Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Ik heb lounge gekozen omdat ik niet goed weet waar dit te plaatsen. Op 25 oktober bestelde ik online in de Telenet shop een iPhone 11 Pro Max 256 GB en deze is nogsteeds niet geleverd. Ik bel met ganse dagen rond naar PostNL, de koerier en Telenet, dienst verkoop van hardware. En het is een kat en muis spel. Telenet legt de schuld bij PostNL en omgekeerd. Het toestel kost min de Telenet korting nog steeds € 1379,00 en is betaald. Volgens PostNL is het toestel gesorteerd en klaar om te verzenden, maar moet Telenet eerst iets oplossen voor ze het pakket kunnen verzenden. Telenet zegt als het pakje gesorteerd is moeten ze het verzenden. Ik heb een sterk vermoeden dat er bij PostNL GEEN toestel meer is (gestolen) en dat dit voor strubbelingen zorgt. Want volgens de laatste Telenet medewerkster welke ik aan de lijn had, zou dit niet de eerste keer zijn.

Op 28 oktober bestelde ik voor de vrouw eveneens een iPhone XR 128 GB, en deze was op 29 oktober geleverd. Nog iemand deze ervaring gehad en wat was de oplossing? Want ik wordt nu heen en weer geslingerd tussen Telenet en PostNL...

Never trust in Dust
0 Likes
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

@Domi1963 

Als je al het mogelijke gedaan hebt om uw bestelling te krijgen en het lukt niet kan je een volgende stap zetten.

https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Dank U Louis, ik ga daar mijn licht eens opsteken. 👍

Never trust in Dust
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Heb dit gemeld bij meldpunt België maar daar komt geen beweging in. Op 13/11 hebben ze, PostNL, een zogezegde 2de poging ondernomen om mijn toestel te leveren, alhoewel er nooit een eerste geweest is, en nu hebben ze het lef te zeggen dat het pakje bezorgd is, en ik heb geen kat gezien?? Ik blijf er bij dat mijn toestel gestolen is en Telenet speelt dit spelletje doodleuk mee. Het is sinds 25/10 geleden dat ik de bestelling heb geplaatst... Ze geloven PostNL dat mijn pakje werkelijk geleverd is maar niets is minder waar. Bij meldpunt België heb ik nog geen reactie gekregen. Ik ben mijn geld vermoedelijk kwijt...

Never trust in Dust
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd


@Domi1963  schreef:

Heb dit gemeld bij meldpunt België maar daar komt geen beweging in. Op 13/11 hebben ze, PostNL, een zogezegde 2de poging ondernomen om mijn toestel te leveren, alhoewel er nooit een eerste geweest is, en nu hebben ze het lef te zeggen dat het pakje bezorgd is, en ik heb geen kat gezien?? Ik blijf er bij dat mijn toestel gestolen is en Telenet speelt dit spelletje doodleuk mee. Het is sinds 25/10 geleden dat ik de bestelling heb geplaatst... Ze geloven PostNL dat mijn pakje werkelijk geleverd is maar niets is minder waar. Bij meldpunt België heb ik nog geen reactie gekregen. Ik ben mijn geld vermoedelijk kwijt...


Bij zo'n duur pakje hebben ze ze zeker een handtekening nodig bij levering. Vraag bij PostNL om je de handtekening te tonen?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Heb je met een credit kaart betaalt, vraag dan langs deze weg de terugbetaling wegens niet levering.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Beste,

Neen, ik heb online betaald via Bancontact. Op 15 november ontving ik een creditnota van Telenet voor terugstorting van mijn geld maar we zijn nu al 27 november en ik heb het geld nogsteeds niet op mijn rekening. Ik heb al tot 3 keer klacht ingediend bij Telenet, maar deze reageren er gewoon niet meer op. Als ik bel naar het Telenet nummer 015/33 40 00, waar ze de verkoop van toestellen regelen, dan wordt ik prompt in de wacht gezet en na een uur sta je nog in de wacht. Het gaat hier wel om een bedrag van € 1379 welk ik kwijt ben. Ik heb ondertussen een iPhone ergens anders gekocht, maar Telenet heeft mijn geld en ik heb geen smartphone van Telenet. Wat kan ik hier tegen nu nog beginnen? Ik heb gemaild naar meldpunt België maar daar krijg ik ook geen antwoord op. Moet ik nu echt mijn advocaat gaan inschakelen?

Ik vind dit niet kunnen voor een bedrijf als Telenet. Hebben ze dan geen greintje respect voor hun klanten?

@Suzy kan jij eens niet kijken waar het probleem zit en waarom ze mijn toestel niet terug betalen?

Never trust in Dust
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

@Domi1963 

Ik ken de termijn niet waarop men een creditnota terugbetaald, maar kan je niet beter terugbellen naar het standaard telefoonnummer van Telenet? Of kan je het bestaan van deze nota niet terugvinden via mijn telenet?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

@louishufk 

ik heb de creditnota in pdf formaat op mijn toestellen staan en heb deze als bijlage al meerdere keren mee gezonden bij het indienen van de klachten. En als je een klacht indient zit ik dan niet bij het gewone Telenet?

Never trust in Dust
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

@Domi1963 

Je hebt vermeld dat je belde naar het nummer waar je de bestelling geplaatst hebt. Ik denk dat je beter kan bellen naar 015/666666.

Wachten duurt altijd te lang, maar als je die nota nog maar 12 dagen hebt zou ik toch nog even wachten met acties.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Even wachten? Waarom beloven ze dan dat je geld binnen de 3 a 5 werkdagen op je rekening staat?

Ik heb gebeld naar het nummer welk ik hierboven vermeld heb, omdat als je bij Telenet een toestel koopt, je daar (telefonisch) kan klagen. Maar ik heb ook reeds 3 schriftelijke klachten ingediend via de website van Telenet en dan vermoed ik toch dat ik bij de hoofdzetel van Telenet zit???

Never trust in Dust
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

Vandaag 29/11 eindelijk mijn geld van mijn smartphone terug gekregen. Vanaf de bestelling op 25/10 tot nu. Ik vind dat middeleeuwse praktijken op gebied van klanten behandeling.

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Smartphone gekocht online en nogsteeds niet geleverd

@Domi1963 dat is inderdaad alles behalve gelopen zoals het hoort. Goed dat je ondertussen je geld terug hebt gekregen! Ik heb jouw verhaal sowieso doorgezet naar de dienst binnen Telenet die bezig is met de leveringen en terugbetalingen, zodat dit in de toekomst vermeden kan worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.