24777
netweters
|
152633
antwoorden
|
20725
vragen
|
mijn adresboek in thunderbird staat vol met dubbele (en dire- vierdubbele...) adressen. Hoe komt dat en hoe kan ik dat verhinderen
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: adresboek thunderbird
'k vermoed dat deze TB Plugin je hier wel bij kan helpen
https://addons.thunderbird.net/nl/thunderbird/addon/duplicate-contacts-manager/
@VenimK schreef:'k vermoed dat deze TB Plugin je hier wel bij kan helpen
https://addons.thunderbird.net/nl/thunderbird/addon/duplicate-contacts-manager/
Deze plug in zal niet werken. Werkt tot versie 73. We zitten nu aan versie 102.
Wat bedoel je eigenlijk exact met dubbel? Ik gebruik ook Thunderdbird en heb verschillende mailgroepen aangemaakt voor het beheer van onze karateclub. Zo heb ik lijsten als volwassenen, jeugd, gekleurde gordels, zwarte gordels, trainers, scheidsrechters, bestuur, alle leden,...
Op die manier staan alle leden in minstens twee lijsten, dus ja, die staan er twee of meer keren in.
Maar dat is voor de werking toch geen enkel probleem ...
ik bedoel : alle contactpersonen staan er 3 a 4 keer na elkaar in
zie iets als :
(naam persoon) en dan
terug zelfde naam en mailadres
enze. enz.
Als je in Thunderbird kijkt naar je adresboek, hoeveel lijsten heb je? Welke lijst staat gemerkt als standaard opstartmap?
Het is dikwijls ook zo dat bij meer dan één item voor eenzelfde naam, dat de inhoud niet identiek is. Zo kan je bijvoorbeeld een item hebben met enkel het e-mail adres en dezelfde naam in een andere item waarbij het adres ingevuld is. Deze gevallen kuis je best eens manueel op door alles van één persoon onder één item te brengen.
Wellicht zijn er verschillen in de TB versies afhankelijk van het operating systeem. Ik gebruik Ubuntu, TB versie 102.12.0 (64-bit).
Hiermee is het makkelijk het eigen TB adresboek te exporteren naar CSV formaat. Je kunt het vervolgens veranderen in bijvoorbeeld excel, en vervolgens je TB adresboek wissen, en opnieuw importeren.
Persoonlijk gebruik ik het eigen TB adresboek niet. Ik heb alles in de cloud. Mischien gebruik jij onbewust beide, en heb je daarom dubbelen? Eén naam in het TB adresboek, dezelfde ook in een gemapte online dienst?