Beantwoorden
dalton63
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

1 website niet bereikbaar via wifi laptop

website centrumvooravondonderwijs.be kan ik niet bereiken via wifi op de laptop alle andere sites wel. een ping geeft timeouts. via 4g werkt het probleemloos. al geprobeerd op via ipconfig een renew/release te doen echter zonder resultaat. modem afgezet en terug opgestart zonder resultaat. cookies opgeruimd alles zonder resultaat 

dit is enkel voor deze website van toepassing. 

iemand een idee ? 

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

1 website niet bereikbaar via wifi laptop

Betreft het hier een netwerk thuis, of misschien een bedrijfs-netwerk?

Bij een thuis netwerk zullen de aangesloten PC's (gelijk of die via wifi of bekabeld aangesloten zijn op de HGW) een IP adres toegekend krijgen, een subnet mask, default gateway en ook informatie over welke DNS server te gebruiken. Dit, tenzij je de gegevens manueel geconfigureerd hebt op de PC, maar dat is waarschijnlijk niet het geval.

 

Wellicht zijn de toegewezen DNS servers niet voor iedereen hetzelfde; ik ontvang als default DNS servers: 195.130.131.1 en 195.130.130.1 van Telenet.

Het IP adres voor centrumvooravondonderwijs.be (78.129.237.187) wordt correct ge-"resolved".

 

Misschien kun je eens controlleren welke DNS server bij jou op de PC in gebruik is?

Je kunt dit enkel per PC veranderen. Indien je dit centraal voor je complete netwerk wilt doen heb je een eigen router nodig, die tussen de HGW en jij eigen netwerk geplaatst wordt. Of is dit misschien het geval?

Soms heb je een eigen router zonder dit te weten, omdat deze geintegreed is in bijvoorbeeld je wireless Access-Point.

Welk IP adres heeft je PC wanneer die via wifi verbonden is? Start dit met 192.168.0. of is het een andere range?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dalton63
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

1 website niet bereikbaar via wifi laptop

ondertussen contact gehad met telenet zelf die eerst vroeg om de andere kant ( doel site ) te contacteren of hun certificaten in orde waren. wat natuurlijk het geval is anders kon men ook van een andere locatie de site niet bereiken ( wat nu dus wel kon) telenet kon ook geen aanwijsbare reden vinden ( dns ok, tipadressen correct enz)  besluit van telent : we komen de modem/router vervangen. wordt vervolgd denk ik 🙂 

0 Likes
dalton63
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

1 website niet bereikbaar via wifi laptop

Arnie toch bedankt voor de nuttige info. 

betreft dus thuis netwerk voor de andere vragen zie mijn eerste antwoordje 🙂 

0 Likes