Beantwoorden
Elly
Professional Weetjesweter
Smile! All I want for X-mas is YOU Star Wars Day On a roll...

10tal keren per dag even geen wifiverbinding

Vooral op de pc , maar ook geregeld op de laptop valt de draadloze internetverbinding gedurende een

30 sec tot 60 sec uit. Dit zeker een tiental keren per dag

Er komt dan een sterretje bij het netwerkicoontje onder in de taakbalk te staan. Dat verdwijnt weer vanzelf en dan heb je weer internet.

Zowel op de pc als laptop werken we met windows 10, op pc met internet explorer en op laptop met chrome.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, is zeer irriterend.

0 Likes
16 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Heb je een witte of een zwarte modem?

Is dit alleen op Windows 10 of ook op andere apparaten?

En heb je toevallig nog een router op je netwerk of alleen de Telenet modem?

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elly

We hebben een zwarte modem,  nog geen 2 jaar oud.

Op de pc en laptop valt ie geregeld uit ;  op de pc vaker dan op de laptop.    Op de smartphone niet.

Modem staat op nog geen 3 meter van de pc en laptop, en in dezelfde ruimte. 

Geen router aangesloten, alleen telenet modem; wel een router in de kast staan, zo deze evt  kunnen aansluiten.

Telenetkabels komen wel een verdieping hoger binnen, daar hangt ook een of ander zwart kastje en vandaaruit loopt er een kabel naar de telenetmodem beneden.

Maar tot voor een paar maanden geleden hadden we nergens last van en werkte alles normaal.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hangt de PC met een vaste UTP kabel aan de telenet modem? Of gebruikt die ook WIFI? Indien die ook WIFI gebruikt, zou het nuttig kunnen zijn om  eens te proberen of het probleem zich ook voordoet als je één van beide apparaten aansluit op de modem met UTP.

Op die manier kan je detecteren of het een WIFI probleem is, of een probleem dat echt in de kabelmodem zit. Als het zich ook via de UTP voordoet, zit het dieper in de modem, of mogelijk zelfs buiten (zijn er toevallig werken geweest in jullie straat?). Als het via UTP niet gebeurd, zit het in de WIFI router en/of -configuratie...

Wat misschien ook altijd kan helpen is de stroom van de telenet modem voor een 5'tal seconden uittrekken zodat die eens grondig gereset wordt.

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Arthur2
Experienced Meesterweter

Is het probleem gekomen toen je uograde naar Windows 10?

Want ik vermoed dat het een driver probleem is.

Arthur2 | Ere-Krak
Elly

Stroom uitzetten had ik al gedaan, maar maakte geen verschil.

Ik kan idd eens proberen om pc met kabel aan te sluiten op modem

Bedankt voor het advies.

0 Likes
Elly

Is  denk ik idd na de upgrade naar windows 10 gekomen.

Dus op driver jacht, misschien een stomme vraag, maar hoe weet ik welke driver ik moet hebben.

Alvast bedankt voor je hulp.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Als je op de laptop en de PC naar Win10 geupgrade bent op ongeveer hetzelfde moment zou dat inderdaad ook de oorzaak kunnen zijn. Maar het zou al uitzonderlijk zijn dat bij allebei de toestellen de drivers identieke problemen veroorzaken...

In principe zoekt windows 10 zelf achter drivers . Als je naar het venster gaat met je WIFI status, is er een knop 'Eigenschappen' voor je WIFI adapter, en  daar is dan weer een knop 'Update driver'. De optie 'Automatisch zoeken' vindt meestal de juiste driver. Indien niet, moet je gaan zoeken op de website van de producent van je laptop/PC/Netwerk adapter achter het juiste model en daar de driver downloaden.

Dan moet je de optie 'Zoeken op mijn PC voor driver' kiezen.

(Ik heb een Engelse windows op mijn PC, de Nederlandse Windows  termen kunnen lichtelijk verschillen)

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Arthur2
Experienced Meesterweter

Kun je zeggen welke wifi kaarten je hebt?

Dit can je vinden door in cmd (command prompt) ipconfig/all in te geven.

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Elly

Ik vermoed dat  na de drivers vernieuwen, het probleem is opgelost. Even het weekend afwachten, want dan zit mijn man meerdere uren achter zijn pc,

Bedankt allemaal voor het meedenken.

0 Likes
guyplonk
Experienced Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Ik heb dit probleem hier ook. Dit heeft niets met windows 10 te maken want hier bestaat het probleem al veel langer. Er is al een technieker komen kijken ( op onze kosten natuurlijk) en die kon niets vinden. Hij raadde aan om een sterkere wifi router te kopen ( 190€) maar het internet blijft uitvallen zowel op vaste lijn als met wifi. Ik heb het homespot signaal al uitgeschakeld ( waardoor je ook het recht op homespot verliest) en ..ook niets. Ik vrees dat er niets anders op zit dan te veranderen van provider...

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

@guyplonk het is zeer goed mogelijk dat het wel aan je computer ligt. Heb je dit probleem ook op andere apparaten zoals gsm/tablets of andere computers?

Welke modem heb je? De zwarte of de witte.

Ik zou ook eerst eens goed nadenken of je wel zou overstappen voor zoiets belachelijk als wifi dat weg valt. Dat valt altijd op te lossen. 

En meestal is je internet snelheid bij een andere provider belachelijk laag.

Bv Proximus (en dus elke andere provider op vdsl) kan mij maximaal 12,5 Mbps download en 1 Mbps upload aanbieden.... Nu heb ik 200 Mbps download en 15 Mbps upload.

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
guyplonk
Experienced Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Hallo, ik heb het probleem hier gezamelijk op al onze apparaten. 4 smartphones, 1 pc, 1 desktop en 1 smart tv.

Ik  weet dat telenet het beste internet heeft, daarom ben ik immers klant. Maar het is zo frustrerend dat, tijdens je werk het internet steeds  weg valt, dat ik aan de wetenschap, dat ik whoppa ben, absoluut niets heb. In praktijk merk ik daar toch niets van.

Dat er steeds een oplossing voor dit probleem is, is ook een magere troost. Ik heb dit probleem al geruime tijd geleden gemeld bij Telenet. Na eerst de behandeling als kleuter doorlopen te hebben            ( heb je al eens gereset? ), wordt dan na lang aandringen een technieker gestuurd. Die jongeman was van goede wil, maar kon niets vinden.Ik heb zelf de kanalen al veranderd, sterke router bijgehangen etc... Als er steeds een oplossing is, waarom komt die dan niet?

Ik merk op sociale media dat dit een , veel meer voorkomend probleem is, dan dat Telenet wil laten uitschijnen en waar blijkbaar niet dadelijk een eensluitende oplossing voor is.

Als mijn internet dan toch gebrekkig werkt, waarom zou ik dan de volle pot betalen? Bij Orange bvb betaal ik op jaarbasis 400€ minder...dan is het al veel gemakkelijker te appreciëren als het eens wat langzamer gaat maar wel blijft werken!

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

Welke modem heb je? En is het probleem er ook via kabel?

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Elly

Jammer, na het aanpassen van de driver toch geen verbetering. Ik heb de pc nu met kabel aan de modem gehangen. 

Nu weer een paar dagen afwachten of het probleem dan ook voor doet.

0 Likes