24756
netweters
|
152402
antwoorden
|
20700
vragen
|
Ik heb onlangs in de VS een nieuwe iPhone gekocht (die hebben geen fysieke SIM tray meer). Ik had gelezen dat Telenet nu de optie heeft voor een eSIM, waardoor ik de smartphone daar heb gekocht.
Echter blijkt mijn account (Telenet One) nog in het oude systeem (Mijn Telenet) te zitten, niet het nieuwe MyTelenet. Hierdoor kan ik mijn fysieke SIM niet omzetten naar een eSIM. De medewerkers van de Telenet-winkel en de klantendienst kunnen ook niet zeggen wanneer ik een eSIM zou kunnen activeren en omgeschakeld zou worden naar het nieuwe systeem.
Heeft iemand hier meer info over?
Het klopt dat er inderdaad nog een klein aantal klanten (vooral Business) op het oude systeem zitten.
Wij als Netweters hebben echter geen zicht op de interne processen van Telenet (zijn immers ook maar gewoon klanten), helaas dus ook niet op de migratie van jouw account.
En als je naar een Telenet winkel gaat, daar kunnen ze toch je sim omzetten. Of niet?
Hij kan proberen maar als hij op oude systeem zit dan niet
Zal hij even moeten wachten
Niet te geloven dat de problemen met dat nieuwe systeem blijven aanhouden. Een (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn dat je een eSIM bij een andere provider neemt. Proximus, Mobile Vikings en Orange bieden dit aan. (Maar dit heeft misschien gevolgen voor je ONE abo?)
@sb dit heeft niet direct iets te maken met 'problemen van het nieuwe systeem'. Er is gewoon een hele kleine populatie residentiële klanten die nog niet gemigreerd zijn en ook nog een deel van de business klanten. De migraties zijn nog bezig, lees nog niet volledig afgerond. De topic starter zal dus nog in de groep te migreren klanten zitten.
Op het oude IT-systeem kan er geen eSIM genomen worden, omdat dit hier niet op is voorzien. Van zodra je in het nieuwe IT-systeem zit, over de 99% van de residentiële klanten, kan je dit dus wel.
Bedankt voor de verduidelijking, @Suzy , maar voor mij komt dat (bijna) op hetzelfde neer, maar met een kleine nuance:
'problemen (met de overgang) van het nieuwe systeem'
Mijn zus is overigens iemand die tot die (kleine) groep behoort; zij kan in feite niets veranderen in Mijn Telenet, telkens 'oeps, er ging iets mis'. Zij is echter van het assertieve type en heeft van Telenet al enkele compensaties gekregen van Telenet (al zou ze liever hebben dat het werkt :-).