Beantwoorden
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

Beste netweters,

 

ik vond niet direct het antwoord op mijn vraag dus stel ik ze hier maar...

 

Ik beschik over 2 wifi boosters van Telenet. In de Telenet app zie ik de toestellen die verbonden zijn met Wifi Booster 1, terwijl het veld van Wifi Booster 2 leeg blijft. Dit is nochtans de booster waarmee mijn TV Box via ethernet kabel verbonden is. Ook kan ik via "Mijn Thuisnetwerk" geen instellingen meer aanpassen van Wifi Booster 2. Het rare is dat dit eerst allemaal prima werkte.

 

Iemand de oplossing?

 

Screenshot_20210201-144544_Telenet.jpg

Screenshot_20210201-144538_Telenet.jpg

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geen apparaten zichbaar Wifi booster

 

 

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

@Niki1991 

Wat bedoel je met Wifi booster?

Een Wifi powerline of een access point?

0 Likes
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

@janne_man  de wifi powerline van Telenet nieuwe model.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

@Niki1991 

 

Uit hoeveel apparaten bestaat uw opstelling van de powerline(s)?

 

Een powerline bestaat basis uit twee toestellen, een master en een slave. De master wordt met UTP aan de router gehangen en ook ingeplugd in de 220V. De master gaat de data via het stopcontact op het e-net zetten.

De slave van zijn kant gaat via zijn stopcontact 220V de data oppikken (en vice versa). De slave heeft een UTP poort voor bekabelde verbindingen en WiFi om contact te maken met de client toestellen.

Er kunnen meerdere slaves aan één master verbonden worden.

 

Het is dus compleet normaal dat, in het geval van één set, dat je slechts één toestel gaat vinden dat connecteert met clients, namelijk de slave. Dus nooit twee in dit geval.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

@Niki1991 

 

Controleer eens op uw TV of uw TV-Box nog interactief is. Kun je meer dan twee dagen vooruit kijken?

 

Moest uw powerline 2, waar de TV Box op aangesloten is, inderdaad niet goed werken kan je dat op deze manier testen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

@StefaanH TV Box is nog interactief want ik kan meer dan 2 dagen terugkijken.

Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen apparaten zichtbaar op WiFi-booster in Telenet-app

Het is opgelost! Gewoon beide slaves eens gereset en terug gekoppeld met de master.