Beantwoorden
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Even de situatie schetsen:

Ik bestel een samsung smartphone via Telenet en deze werd geleverd via PostNL.
Toen ik postNL zag dacht ik al " oh boy", want heb met hen enkel nog maar problemen gehad.


Vandaag (11/08/2020) ging mijn telefoon geleverd worden.
Omstreeks 12u vertrek ik naar mijn werk.
Eens op mijn werk zie ik dat het pakket geleverd is omstreeks 12.18.
Wat mij raar bleek, aangezien niemand thuis was en een handtekening nodig was.
Tijdens een werkpauze bel ik naar PostNL, die geven mij het excuus dat chauffeurs zelf aftekenen omwille van covid19 ( wat no sense maakt), en het kan zijn dat deze nog onderweg was.
21u: thuisgekomen: geen briefje of pakket te zien.
Hier sta ik dan: betaalde telefoon en de zoektocht en telefoontjes kunnen beginnen *sigh*.
Indien men dit aan de deur gezet heeft is dit zowiezo gestolen, woon vlak bij Gent Sint Pieters station en hier passeert enorm veel volk.

Telenet aub: zoek een andere partner danPostNL, iedereen in mijn omgeving heeft hier enkel maar problemen mee.

Afwachten nu wanneer en of ik mijn toestel zal ontvangen.
Is wel laatste keer dat ik iets bestel via Telenet hun webshop.
Of ze zouden al andere koerier partner moeten vinden

21 reacties
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@asgard0822 Heb je dit gemeld aan de klantendienst van Telenet?

Heb je geen mailtje van Telenet gekregen, dat je pakje onderweg is of dat het vandaag geleverd zou worden?

 

Ook zou je normaal gezien, bij je bestelling, een track and trace moeten gekregen hebben. Zo kan je zien, welke stadia jouw bestelling aflegt van de Telenet tot bij jouw/jullie thuis.

- Is het niet bij de buren afgeleverd?

 

POstNL, hmm, waar hebben we dat nog 'ns gehoord? Ja, ook problemen gekend... maar het is elke keer weer goed terecht gekomen. Ook moest ik het bij de gebuur van verderop gaan halen.

0 Likes
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Was pas om 21u thuis, maar klantendienst laten weten via mail.
Morgenvroeg naar telenet en postnl bellen dus.

Track en trace inderdaad, maar daar staat nu "afgeleverd" en mijn adres erbij.
Buren hebben niets ontvangen of gezien.(indien dit zo was, zou een briefje in de bus met info waar ook een basis moeten zijn)
Vind dit gewoon geen manier van werken.

Als het effectief aan de deur gedropt is, dan is het al lang gaan vliegen vrees ik in deze buurt.

hopelijk snelle oplossing, want ga geen weken wachten tot postnl hun onderzoek gedaan heeft.
Snap ook niet dat je niet de optie krijgt om je toestel in een telenet shop op te halen....

0 Likes
Ex-Netweter
 

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL


@asgard0822  schreef:

Even de situatie schetsen:

Ik bestel een samsung smartphone via Telenet en deze werd geleverd via PostNL.
Toen ik postNL zag dacht ik al " oh boy", want heb met hen enkel nog maar problemen gehad.


Vandaag (11/08/2020) ging mijn telefoon geleverd worden.
Omstreeks 12u vertrek ik naar mijn werk.
Eens op mijn werk zie ik dat het pakket geleverd is omstreeks 12.18.
Wat mij raar bleek, aangezien niemand thuis was en een handtekening nodig was.
Tijdens een werkpauze bel ik naar PostNL, die geven mij het excuus dat chauffeurs zelf aftekenen omwille van covid19 ( wat no sense maakt), en het kan zijn dat deze nog onderweg was.
21u: thuisgekomen: geen briefje of pakket te zien.
Hier sta ik dan: betaalde telefoon en de zoektocht en telefoontjes kunnen beginnen *sigh*.
Indien men dit aan de deur gezet heeft is dit zowiezo gestolen, woon vlak bij Gent Sint Pieters station en hier passeert enorm veel volk.

Telenet aub: zoek een andere partner danPostNL, iedereen in mijn omgeving heeft hier enkel maar problemen mee.

Afwachten nu wanneer en of ik mijn toestel zal ontvangen.
Is wel laatste keer dat ik iets bestel via Telenet hun webshop.
Of ze zouden al andere koerier partner moeten vinden


Is toch al een aantal maanden met tal van koerierdiensten dat ze zelf aftekenen. Hier bij ons toch: UPS, bpost, postnl, chronopost etc...

Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met postnl buiten eens een keer te laat geleverd.

Ik zal maar zwijgen wat voor bedrijf bpost is...

