Beantwoorden
tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Overstappen van Android naar iOS?

Hallo,

Heb nu een Sony Xperia, voorheen een Samsung & kan er niet rond dat basisfuncties zo slecht werken, zoals bvb. het feit dat niet alle gemiste oproepen worden gelogged, maar nog veel andere dingen. Ook 1 probleem waar ik apart een bericht ga voor maken, en waarvoor ik misschien een factory reset moet doen.

Maar ik was aan het denken, heb nooit een Apple gehad, en misschien zijn die dingen gewoon beter. Ik bedoel het OS dan. Op mijn Samsung vond ik Android echt slecht, nu op Sony wel beter, maar niet echt dat.

 

Makkelijk zou het zijn om gewoon SIM te wisselen, maar heb geen idee of dat kan. Mijn Sony Xperia is ongeveer 3 jaar oud, zoiets, en ik zou wel

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: android -> apple

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen van Android naar iOS?

@tee 

Je kan je simkaart meestal wel omzetten en anders kan je naar een Telenet center gaan , of eender waar je gsm abonnement loopt , en een nieuwe simkaart vragen. 

 

Zelf gebruik ik al wat jaren IOS ( iPhone ) en heb al verschillende toestellen gehad maar ook van Android. Voor mij is het iPhone dat werkt het beste voor mij gewoon simpel niet te veel verborgen menu's zoals op een Samsung bijvoorbeeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Overstappen van Android naar iOS?

Mijn vrouw en zoon hebben iphone, ik blijf mijn android (samsung) trouw. Mijn vrouw had android en is toch niet helemaal gelukkig met ios.

Het zal gewenning n persoonlijke voorkeur zijn.

 

Het wisselen naar een ander systeem is niet zo makkelijk. De meeste apps bestaan voor beide OS systemen en laten zich makkelijk omzetten. Whatsapp is echter heel lastig, en ook met SMS historie had ik problemen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Overstappen van Android naar iOS?

@tee alles hangt af van persoonlijke voorkeur. Ik heb beide toestellen gehad  (android en IOS) en ik moet zeggen de openheid van Android OS vind ik prettiger om mee om te gaan. IOS is voor mij een beetje te gesloten. Op zich wel een goed os voor de meeste mensen 🙂

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Overstappen van Android naar iOS?

Kga mij een iPhone uitkiezen en proberen

't is enkel dat gedoe met die chips enzo dat me tegenhoudt, maar ben die Android dingen nogal beu. Het lijkt wel dat niets makkelijk is, het is allemaal gemaakt voor een andere mindset.

 

Wat bvb veel gebeurt, is dat je iets wil wijzigen, dan kom je op een nieuw scherm, maar je ziet de andere info niet meer, je kan niet meer terugkeren, en je weet niet meer hoe je daar gekomen bent.

Niets, en dan ook letterlijk niets, lijkt makkelijk.

En de dingen die niet werken, niet te tellen..

 

En veel overbodige berichten

tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Overstappen van Android naar iOS?

Done, heb een iPhone 13 nu

Nog niet veel tijd gehad maar op het eerste zicht lijkt alles wel makkelijk, logischer, minder druk, ivm Android

 

Desalniettemin zijn er dingen die nog niet goed werken, en het is vervelend dat simpele zaken moeilijk te vinden zijn, maar het is wat het is.

Deze zaken zie ik:

- Het locken van het scherm is extreem snel, ik denk rond 20 sec - Vind niet waar je dit kan wijzigen, da's duidelijk veel te kort...

- Installeren van Apps ... beetje een Android gevoel, bij een issue bij Whatsapp: je klikt op install, en dan begint dat te draaien ... en dat is het. Dat blijft draaien, draaien, draaien. Ook andere Apps installed, en die doen datzelfde: draaien en draaien. Is het bezig ? Niet duidelijk. Is er een probleem ? Geen idee. Wat is de vooruitgang ? Geen idee ..

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Overstappen van Android naar iOS?


@tee  schreef:

 

- Het locken van het scherm is extreem snel, ik denk rond 20 sec - Vind niet waar je dit kan wijzigen, da's duidelijk veel te kort...

  • Open de Instellingen-app en tik op ‘Scherm en helderheid’.
  • Tik op ‘Automatisch slot’.
  • Bepaal wanneer je het automatisch slot wilt laten ingaan en ga terug naar het beginscherm.
  • Springt het scherm nog steeds uit, of blijft de optie voor het automatisch slot op grijs staan? Dan komt dat doordat je de energiebesparingsstand hebt geactiveerd. In deze stand staat het automatisch slot áltijd ingesteld op 30 seconden en aanpassen is niet mogelijk.

    Haal je iPhone dus uit de energiebesparingsstand. Dat doe je via het batterij-icoon in het Bedieningspaneel, of via de Instellingen-app, waar je op ‘Batterij’ tikt.

 

https://www.icreatemagazine.nl/workshop/itip-iphone-slaapstand-uitschakelen/