24774
netweters
|
152602
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hey allemaal
Ik bestelde 25 oktober een iPhone 12 128GB bij telenet . ik heb deze vandaag 15 november nog steeds niet ontvangen . Na zeer veel telefoontjes , whatsappjes en messenger naar zowel Telenet als PostNL is er uiteindelijk een onderzoek gestart naar mijn pakket . Na terug veel telefoontjes whatsappjes en messenger naar diezelfde 2 met de vraag of er nu eindelijk al nieuws is zeggen ze mij telkens opnieuw om nog wat geduld te oefenen .
Geduld heb ik niet (althans niet op deze manier) , dus vroeg ik of ik de bestelling kon afbreken en mijn geld teruggestort kon krijgen , maar ik kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk is .
Is er dan echt geen enkele manier om die te annuleren ? Telenet bezit nu al bijna een maand mijn geld en ik zit hier ZONDER de iPhone die ik bestelde .
HELP MIJ NETWETERS , HELP !! Ik ben ten einde raad ;(
Mvg Cauwels Gilles
Opgelost! Ga naar oplossing.
@GillesCauwels je bestelling annuleren is niet mogelijk omdat je een herroepingsplicht hebt binnen de 14 dagen dus in die periode had je de bestellingen moeten annuleren. Je kan eens dit nummer bellen : 015 33 40 00. en zien of die meer zien en je verder kunnen helpen.
Hier heb je nog eens de details over de herroepingsplicht.
Je bestelling annuleren of je toestel terugsturen
Je hebt een herroepingsrecht van 14 dagen om je bestelling te annuleren. Zodra je het online retourformulier invult, verwerken we de info en krijg je een retourlabel via e-mail.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/herroepingsrecht/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-telenet-klantenprijs/ : hier vind je nog eens alle info.
@GillesCauwels schreef:
Is er dan echt geen enkele manier om die te annuleren ? Telenet bezit nu al bijna een maand mijn geld en ik zit hier ZONDER de iPhone die ik bestelde .
HELP MIJ NETWETERS , HELP !! Ik ben ten einde raad ;(
Mvg Cauwels Gilles
Klacht indienen bij de Telecom ombudsman.
En compensatie eisen.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
@patrick37 dit is mijns inziens niet direct ok
De auteur heeft wel degelijk de mogelijkheid een overeenkomst te laten ontbinden wegens laattijdige levering, maar dient hiervoor in principe eerst een gemotiveerde ingebrekestelling per aangetekend schrijven aan de leverancier over te maken
En indien geen overeenkomst tussen partijen zou kunnen bereikt worden, zich tot de rechtbank of arbitrage te richten
In dit geval lijkt evenwel - zoals reeds door @robatoras voorgesteld - een beroep op de ombudsdienst telecommunicatie in eerste instantie aangewezen
Zelf zou ik Telenet evenwel tot maximum 30 dagen tijd geven voor de levering van een dergelijke Iphone (stock?)
@M_016 ik haal enkel de informatie boven die ik heb kunnen vinden want anders weet ik ook niet precies hoe deze procedure loopt. Natuurlijk kan je de ombudsdiensten inschakelen geen probleem maar het is wat je zegt geeft het even de tijd.
Daarom dat ik deze informatie naar boven haalde en ik richt mij enkel op wat er in die informatie staat. Of er nog richtlijnen zijn weet ik niet direct te zeggen aangezien ik dit zelf nooit heb mee gemaakt.
@patrick37 schreef:
@M_016 ik haal enkel de informatie boven die ik heb kunnen vinden want anders weet ik ook niet precies hoe deze procedure loopt. Natuurlijk kan je de ombudsdiensten inschakelen geen probleem maar het is wat je zegt geeft het even de tijd.
Ik zou niet vooruit betalen,en afrekenen bij ontvangst,eventueel in 'n Telenet center in de buurt..
Zijn ze niet tevreden,dat ze hun iPhone maar houden.
Ik zal nu inderdaad wachten tot die 30 dagen overschreden zijn .
