24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb een tp-link ArcherMR600 4G router die in België goed werkt. In Nederland krijg ik geen verbinding met internet. Ik bereik de router met tether en heb reeds alle instellingen aangepast maar niets lukt. Met een hotspot op de smartphone kan ik wel verbinding maken met Chromecast met Google TV. Iemand ervaring met dit probleem.
Groetjes
Rudolf
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: 4G router tp-link in buitenland
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik denk het niet, maar weet niet hoe dit moet. Ik vind nergens bij de tp-link hoe dit moet.
Volgens de handleiding (p 13 en 97) zou je dat kunnen vinden onder Advanced > Network > Internet. Daar kan je Data Roaming in- en uitschakelen.
Bedankt voor de reacties maar het lukt mij niet om buiten tether de router te bereiken. Ik krijg steeds de melding dat er geen internetverbinding is. Ik vermoed ik deze aanpassing van in België zal moeten proberen.
Groeten
Rudolf
Als ge een GSM hebt die kan werken met 2 SIM kaarten kan je die SIM ook in uw GSM steken en daar dan roaming voor die SIM inschakelen. En daarna terug in de G4 router plaatsen.
Als noodoplossing kan je ook de hotspot op uw GSM inschakelen, dit is dezelfde functie als uw G4 router.
De noodoplossing met de smartphone gebruiken we nu en dat werkt redelijk. Een dubbele simkaart kan ik niet gebruiken.
We wachten tot we thuis zijn .
Allen bedankt voor de hulp, Ik nu tenminste het probleem en weet de oplossing.
Groetjes
Rudolf
@Beatle Kun je roaming niet gewoon aanzetten in "mijn telenet"
Ik vind bij mijn telenet geen mogelijkheid om de roaming aan te zetten voor de datasimkaart.
Groetjes
Ik kan de 4G router enkel bereiken via tether en daar is geen mogelijkheid om de roaming te activeren.
Eens terug thuis in België lukte het mij wel om de router te bereiken buiten tether.
Eens binnen was inderdaad de roaming niet ingeschakeld. Ik hoop nu dat alles in orde is als we terug in het buitenland zijn.
Bedankt allemaal voor de hulp.
Rudolf
Na de instellingen aangepast te hebben, lukt ook in het buitenland alles prima. Allen die mij hebben geholpen, mijn allerbeste dank.
Rudolf De Prins