24756
netweters
|
152404
antwoorden
|
20700
vragen
|
Hallo,
Op dit moment heb ik een Samsung galaxy S9.
Ik twijfel nog tussen Iphone 11 ofwel Galaxy S20,
alleen ben ik bang als ik overstap naar Iphone dat al mijn gegevens
zullen verdwijnen, mijn agenda wordt goed gebruikt, telefoonnummers app's,...
Kan iemand uitleggen of tips geven wat ik het beste kan doen?
Ik heb geen icloud,...
Langs de ene kant wil ik wel iphone maar ik wil niks verliezen, en langs de andere kant ben
ik ook nog steeds heel tevreden over Samsung!
Wie kan me raad geven??
ALVAST BEDANKT VOOR DE HULP!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen blijf je bij Samsung en gebruik je SmartSwitch.
Van Apple toestellen ken ik niks, daar kan ik dus niet mee helpen.
@Stephanie4 op dit moment gebruik ik een Iphone maar gebruik Google agenda en andere Google diensten op de Iphone. Heb een Google cloud en een Apple cloud en gebruik ze te samen op 1 toestel. Telefoonnummers wordt iets anders die kan je van je oude toestel overzetten naar je nieuwe toestel. Heb mijn nummers in de Apple cloud als de Google cloud staan. Maar ben wel serieus aan het overwegen terug te gaan naar Android en dan met name de Samsung.
Overstappen Android naar iOS :
Apps: terug aankopen en/of downloaden (met uitzondering van apps met abonnementen Bvb buienradar, enz)
Fotos: Google foto’s gebruiken op iPhone - niets kwijt
email: Gmail gebruiken- of Spark - of eigen mailapp iPhone - niets kwijt
contacten: alle contacten eerst sync met Google - dan terug op iPhone zetten - niets kwijt
sms: er bestaan bepaalde progjes om dit over te zetten, maar is een heel gedoe - kwijt
whatsapp: geen sync tussen Android en iOS (zelfde opmerking als hierboven) - kwijt
agenda: Google agenda gebruiken - niets kwijt
Met vriendelijke groeten,
Yves
@Ex-Netweter
Is het niet zo dat Google Foto's je afbeeldingen online bewaart (tenminste, als dat is ingesteld), maar dat de resolutie van die afbeeldingen mogelijk lager is dan het origineel?
Apple heeft een app ontworpen om al je foto's, contacten, apps, berichten, ... over te zetten. Deze vind je hier. Meer info over hoe deze app werkt, vind je hier op de Apple site.
@sb dat klopt. Google Foto’s bewaart alle foto’s en video’s gratis in de cloud en ‘in hoge kwaliteit’. Er vindt hoe dan ook enige compressie plaats, maar foto’s worden tot 16 megapixels opgeslagen en video’s tot 1080p.