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Ik koop ZEER regelmatig bij BOL en kies resoluut voor een afhaalpunt, Delhaize of AH of what ever. PostNL is niks dan pure miserie. Soms komt het gekochte goed niet van BOL zelf maar van een BOL partner en kan ik het enkel thuis laten leveren. Het is altijd bang afwachten, onlangs nog werd er aangebeld door PostNL: pakje meneer, ik kom naar beneden, maximum 20 sec. later. De vogel was al gaan vliegen. Gelukkig had hij enkele huisnummers verder nog een levering, kon ik hem onderscheppen en vragen waar het pakje was. Het was achter gelaten boven op de brandslangkast. Onzichtbaar op het eerste zicht en voor mij met men 1.83 meter bereikbaar maar mijn buurvrouw zou een ladder nodig hebben. Dit is maar één van de **bleep** ups die ik de laatste jaren heb mogen ondervinden met Post NL maar kan zo nog wel even doorgaan met verhalen over misgelopen leveringen. Ik maak elke keer weer een klacht en krijg dan wel excuses via mail maar hun service blijft een grote onbetrouwbare knoeiboel. Heel dat systeem van PostNL met zelfstandige leveranciers met dan nog eens, waarschijnlijk onderbetaalde, onderaannemers is een toxisch recept voor mislukkingen en frustratie. Klachten helpen geen bal en hun service blijft russische roulette met je al dan niet dure aankoop. Ik doe mijn aankopen in ieder geval met Mastercard en kan deze en hun aankoopbescherming dan nog inschakelen indien nodig.

asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

UPDATE 12/08: Telenet schuift het probleem uiteraard gwn door naar postNL.
PostNL zegt dat Telenet onderzoek moet aanvragen, is bij deze gebeurd.
Dus nu wachten.
07/08 besteld, 19/08 krijg ik een communicatie over het onderzoek.
Wat een omslachtige manier van werken en wat een klantenservice van mijn voeten.

Telenet zou al lang moeten weten dat postNL niet deugd, mrja, zal een goede deal hebben met hen, en de klanten mogen het bekopen...

0 Likes
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

fout is dat Telenet na alle klachten toch blijft samenwerken met PostNL.
en makkelijk doorschuiven als er een probleem is.

eerste en meteen laatste keer dat ik via Telenet een toestel bestel.
Wettelijk zijn zij de verkoper en dus verantwoordelijk voor het toestel, maar die wettekst kennen ze daar niet blijkbaar....

0 Likes
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Zelf aftekenen mag NIET.
PostNL zegt zelf op hun site dat ze ipv handtekening de laatste cijfers van je ID card laten noteren door de chauffeur. Maar doen ze gewoon niet.
Zelf aftekenen maakt diefstal wel een pak makkelijker uiteraard....

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@asgard0822 

Eerst het goede nieuws wat mij betreft. Tot op heden heb ik alles wat besteld was ook gekregen.

Minder goed nieuws: de meeste problemen die hier beschreven worden heb ik ook al eens meegemaakt. Maar dan ook bij alle bezorgers. Het is duidelijk geen alleenrecht voor post.nl. Op die manier heeft het geen zin om van bezorger te veranderen. Je sukkelt van de regen in de drop.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Maak dikwijls gebruik van Post NL ,prima service

Best ben je thuis bij levering,ik zou als chauffeur ook geen 2 keer terug komen.

Die mensen staan onder druk,net zoals Bpost.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Thuis of niet thuis, maakt niets uit voor beide omstandigheden bestaan er procedures. Bij Bpost, DPD en UPS loopt het hier prima met PostNL niet. Zoals hier al beschreven, tekenen voor ontvangst zou volgens de PostNL procedure via de IDkaartnr. moeten gaan en dat gebeurd niet. Ze droppen en verdwijnen. Indien niet thuis bij andere bezorgers krijg ik een kaartje in de bus met de opties voor afhalen in een X-punt of een nieuwe aanbieding aanvragen al naar gelang het type zending. Bij PostNL maakt het niet uit wie er antwoord aan de parlefoon of wie wat aanneemt als ze het maar kwijt zijn. Ik woon in een complex met 160 appartementen X aantal bewoners en bezoekers en statistisch gezien is het gewoon onmogelijk dat die allemaal ter goeder trouw zijn. Ik wil mijn pakje zelf ontvangen of ophalen,  punt aan de lijn en geen uitzonderingen daar op.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Het is natuurlijk een dubbelzinge situatie. Wie verkoopt? Telenet of de onderneming die vermeld staat onderaan elke webpagia van de webshop van Telenet?

Ik heb nog nooit iets bestelt op de webshop van Telenet dus ik weet niet aan wie je betaalt?

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@Torchwood  Dan moet jij voortaan niet meer kiezen voor postNL

Probleem opgelost.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@robatorasAls ik die keuze heb dan komen ze bij niet meer, ik weet niet of jij al eens iets besteld bij BOL en of andere webshops maar een keuze van pakjesdienst heb je meestal niet, dat doet de verzender en niet de ontvanger.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Maar toch moet het voor Telenet perfect mogelijk zijn om de optie aan te bieden om het bestelde product in een van hun winkelpunten af te halen.

Okee, ik besef dat er dan extra werk bij komt voor de medewerkers van de winkels, maar het zou ook veel gedoe kunnen vermijden.

 

Ze zouden de klant moeten kunnen laten kiezen: levering aan huis, op alternatief adres (die keuze is er nu wel), in winkelpunt of bij een afhaalpunt.