij die van Samsung afkomt van die voorwaarden. 

Patrick37 | Krak
0 Likes
patrick37
Professional Superweter

@bart_vdc 

De discussie kan erg lang worden zo maar Telenet is juist en heeft de juiste promo. Samsung bepaald welke cashback er is op welk model en hoeveel op dat model 

Patrick37 | Krak
0 Likes
bart_vdc

@patrick37 Telenet : "€549 na €200 cashback" en  "€200 cashback na aankoop van je Samsung Galaxy Tab S9 "  . Dat is toch niet "heel goed beschreven" ?

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

De beschrijving is inderdaad fout, daar heb je gelijk in. Echter zijn er nog de voorwaarden van de cashback (de link naar Samsung), die Telenet wel correct mee gaf.

Dus betwijfel een beetje dat je hier je gelijk gaat halen, maar ik hoop voor jou dat Telenet z’n fout inziet en toch een vorm van compensatie geeft.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
janne_man
Professional Superweter

Samsung heeft gelijk. Telenet heeft ongelijk. Telenet heeft een fout gemaakt door een valse bewering (200 euro en niet TOT 200 euro) en door het bedrag te vermelden wat je uiteindelijk kost zal zijn (de aftrek van 200 euro op website van Telenet).

Je hebt gelijk met dat te eisen van Telenet.

Bekijk eerst of je geen mogelijkheid hebt om gratis steun in deze betwisting met Telenet: een rechtsbijstandverzekering (waarvoor je een mindering kan inbrengen op je belastingsaangifte), lidmaatschap van een consumentenvereniging, betaald met een creditcard waar een verzekering bij hoort, ...).

Je kan eerst een formele klacht indienen bij Telenet. Jij moet voor jezelf uitmaken hoe hard je het zelf wil spelen. Je wil de 100 euro zo terugkrijgen, je vindt een tijdelijke korting van een klein bedrag over een bepaalde termijn ook goed, ...

Als Telenet niet wil, of je vindt het voorstel van Telenet onvoldoende, kan je klacht indienen bij de ombudsdienst Telecom.  Weet dat deze dienst Telenet niet kan verplichten.

Je kan een klacht indienen bij de Economische inspectie (staat volledig los van de twee voorgaande punten).

Je kan aan de vrederechter van je kanton vragen voor een bemiddelingsprocedure. De kantons kan je hier opzoeken.  Hoe en wat van deze procedure vind je hier.

Tenslotte kan je het heel hard spelen (lichamelijke en geestelijke gezondheid zijn risicofactoren) en een aangetekende brief (deze kosten ben je kwijt) sturen naar Telenet en in die brief het bedrag opeisen en tevens vermelden dat indien betaling niet gebeurt binnen X tijd dan zal het bedrag verrekend worden door schuldvergelijking. Dit komt erop neer dat je de afrekening van Telenet niet of gedeeltelijk betaald tot je uw 100 euro terug hebt. Houdt er rekening mee dat Telenet aanmaningskosten en andere in rekening kan brengen (en allicht zal doen, maar die je verwerkt door protest aan te tekenen tegen die kosten). Uiteindelijk kan telenet beslissen om een incassobureau of deurwaarder in te schakelen. Jij hebt echter alle bewijzen dat je alles wat je moest betalen betaald hebt op de 100 euro na die Telent jou verschuldigd is. Laat je gezondheid dus niet vergallen voor 100 euro.

Zoals je ziet, heb je wel enkele mogelijkheden om de rechten die je hebt, effectief te verkrijgen.