Beantwoorden
Marcelleke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Fenomenale Telenet korting 🙄

Een nieuwe iPhone 11 64 GB kan men als trouwe Telenet klant online kopen voor 199 euro ipv  529 euro🙄 Een buitenkansje zou je denken... Maar als je op de promotie klikt is het geen helaas geen 199 maar 489 euro... Wat een verschil... En in de veronderstelling dat iemand toch crazy wordt door die maar liefst 40 euro korting: in Mediamarkt kan je het zelfde toestel gewoon kopen voor 479 euro😀

¡ǝʅdɯᴉs ʇᴉ dǝǝʞ
0 Likes
15 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Marcelleke 

Het is wel degelijk € 199.

€ 489 is de klantenprijs.

De promoprijs is van toepassing als je een nieuwe One (Up) klant wordt of een nieuw nummer toevoegt aan je huidige One (Up) of van One naar One up gaat.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Fenomenale Telenet korting 🙄

@patrick37 @StefaanH @@m-jan20 

Is al topic over gestart, en deze staat in verkeerde afdeling.

Word ONE en vier met een toptoestel vanaf €99* 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Marcelleke zodra je bent overgeschakeld naar One(up) of een extra nummer hebt toegevoegd (stap 1) dienen deze (extra) diensten nog geactiveerd te worden (stap 2) waarna je via mail een link zal krijgen om de iPhone aan €199 te bestellen (stap 3): 

Scherm­afbeelding 2022-11-16 om 00.42.52.png


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Fenomenale Telenet korting 🙄

Je koopt die iPhone (oud model uit 2019) eigenlijk op afbetaling. Vandaar die zogenaamde "korting" die eigenlijk geen korting is, gewoon uitstel van betaling via een duurder Telenet-abonnement.


Indien de klant zijn ONE(UP)-overeenkomst echter binnen de 12 maanden na aankoop van het toestel beëindigt of wijzigt naar een productcombinatie die geen recht geeft op bovenstaande promotie, wordt een vergoeding aangerekend die overeenkomt met de restwaarde van de korting op het toestel, lineair afgeschreven over een periode van 12 maanden. Elke klant kan jaarlijks maximum 5 toestellen kopen met een korting. Voor elk toestel dat 12 maanden in het bezit is van de klant, kan na die periode een nieuw toestel aangekocht worden. Vermelde prijzen zijn incl. btw en geldig onder voorbehoud van materiële fouten, vergissingen en/of wijzigingen.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Ex-Netweter 

Dat klopt niet helemaal.

Je krijgt de volledige korting als je 12 maanden klant blijft. Het is wel een korting aangezien er niks bij je abonnementsprijs komt. Ik vind dat wel mooi voor trouwe klanten. Bij andere providers moet je een abonnement nemen die duurder is om dat korting te krijgen op een toestel.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Ex-Netweter 

Nee dat is geen afbetaling hoor dat zie je helemaal verkeerd. 

Jij koopt een toestel en krijgt als voorbeeld € 200 korting. Dan dien je dus 12 maanden klant te blijven of als je een dienst opzegt waardoor je korting vervalt dan betaal je enkel die korting terug. Beter gezegd nog de restwaarde van die korting. Zeg jij bijvoorbeeld na 6 maanden op of een dienst op waardoor de korting vervalt dan kan het goed zijn dat maar € 75 moet terug betalen. 

Koop jij een toestel bij Proximus , die je daar kan kopen aan verminderde prijs , en je zegt je contract op dan betaal je de volledige som terug. Dus jij neemt een toestel dat je bij Proximus krijgt aan € 400 , je betaald daar dan maandelijks € 80 aan abonnement voor , en zeg je op dan betaal je alles terug. Dus jou toestel kost € 1400 , je neemt een abonnement + afbetaling toestel , bent dan verplicht 24 maanden te blijven. Die soort van smart data aan € 20 of € 30 is je maandelijkse afbetaling aan dat toestel en dat komt bij je maandelijks abonnement erbij. Zeg je op in die 24 maanden ja dan betaal alles terug tot aan € 1400. En sorry maar ik kan het weten heb voor Proximus gewerkt dus ik ken die afbetalingen van hun. Je smart data of wat het noemt wat er maandelijks bij komt bij je abonnement is jou afbetaling aan je toestel. 

