Beantwoorden
PhilippeRoose
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

Ik wens een vast telefoontoestel (wandtoestel) aan te sluiten in mijn lift. Zijn er bepaalde vereisten voor het toestel of kan ik eender welk toestel aanschaffen dat in de handel verkrijgbaar is?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Vast telefoontoestel

0 Likes
7 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

@PhilippeRoose 

Moet deze telefoon een verbinding hebben dat je iedereen kan bellen, of dat deze rechtstreeks bij een liftmaatschappij uitkomt wanneer de lift in panne is?

Bij het eerste kun je gelijk welk vast toestel nemen, bij het 2de zou ik deze laten installeren door je liftonderhoud/maatschappij

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

Waar je wel op moet letten bij Telenet is dat uw telefoontoestel GEEN eigen stroomvoorziening heeft. Bij uitval van de electriciteit is uw modem down en bijgevolg ook uw telefoontoestel.

Ik heb dit opgelost door een backupbatterij te plaatsen zoals ze ook gebruiken voor PC en dergelijke. Dit blijft bij stroomuitval mijn modem nog voor een 10-tal minuten van stroom voorzien zodat mijn telefoon wel nog werkt. Uw Modem, NIU gebruiken weinig stroom daarom kan een vrij goedkoop toestel al nuttig zijn om een 10-tal minuten stroom te voorzien



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

@PhilippeRoose 

Voor zo ver ik weet ondersteund Telenet geen aansluitingen voor de lift dat is enkel wat Proximus ondersteund. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

@igvfer 

Verdekke goed da gij daar nog aan dacht. Helemaal vergeten 

En ik had het moeten weten, want tijdje terug stroom in wijk weg en gsm was just volledig plat, en kon niemand bereiken.

Das wel een nadeel dat de vaste op nui zit. Iedereen denkt en zegt wel das ouderwets, en iedereen heeft een gsm.. maar toch zijn er toch nog kansen die zich voordoen waarbij een vaste telefoon aangesloten gelijk vroeger beter is

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

De reden heb ik in mijn antwoord gezet. Op een Proximus lijn zit een beetje stroom, die werkt onafhankelijk van het stroomnet, maar als de wijkkast geen stroom meer krijgt is het natuurlijk ook over.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

In het begin installeerde Telenet ook een backup batterij voor de telefoon, dat was toen blijkbaar verplicht.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welk telefoontoestel is aangeraden voor in mijn lift?

@PhilippeRoose 

Je kan misschien een simbox installeren met een Telenet simkaart in die je kan aansluiten op een lifttelefoon wat niet meer of minder is dan een luidspreker en micro.

De simboxen hebben ook een RJ11 connectie voor analoge telefoons. Je hebt zelfs modellen met een ingebouwde batterij die bij het uitvallen van elektriciteit toch nog werken. 

Heel veel lift eigenaars gebruiken deze oplossing omdat ze dan niet met de telefoonlijnen moeten knoeien die naar de lifkoker moeten gebracht worden. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes