Beantwoorden
tamara1
Freshman Beetjesweter
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

code levering PostNL

PostNL leverde een bij telenet aangekochte GSM bij een postpuntNL. 

De 3-cijferige code die ik per mail ontvangen heb, werkt niet. Ik krijg het geleverde pakket niet mee.

Volgens Post NL moet Telenet een nieuwe code aanleveren, volgens Telenet is dit PostNL.

Iemand dezelfde ondervinding? Hoe krijg je dit opgelost?

Tags (1)
5 reacties
Marc9820
Professional Meerweter
Een bus vol! Topicvreter! It's your tenth party! BINGO!

code levering PostNL

Ontvangstcode
  • Wat het is: Een unieke 3-cijferige code die nodig is om waardevolle pakketten aan de deur te ontvangen.
  • Hoe je hem gebruikt: Je toont de code aan de bezorger om het pakket in ontvangst te nemen.
  • Wat als je hem niet hebt: Vraag de code op bij de afzender. Zonder de code kan de bezorger het pakket meenemen naar een PostNL-punt, waar je het met de code kunt ophalen. 
tamara1
Freshman Beetjesweter

code levering PostNL

Ik heb een 3-cijferige code, maar die wordt niet aanvaard in het postNL-punt.

De afzender is Telenet-warehouse. Bij telefonisch contact met de klantendienst 015/66 66 66 van Telenet, krijg ik de boodschap dat ik een nieuwe 3-cijferige code moet aanvragen bij PostNL. Daar heb ik 2 medewerkers aan de lijn gehad die stellen dat Telenet een nieuwe code moet leveren, wat mij ook logisch lijkt.

Oplossing?

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

code levering PostNL

@tamara1 

je kan eens de klantenservice contacteren van PostNL zelf , deze kunnen voor je nakijken waarom deze code niet werkt. 

Als hun er niet uitkomen laat ze dit onderling bekijken met Telenet zelf. 

Wij kunnen jammer genoeg niet veel aan dit probleem doen aangezien hier geen klantendienst is wij enkel je de info geven wat je zou kunnen proberen om het op te lossen. 

Wie genereert de code?

De unieke driecijferige ontvangstcode wordt automatisch door het systeem van PostNL gegenereerd, in opdracht van de afzender (Telenet in dit geval). PostNL verstuurt deze code vervolgens naar u, de ontvanger, meestal via e-mail op de dag van levering. 

Waarom zegt Telenet van niet en wat nu?

• Telenet is de afzender en de contractpartij van PostNL. Zij betalen voor de verzendservice, inclusief de voorwaarde van een veilige levering met ontvangstcode.
  • PostNL is de vervoerder en heeft de code in het systeem.
  • Als de code niet werkt, ligt het probleem bij de communicatie tussen de systemen van Telenet en PostNL of een fout in het PostNL-systeem.

Oplossing

De verantwoordelijkheid voor de werking van de code en het uiteindelijke onderzoek ligt bij de partij waar u de bestelling heeft geplaatst: Telenet. 

1. Dring aan bij Telenet: Leg Telenet nogmaals uit dat de code die u van PostNL heeft ontvangen niet werkt en dat PostNL u terugverwijst naar hen als afzender.
  2. Vraag Telenet een onderzoek te starten: Vraag Telenet officieel een onderzoek in te dienen bij PostNL. Telenet heeft de middelen om dit via hun zakelijke kanalen te doen, wat sneller gaat dan wanneer u als particulier contact opneemt.
  3. Vraag een nieuwe levering of een nieuwe code: Vraag Telenet om een nieuwe, correcte code te laten genereren of om een nieuwe verzending te initiëren.
  4. Dien een klacht in: Als Telenet blijft weigeren, kunt u overwegen een formele klacht in te dienen (bijvoorbeeld via Testaankoop)

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

code levering PostNL

Ja, je wordt precies wat van het kastje naar de muur gestuurd he.

Het klopt dat PostNL een nieuwe code moet genereren MAAR het is Telenet of het bedrijf dat hun verzendingen afhandelt (als verzender) die contact moet opnemen met PostNL. Postbedrijven helpen praktisch nooit de ontvanger rechtstreeks bij dit soort probleem.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tamara1
Freshman Beetjesweter

code levering PostNL

Hier kan ik mee aan de slag.

Heel erg bedankt. Ik laat nog weten wat de uitkomst is.