Op deze manier werkt Telenet niet met zijn kortingen die korting is wel degelijk een korting en na die 12 maanden heb je een toestel aan verminderde prijs. Maar het is wel logisch te bedenken dat als je opzegt dat je die korting terug betaald. Jij een toestel met € 200 korting , maand later opzeggen en dan op die manier een goedkoop toestel , nee daar trapt Telenet ook niet in. Dan zou het heel mooi zijn natuurlijk om aan iets goedkoop te geraken. 

Dus nee met jou stelling zeker niet eens. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Fenomenale Telenet korting 🙄

Corrigeer me als ik fout ben. Maar stel je tekent in op deze promotie en je betaalt 199 euro voor de iPhone 11.

Je neemt ONE met nummeroverdracht. Op de dag dat je ONE-diensten worden geactiveerd stel je vast dat de gsm-ontvangst bij je thuis via de iPhone maar één streepje is.
Bij Proximus met je vorige smartphone was het vijf streepjes.

Je bent dus niet tevreden van de aangeboden dienst en wil voor je mobiele diensten terug naar Proximus.

Als je dan je mobiele diensten uit de ONE-bundel daarom stopzet, zal je op je factuur dan nog eens 330 euro restwaarde voor de iPhone 11 moeten bijbetalen, in totaal dus de "originele" prijs van 529 euro. (Terwijl je in de Krëfel en de Mediamarkt hetzelfde toestel voor 479 euro kan kopen.)

Dat is dus geen échte korting maar een afbetaling via je abonnement.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Fenomenale Telenet korting 🙄

Of je stuurt de iPhone 11 terug (kan binnen de 14 dagen) 😉

Het is geen afbetaling, ze willen gewoon vermijden dat mensen 1 maand klant worden en €330 meesnoepen. Als je bij Proximus/Orange een iPhone bij je abonnement neemt, ben je verplicht Data Phone erbij te pakken voor €35/maand 24 maanden lang. Dat is wél afbetalen. 

Scherm­afbeelding 2022-11-16 om 14.13.20.png


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Ex-Netweter 

Wat @m-jan20 zegt klopt helemaal. 

Maar dat is ook wat ik heb uitgelegd en er is geen afbetaling van het toestel nergens. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Fenomenale Telenet korting 🙄

Veel ,de meeste van deze fenomale akties zijn,voor nieuwe klanten of een duurder abbo aan te smeren.

Trouwe klanten zou men ,jaren abbo toch beter kunnen belonen,ik zou om van die tv(bv) te genieten,

een nieuwe abbo moeten nemen rond de 20 euro per maand meer.

Neen dank U.Telenet denk er aan "what goes round comes round".

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Moaner Voor bestaande telenet klanten zjn er ook kortingen op toestellen. Nieuwe klanten krijgen iets meer. Bij andere providers betaal je die kortingen in de vorm van je abo, bij telenet niet.

Je kan ook tv's met korting kopen

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Fenomenale Telenet korting 🙄

@Christof75 

Telenet laat altijd de advies prijs zien die ze na 1a2jaar nog steeds hanteren (dus de prijzen van op de sites van de merken zelf) en laten dan een korting zien. Echter bij rondkijken kom je soms wel goedkoper uit. En al zeker na 1a2jaar op webshops.

Dus echt korting vind ik dat niet als jaren en jaren vaste klant. Terwijl nieuwe klanten dikwijls schoon toestellen hebben voor een habbekrats. Daar wordt telenet al jaren voor aangekaart.

Degene die al jaren vast zijn en alles hebben bij hun provider, krijgen 10x niks dan klanten die om de vijf voet switchen en dergelijke. 

Ook proximus doet dit, zoals bv nu 2 tvs, ps5, en gsm met swartwacht, en de nieuwe klant kan kiezen uit 1 van deze voor €99.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Fenomenale Telenet korting 🙄

€200 is wel meer dan iets meer lol.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Fenomenale Telenet korting 🙄

@DeLLiAnO Ik heb toch 130 bespaard op mijn iphone, zonder dat ik meer moest betale voor mijn abo, als ik da vergelijk met proximus.

0 Likes