Beantwoorden
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

Hey allemaal

Ik bestelde 25 oktober een iPhone 12 128GB bij telenet . ik heb deze vandaag 15 november nog steeds niet ontvangen . Na zeer veel telefoontjes , whatsappjes en messenger naar zowel Telenet als PostNL is er uiteindelijk een onderzoek gestart naar mijn pakket . Na terug veel telefoontjes whatsappjes en messenger naar diezelfde 2 met de vraag of er nu eindelijk al nieuws is zeggen ze mij telkens opnieuw om nog wat geduld te oefenen .
Geduld heb ik niet (althans niet op deze manier) , dus vroeg ik of ik de bestelling kon afbreken en mijn geld teruggestort kon krijgen , maar ik kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk is .

Is er dan echt geen enkele manier om die te annuleren ? Telenet bezit nu al bijna een maand mijn geld en ik zit hier ZONDER de iPhone die ik bestelde .

HELP MIJ NETWETERS , HELP !! Ik ben ten einde raad ;(
Mvg Cauwels Gilles

Tags (1)
26 reacties
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

@robatoras niet van toepassing , pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL , alleen wordt deze nog steeds niet verzonden 

0 Likes
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

Nu de voorwaarden lezen was inderdaad niet slecht geweest , zal in ieder geval iets zijn dat ik in de toekomst zal doen . 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Bestelling annuleren lukt niet ?


@GillesCauwels  schreef:

@robatoras niet van toepassing , pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL , alleen wordt deze nog steeds niet verzonden 


Hoe wist jij dat,heb je daar een bewijs(mail) van,van PostNL.

Is dat zo,is al bijna 3 weken dat jou pakket bij PostNL ligt,best klacht indienen bij de ombudsman,en compensatie eisen.

 

0 Likes
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

Volgens de track en tracé is het pakket ontvangen bij PostNL en gesorteerd 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Bestelling annuleren lukt niet ?


@GillesCauwels  schreef:

Volgens de track en tracé is het pakket ontvangen bij PostNL en gesorteerd 


Dan moet je PostNL aanpakken,en niet Telenet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bestelling annuleren lukt niet ?


@robatoras  schreef:

@GillesCauwels  schreef:

@robatoras niet van toepassing , pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL , alleen wordt deze nog steeds niet verzonden 


Hoe wist jij dat,heb je daar een bewijs(mail) van,van PostNL.

Is dat zo,is al bijna 3 weken dat jou pakket bij PostNL ligt,best klacht indienen bij de ombudsman,en compensatie eisen.

 


Een klacht bij de ombudsman heeft enkel zin nadat er geen gevolg werd gegeven aan jouw klacht bij de verkoper. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Bestelling annuleren lukt niet ?


@janne_man  schreef:

Een klacht bij de ombudsman heeft enkel zin nadat er geen gevolg werd gegeven aan jouw klacht bij de verkoper. 

 

De verkoper Telenet zit er voor niets meer tussen,omdat PostNL heeft bericht, pakket is 26 en 27 oktober al ontvangen en gesorteerd bij PostNL.


Duurt dat 3 weken bij PostNL om een pakket door te sturen😡

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bestelling annuleren lukt niet ?

@robatoras

Als ik iets koop, heb ik een contract met de verkoper. Of de verkoper zelf levert of dat laat doen door een andere onderneming verandert niets aan de overeenkomst die ik heb. De vervoerder werkt in opdracht van de leverancier. Ik heb als klant nooit een overeenkomst gesloten met de vervoerder. 

 

Prakktisch kan het inderdaad beter zijn om de puur wettelijke weg niet te volgen, maar eens het de spuigaten uitloopt dan telt enkel de wet.

GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

Het probleem is dat als je contact probeert op te nemen met zowel Telenet als PostNL dat je constant heen en weer wordt geslingerd en ze elkaar met de vinger wijzen .
Als klant weet je op den duur niet aan wie het ligt .

Maar Telenet zou volgens mij beter overstappen naar andere koerierdienst , want als ik hier op het forum kijk , zijn er blijkbaar toch veel problemen met PostNL de laatste tijd .

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bestelling annuleren lukt niet ?

Denk je dat bpost, DHL of GLS beter zijn? Bij die laatste hadden ze onlangs een achterstand van 25.000 (!) colli's.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

@sbIk bestel de volgende keer in ieder geval in de winkel zelf , of het nu een telenet winkel is of een andere , ik heb het voorlopig even gehad met die koerierdiensten , hoewel ik met PostNL weinig problemen heb gehad in het verleden .

0 Likes
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Bestelling annuleren lukt niet ?

Om even een update te geven , het dossier is vandaag afgesloten als "toestel vermist" en zal nu normaal gezien binnen de 10 werkdagen mijn geld teruggestort zien op mijn rekening .