24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hey allemaal
Ik bestelde 25 oktober een iPhone 12 128GB bij telenet . ik heb deze vandaag 15 november nog steeds niet ontvangen . Na zeer veel telefoontjes , whatsappjes en messenger naar zowel Telenet als PostNL is er uiteindelijk een onderzoek gestart naar mijn pakket . Na terug veel telefoontjes whatsappjes en messenger naar diezelfde 2 met de vraag of er nu eindelijk al nieuws is zeggen ze mij telkens opnieuw om nog wat geduld te oefenen .
Geduld heb ik niet (althans niet op deze manier) , dus vroeg ik of ik de bestelling kon afbreken en mijn geld teruggestort kon krijgen , maar ik kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk is .
Is er dan echt geen enkele manier om die te annuleren ? Telenet bezit nu al bijna een maand mijn geld en ik zit hier ZONDER de iPhone die ik bestelde .
HELP MIJ NETWETERS , HELP !! Ik ben ten einde raad ;(
Mvg Cauwels Gilles
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robatoras niet van toepassing , pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL , alleen wordt deze nog steeds niet verzonden
Nu de voorwaarden lezen was inderdaad niet slecht geweest , zal in ieder geval iets zijn dat ik in de toekomst zal doen .
@GillesCauwels schreef:@robatoras niet van toepassing , pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL , alleen wordt deze nog steeds niet verzonden
Hoe wist jij dat,heb je daar een bewijs(mail) van,van PostNL.
Is dat zo,is al bijna 3 weken dat jou pakket bij PostNL ligt,best klacht indienen bij de ombudsman,en compensatie eisen.
Volgens de track en tracé is het pakket ontvangen bij PostNL en gesorteerd
@GillesCauwels schreef:Volgens de track en tracé is het pakket ontvangen bij PostNL en gesorteerd
Dan moet je PostNL aanpakken,en niet Telenet.
@robatoras schreef:
@GillesCauwels schreef:@robatoras niet van toepassing , pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL , alleen wordt deze nog steeds niet verzonden
Hoe wist jij dat,heb je daar een bewijs(mail) van,van PostNL.
Is dat zo,is al bijna 3 weken dat jou pakket bij PostNL ligt,best klacht indienen bij de ombudsman,en compensatie eisen.
Een klacht bij de ombudsman heeft enkel zin nadat er geen gevolg werd gegeven aan jouw klacht bij de verkoper.
@janne_man schreef:Een klacht bij de ombudsman heeft enkel zin nadat er geen gevolg werd gegeven aan jouw klacht bij de verkoper.
De verkoper Telenet zit er voor niets meer tussen,omdat PostNL heeft bericht, pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL.
Duurt dat 3 weken bij PostNL om een pakket door te sturen😡
Als ik iets koop, heb ik een contract met de verkoper. Of de verkoper zelf levert of dat laat doen door een andere onderneming verandert niets aan de overeenkomst die ik heb. De vervoerder werkt in opdracht van de leverancier. Ik heb als klant nooit een overeenkomst gesloten met de vervoerder.
Prakktisch kan het inderdaad beter zijn om de puur wettelijke weg niet te volgen, maar eens het de spuigaten uitloopt dan telt enkel de wet.
Het probleem is dat als je contact probeert op te nemen met zowel Telenet als PostNL dat je constant heen en weer wordt geslingerd en ze elkaar met de vinger wijzen .
Als klant weet je op den duur niet aan wie het ligt .
Maar Telenet zou volgens mij beter overstappen naar andere koerierdienst , want als ik hier op het forum kijk , zijn er blijkbaar toch veel problemen met PostNL de laatste tijd .
@sbIk bestel de volgende keer in ieder geval in de winkel zelf , of het nu een telenet winkel is of een andere , ik heb het voorlopig even gehad met die koerierdiensten , hoewel ik met PostNL weinig problemen heb gehad in het verleden .
Om even een update te geven , het dossier is vandaag afgesloten als "toestel vermist" en zal nu normaal gezien binnen de 10 werkdagen mijn geld teruggestort zien op mijn rekening .