Wel een slimme zet van de medewerkers door mij telkens te zeggen dat ik geduld moet hebben zodat ik uiteindelijk die 14 dagen heb overschreden ;(
@GillesCauwels daar ben ik het niet geheel mee eens. Het is niet dat ze je 14 dagen aan dat lijntje houden en dat je herroepingsplicht gedaan is. De klant kiest er zelf voor om wel of niet te wachten niet de medewerkers. Er zijn er genoeg die zeggen na een week niks ontvangen ik hoef het niet en annuleer alles en dat had je ook kunnen doen. Maar er zijn er ook die wachten op hun bestelling ook al duurt het een maand of twee maanden wachten doen ze.
En als je iets besteld online kan je ook altijd eerst de voorwaarden lezen die bestaan er niet voor niks. Persoonlijk lees ik wel eerst de voorwaarden en zeker met dit soort dingen.
ter info:
Ook bij een aankoop op afstand hebt u als consument recht op de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen.
U verwijst naar een ander aspect van de wetgeving consumentenbescherming
De auteur heeft evenwel het goed nog niet bekomen, bovenstaande is dus (voorlopig) nog niet van toepassing of in te roepen; om het contract op afstand te laten verbreken kan op dit ogenblik enkel een abnormaal lange levertermijn een rol spelen
Standaard zou een online bestelling binnen de 30 dagen moeten geleverd zijn.
https://www.eccbelgie.be/themas/onlineaankopen/probleem-met-de-levering
De levering van uw online aankoop? Die moet plaatsvinden binnen de termijn die de verkoopovereenkomst vermeldt. Standaard is dat dertig dagen.
Is dat niet het geval? Geef de verkoper een (redelijke) nieuwe leveringstermijn. Doe dit best via e-mail. Slaat de handelaar die nieuwe leveringstermijn in de wind? Dan kunt u het contract beëindigen en hem een volledige terugbetaling vragen. Deze voorbeeldbrief helpt u op weg.
U hebt niets ontvangen maar de verkoper beweert dat hij geleverd heeft (bv. bij een buur of op uw deurdrempel)? Als afzender van het pakje moet de verkoper bewijzen dat hij het bij u afleverde. Kan hij dit niet? Dan wordt aangenomen dat er geen levering plaatsvond en hebt u recht op een nieuwe levering of op een volledige terugbetaling.
@GillesCauwels schreef:Ik zal nu inderdaad wachten tot die 30 dagen overschreden zijn .
Wel een slimme zet van de medewerkers door mij telkens te zeggen dat ik geduld moet hebben zodat ik uiteindelijk die 14 dagen heb overschreden ;(
Betaal vooraf nooit,hun centen hebben ze binnen,en jij kan wachten.
Komt het pakje niet aan,zijn hun zorgen,niet de jouwe.
Is je pakje 'kwijt' bij PostNL of nog niet verzonden of...?
Je hebt dankzij Europese wetgeving sowieso 14 dagen de tijd om een aankoop te herroepen en deze gaan pas in nadat je het laatste deel van de bestelling daadwerkelijk hebt ontvangen.
Eens met uw verwijzing naar de ecc-website
Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat:
- in principe een periode van 30 dagen dient te verlopen vooraleer een levering als laattijdig zou kunnen beschouwd worden
- bij verkoop op afstand er een periode van 14 dagen is - na de ontvangst - binnen dewelke het goed (Iphone) kan worden teruggestuurd (dit is evenwel in principe niet van toepassing voor direct consumeerbare goederen/diensten)
@GillesCauwels Heb jij onderstaande niet gelezen
Zie ik nu pas,dit antwoord past bij jou topic start.
Deze iPhone is momenteel niet in stock. Je kan deze nu reeds bestellen. De levering kan zo’n 4 tot 6 weken duren, afhankelijk van de leveringen van Apple. Je ontvangt een mail PostNL van zodra je bestelling klaar staat voor levering.
https://toestellen.telenet.be/iphone-12-128gb-black-tnweb-2100185.html