Beantwoorden
Tournavis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

Ik zag hier ergens een gelijkaardige klacht staan uit 2019...

 

Ik kocht in september 2021 online een Iphone 13 Pro Max bij Telenet.

Levering was voorzien 11 oktober.

Ik liet het toestel leveren op mijn werkadres.

De dag van levering moest de Postnl koerier twee pakketten voor mij afleveren :

nl. een Bol.com pakket + een Telenet zending.

De Bol.com zending is door de koerier gedropt zonder dat hij daarvoor wachte op een handtekening en die zending is iets later als zijnde afgehandeld geregistreerd bij Postnl.

De Telenet zending heeft hij dus niet afgezet en toen volgden de meldingen.... sorry, door de drukte heeft uw levering 2 uur vertraging opgelopen... dan, we proberen het nog eens voor 22 uur... dan, sorry, we hebben het niet vandaag niet gehaald... en dan plots... ??? geleverd om 18h40.

Ik heb dus helemaal niets ontvangen en navraag leerde mij ondertussen dat een collega koerier het pakket na telefonisch overleg met zijn collega zelf aftekende.

Dus... een flink bedrag kwijt... geen telefoon... dus een klachtprocedure opgestart bij Postnl & Telenet.

Ik kreeg hier niet echt een oplossing aangeboden en moet dus afwachten.

Er is een schaarste bij de nieuwe toestellen en een winkelmedewerker van een zaak in Eeklo hoorde mijn verhaal en heeft deus asap voor de levering van een ander toestel gezorgd. (waarvoor dank aan Joeri van CCP Eeklo)

Ik was heel blij met de actie van deze winkelmedewerker, maar moest dus wel nog eens het volledige bedrag ophoesten.

Ondertussen zijn we een maand later en komt er niet echt veel schot in de zaak.

Ik meld bij bijna ieder contact met Telenet dat mijn werkadres is voorzien van maar liefst 12 camera's en dat de beelden via de politie kunnen worden opgevraagd.

Het blijft dus een pingpong spelletje tussen Postnl & Telenet waar je als klant weinig inzicht in krijgt.

Vandaag volgende nog een extra verassing... ik bekeek mijn laatste Telenet Factuur en zie dat ik een opzegvergoeding van een goeie € 91 moet ophoesten voor het toestel dat ik nooit kreeg.

Ik heb dus nog steeds mijn geld niet terug, ben nog steeds Telenet klant en moet vervolgens een opzegvergoeding ophoesten omwille van de verkregen korting. (wat men eigenlijk pas toepast en ik geen klant meer zou zijn)

Klein détail... de koeriers die bijna dagelijks bij ons langs komen bleven na het incident zeker een week weg...

 

Ik wil echt dat hier zo snel mogelijk een oplossing volgt.

Bij mij is het vertrouwen een beetje zoek om dergelijke producten via een Postnl koerier te laten leveren.

Om deze reden heb ik dan ook nu via een Telenetpunt in Eeklo gewerkt.

 

Deze situatie zorgt dus voor onnodige stress... 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

@Tournavis 

Het is een zeer vervelende situatie waar je in zit en zeker als het gaat om een groot bedrag over een gsm toestel. Nog spijtiger is natuurlijk dat er op deze manier een 'pingpong' spel gaande is waar je als klant niet veel aan kan doen. Spijtig genoeg kunnen wij via het forum ook niet veel doen aangezien hier allemaal klanten zijn. 

 

Het is al goed dat je een klachten formulier heb ingevuld en dat je dit doorgegeven hebt. Nu zullen ze dus moeten uitzoeken wat er gebeurd is enkel ga je dit zelf niet direct zien en moet Telenet dit met PostNL moeten oplossen. 

 

Ik vrees er dan ook voor dat je nu niet meer kan doen afwachten wat er komen gaat. Er zal vanzelf wel een communicatie komen vanuit Telenet of PostNL of beide en dan weten ze je wel te zeggen wat er gaat gebeuren. 

 

Hopelijk is dit probleem wel zo snel als gaat opgelost. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tournavis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

Bedankt voor uw reactie Patrick,

 

Het meest irritante is dus wel degelijk dat wij hier de speelbal zijn en geen inzicht krijgen.

Ik heb zelf al heel veel moeten bellen om updates te krijgen van Telenet.

Ik heb hier wel nog de troef dat er bij ons camera's hangen die alles 7 op 7 registreren.

Ik heb geen idee hoelang ze de beelden bijhouden... maar men heeft tot op heden blijkbaar nog geen enkele moeite gedaan om de beelden via de politie op te vragen. De tijd tikt dus lustig verder...

Het desbetreffende toestel hebben ze normaal gezien (telefonisch bevestigd) laten blacklisten.

 

Jürgen Loosveldt

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

je hebt aan telenet laten weten dat je niets ontvangen hebt via e-mail ,

en er is geen handtekening,

hebben ze een af tekenbewijs doorgestuurd telenet

jij moet niets tnt.post aantrekken

 zij zijn verantwoordelijk zij kiezen dit bedrijf voor de levering

voor extra kosten bezwaar indienen

betwist de factuur

0 Likes
Ps124
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

Heb je iets al terug gehoord? Want ik heb het zelfde meegemaakt. Er is een onderzoek gestart maar het duurt wel heel lang. Het zorgt gewoon voor onnodige stress.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

Komt er dan nog eens bij dat PostNL momenteel uitgevlooid wordt door de autoriteiten (voornamelijk op werkomstandigheden en zwartwerk) waardoor de huidige leveringen gemakkelijk meer dan een maand achterstand kunnen oplopen ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Laavanya99
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL

Zelfde hier 26 november gsm aangekocht. Mijn bezorgmomenten werden steeds verzet. Op een gegeven moment geen aanpassingen aan mijn bezorg momenten en doorstreept. Telkens als ik PostNL bel is het een ander verhaal. Er is bij mij ook een onderzoek gestart. De laatste tijd gebeurt dit te vaak bij PostNL.

0 Likes