Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112

Ik heb gisteren de 112 moeten bellen.
Na het telefoontje kreeg ik een melding op mijn GSM dat ik 2 uur lang niet kan bellen.
Dit om het toestel vrij te houden zodat de hulpdiensten mij eventueel kunnen contacteren.
Beetje vreemd. Je kan ook het noodnummer bellen voor iemand anders. Of als het voor iemand in je familie is, wil je toch ook de overige familieleden verwittigen van het voorval.
Betreft een Samsung A52 (als dit al met het toestel te maken heeft)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: GSM beblokkeerd na bellen 112

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5879
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112

@Bolletje 

Heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord maar bij Samsung hebben ze dit wel al aan de hand. 

Lees maar eens in onderstaande link hoe en wat precies. Je kan blijkbaar dit wel ongedaan maken als je het noodnummer hebt moeten bellen. 

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s21-s21-s21-ultra-s21-fe/geblokkeerde-telefoonnummers-wee...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1159
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112

Wat jij gevonden hebt is eigenlijk het omgekeerde van wat @Bolletje schrijft. 🤔

Maar misschien werd de melding op het toestel verkeerd begrepen?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5879
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112

@WG94 

Nee niet helemaal hé want als je het eerste topic leest dan heeft die persoon het ook aan de hand. 

Maar dit is de enige info die ik direct over terug vond heb niet direct iets anders gevonden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1159
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112

Ah ja zie het nu. Het artikel van Samsung begint met "iedereen, ook personen die ik geblokkeerd heb, kunnen mij 2 uur lang bellen" en ook het omgekeerde (wat @Bolletje beschrijft) erna.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1629
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112


@patrick37  schreef:

Nee niet helemaal hé want als je het eerste topic leest dan heeft die persoon het ook aan de hand. 

Maar dit is de enige info die ik direct over terug vond heb niet direct iets anders gevonden. 


Ik denk dat er hier inderdaad een groot misverstand is.

  • de eerste topic in jouw link spreekt over het deblokkeren van geblokkeerde nummers gedurende 2 uur
  • @Bolletje spreekt over het blokkeren van de telefoon (voor uitgaande gesprekken)? daar heb ik ook nog nooit van gehoord (en ik geloof het ook niet)

Volgens mij heeft @Bolletje inderdaad de boodschap op zijn telefoon verkeerd begrepen.

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112


@flip1953  schreef:


Ik denk dat er hier inderdaad een groot misverstand is.

  • @Bolletje spreekt over het blokkeren van de telefoon (voor uitgaande gesprekken)? daar heb ik ook nog nooit van gehoord (en ik geloof het ook niet)

Volgens mij heeft @Bolletje inderdaad de boodschap op zijn telefoon verkeerd begrepen.



Ik denk niet dat ik het fout heb gelezen of begrepen.
Ik zou zeggen: probeer het eens als je mij niet geloofd


Hier is er nog een topic over
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/na-bellen-112-kan-ik-geen-normale-nummers-meer-b... 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1629
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112


@Bolletje  schreef:
Ik denk niet dat ik het fout heb gelezen of begrepen.
Ik zou zeggen: probeer het eens als je mij niet gelooft

Ik geloof je inderdaad niet 🤔...

Maar 112 bellen om "het eens te proberen" is wettelijk niet toegelaten (hiervoor dienen 117 en 119), en trouwens ik heb de "problematische" Samsung telefoon niet 😊. Kan het dus niet testen ...

Indien dit een algemeen gekend probleem zou zijn dat mensen die 112 bellen dan 2 uur geblokkeerd worden, dan hadden we daar al veel meer over gehoord. Gezien vermoedelijk bijna iedereen die de nooddiensten bellen dat doen met hun GSM ...


@Bolletje  schreef:
Hier is er nog een topic over
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/na-bellen-112-kan-ik-geen-normale-nummers-meer-b... 

Blijkbaar een geïsoleerd Samsung probleempje ??

 

PS

Los van bovenstaande discussie, is de beste manier om de Hulpdiensten te bellen tegenwoordig de Mobiele applicatie | 112

  • geen nummers te onthouden: druk op de juiste nooddienst (brandweer, ambulance, politie).
  • via de App hebben de nooddiensten jouw exacte locatie.
  • indien je niet kan spreken wordt de Chat dienst geactiveerd om te communiceren.
  • via de App instellingen kan je (op voorhand) extra medsiche info ingeven, zodat de Huldiensten onmiddelijk de info zien (vb hartpatient, doof, etc ...).
  • via de App kunnen de Hulpdiensten jouw toestel laten rinkelen, als ze je niet onmiddelijk vinden (vergelijkbaar met de optie bij Google/Apple om een verloren telefoon terug te vinden).

Jammer dat te weinig mensen deze App kennen of gebruiken.

Screenshot_2023-08-18-12-49-58-31_e797b5031aed6cbdaba2176bf1d5e547.jpg

 

 

0 Likes