Iphone 13 Pro Max betaald en niet ontvangen via POSTNL
Ik zag hier ergens een gelijkaardige klacht staan uit 2019...
Ik kocht in september 2021 online een Iphone 13 Pro Max bij Telenet.
Levering was voorzien 11 oktober.
Ik liet het toestel leveren op mijn werkadres.
De dag van levering moest de Postnl koerier twee pakketten voor mij afleveren :
nl. een Bol.com pakket + een Telenet zending.
De Bol.com zending is door de koerier gedropt zonder dat hij daarvoor wachte op een handtekening en die zending is iets later als zijnde afgehandeld geregistreerd bij Postnl.
De Telenet zending heeft hij dus niet afgezet en toen volgden de meldingen.... sorry, door de drukte heeft uw levering 2 uur vertraging opgelopen... dan, we proberen het nog eens voor 22 uur... dan, sorry, we hebben het niet vandaag niet gehaald... en dan plots... ??? geleverd om 18h40.
Ik heb dus helemaal niets ontvangen en navraag leerde mij ondertussen dat een collega koerier het pakket na telefonisch overleg met zijn collega zelf aftekende.
Dus... een flink bedrag kwijt... geen telefoon... dus een klachtprocedure opgestart bij Postnl & Telenet.
Ik kreeg hier niet echt een oplossing aangeboden en moet dus afwachten.
Er is een schaarste bij de nieuwe toestellen en een winkelmedewerker van een zaak in Eeklo hoorde mijn verhaal en heeft deus asap voor de levering van een ander toestel gezorgd. (waarvoor dank aan Joeri van CCP Eeklo)
Ik was heel blij met de actie van deze winkelmedewerker, maar moest dus wel nog eens het volledige bedrag ophoesten.
Ondertussen zijn we een maand later en komt er niet echt veel schot in de zaak.
Ik meld bij bijna ieder contact met Telenet dat mijn werkadres is voorzien van maar liefst 12 camera's en dat de beelden via de politie kunnen worden opgevraagd.
Het blijft dus een pingpong spelletje tussen Postnl & Telenet waar je als klant weinig inzicht in krijgt.
Vandaag volgende nog een extra verassing... ik bekeek mijn laatste Telenet Factuur en zie dat ik een opzegvergoeding van een goeie € 91 moet ophoesten voor het toestel dat ik nooit kreeg.
Ik heb dus nog steeds mijn geld niet terug, ben nog steeds Telenet klant en moet vervolgens een opzegvergoeding ophoesten omwille van de verkregen korting. (wat men eigenlijk pas toepast en ik geen klant meer zou zijn)
Klein détail... de koeriers die bijna dagelijks bij ons langs komen bleven na het incident zeker een week weg...
Ik wil echt dat hier zo snel mogelijk een oplossing volgt.
Bij mij is het vertrouwen een beetje zoek om dergelijke producten via een Postnl koerier te laten leveren.
Om deze reden heb ik dan ook nu via een Telenetpunt in Eeklo gewerkt.
Deze situatie zorgt dus voor onnodige stress...