Beantwoorden
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Goedemorgen,

Ik weet niet of ik het hier kan posten maar ik doe het toch maar.

Een dikke week gelden heb ik een S24 Ultra aangeschaft bij Telenet. Het toestel zou verstuurd worden vanaf 26/01. Toen ik via Whatsapp vroeg wanneer het toestel zou verstuurd worden kreeg ik het antwoord dat het pas NA 05/03/24 zou verstuurd worden waarop ik onmiddellijk de bestelling heb geannuleerd. Ik heb dan mijn aankoop van de S24 Ultra bij Coolblue gedaan en de dag daarna had ik het toestel.

Volgens de dame van Telenet Whatsapp moest ik niets meer doen, ze had alles doorgegeven aan de juiste dienst. Verleden week heb ik 4x gebeld met de helpdesk om te weten te komen of de annulatie goed was doorgegeven en dat ik mijn geld ASAP terug wilde.

Telkens werd mij gezegd dat ik hiervan een bevestiging zou krijgen etc... Vrijdagmiddag plotseling een melding van PostNL dat ze mij het toestel zaterdag (gisteren dus) zouden leveren en idd het toestel is geleverd terwijl ik een hele week heb geprobeerd dit te annuleren. Om het terug te sturen moet ik nu weer een online formulier invullen (herroepingsrecht) waarop de helpdesk mij een retour formulier gaat zenden, ik heb al een mail ontvangen dat de diensten ook al overbelast zijn. Is dit nu de normale gang van zaken? Ik wil gewoon mijn geld terug!

Is er nog iemand met deze ervaring en wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt. 

16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

@Highlander 

Vermoedelijk gaan je annulatie en de levering elkaar gekruist hebben dat kan niet anders zijn. Maar goed je wil je toestel terug sturen dus ja dan dien je het online formulier in te vullen en moet je de doos ongeopend terug sturen. Voor je jou geld terug hebt kan dan weer paar dagen duren. 

Nu is de vraag , je hebt deze besteld omdat je dat toestel graag wilde. Nu heb je die ontvangen en wil je dit toestel helemaal niet meer ? Want als je achteraf zegt ja ik wilde deze toch dan is er niet veel aan de hand lijkt me. Maar goed zoals andere ook doen bestellen dan ergens anders en dan heeft de eerst bestelde geen nut meer. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Lees jij wel de posts.

Jesus waarom jij nog durft posten

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

@Moaner 

Lees wel degelijk iets en de vraag die ik stel is niks mis mee en durf zeker te posten. 

Ah ja nu zie ik het die laatste zin had ik over het hoofd gezien dat er al besteld is bij Coolbleu. 

@Highlander die laatste zin had ik over het hoofd gezien. sorry. 

In dat geval dient er idd een formulier ingevuld te worden en dan kun je alles terug sturen. Dat is idd je herroepingsrecht en je geld kan een paar dagen duren voor je dat terug hebt. Heb hier al andere topics gelzen waarin het geld wel snel terug is maar bij andere gevallen ook weer niet maar weet niet waar daar de oorzaak van is. 

Maar goed zou dat formulier invullen en dan alles retour zenden en wachten op je geld. Vermoedelijk gaan ze via de klantendienst hier niet veel mee kunnen want dit gaat voor andere diensten zijn binnen Telenet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Bedankt voor uw antwoord, maar mij gaat het er om dat ik bijna direct heb geannuleerd, 4x gebeld of het in orde is? en nog sturen ze NA 1 week het toestel nog op.

Op de vraag of ik iemand kon bereiken bij die dienst die de bestellingen afhandelt was het antwoord neen dat kan niet...

Als de dame van Telenet op Whatsapp had gezegd binnen een week heb je die dan had ik uiteraard gewacht maar na 5 maart was een beetje te lang.

 

Tegenwoordig is alles meer met minder, managers die allemaal dezelfde cursus hebben gekregen via de Bongobons, ze zeggen allemaal hetzelfde en denken de wereld aan hun voeten te hebben. Kennis van zaken is er minder en minder.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden, maar ik vrees dat het einde van de lijdensweg nog niet in zicht is.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Zie wel dat je bewijs hebt van opsturen  of laat het verzekeren zou het verloren gaan

Hoe rap het terug betaald is  zal einde van maand zijn is geen grote web winkel

Zorg dat toestel de zegel niet verbroken is trek een foto van   en doos moet een goede stevige zijn trek ook foto's van

in de winkel waar binnen doet zorg voor bewijs

Er is minder terug gestort dat kan zijn als ze je rma geven en een label voor verzending mogen deze aftrekken van bedrag

Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Bedankt,

 

Natuurlijk heb ik nog geen label ontvangen 🙂

Marc9820
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Je bestelling annuleren en terugsturen

Zodra je bestelling is geplaatst, kan je ze niet meer annuleren. Je kan ze wel aan de deur weigeren of je kan gebruik maken van je herroepingsrecht van 14 dagen.
Daarvoor vul je het online retourformulier in. Zodra we je gegevens hebben ontvangen, verwerken we de info en krijg je een retourlabel via e-mail. 

Daarna kan je je toestel terugsturen:

  • Pak het toestel goed in en kleef het retourlabel op de doos.
  • Geef de doos af in een ophaalpunt van PostNL in je buurt.
  • Voldoet je toestel aan de voorwaarden? Dan storten we je geld terug nadat we het toestel hebben ontvangen.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra


@Moaner  schreef:

Lees jij wel de posts.

Jesus waarom jij nog durft posten


@Moaner Het is niet nodig om meteen in de aanval te gaan of om zo'n opmerking te geven. Dat is niet in lijn met onze spelregels. Bedankt om hier rekening mee te houden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

@Bjarne 
Sorry het eerste antwoord van @patrick37 aan @Highlander was nu ook niet zo supervriendelijk.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra


@Moaner  schreef:

Lees jij wel de posts.

Jesus waarom jij nog durft posten


De laatste keer dat ik keek was vergissen nog altijd menselijk. Zelf durf ik ook al eens iets te missen in een bericht, maar gelukkig is daar nooit een reactie zoals die van jou op geweest. (Amai!)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Bedankt, dat van kan je ze niet meer annuleren zal er mee te maken hebben 🙂

Ondertussen retourlabel ontvangen, en hij gaat terug.

 

Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Bedankt,

 

Toestel gaat terug in de doos waarmee hij is gekomen 🙂

Heb wel foto's genomen.

Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Even een update, toestel is inmiddels al 14 dagen terug bij Telenet en mijn geld is nog altijd niet teruggestort...

Ook al verschillende keren terug contact gehad met de helpdesk en alles zou in orde komen.

Iemand een suggeste want zou toch graag mijn centen hebben.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nachtmerrie bij aankoop en annulatie Samsung S24 Ultra

Zal deze maand niet zijn retours worden gedaan als er tijd is

Op einde van maand hebben veel bedrijven het druk met facturen buiten te krijgen voor einde van de maand

en feb is ook een korte maand en uitbetalingen van kleine bedrijven wordt opgeschoven zal voor maart zijn

week 10  kan ook later zijn