Beantwoorden
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Dit is mijn derde router/modem hgw van telenet op enkele maanden tijd.

Ik heb nu de hgw 3.1 docsis met wifi. wifi staat ingesteld op niet 1 netwerk maar 2.4GHZ en 5ghz appart.

Via "mijn telenet"  wil ik het kanaal wijzigen van de 5GHZ , (die trouwens heel vaak gewoon afwezig is), echter lukt dit niet. Het kanaal blijft gewoon op kanaal 100 staan.

Ik heb hiervoor verschillende keren naar de technische dienst gebeld, die dit trouwens blijkbaar ook niet konden wijzigen, en die me een total reset aanraadden. 

De total reset heeft niets gewijzigd, kanaal nog steeds op 100.

Na nogmaals de technische dienst telefonisch gecontacteerd te hebben, zeggen deze de hgw terug om te ruilen.

Dit zou dan de 4e hgw zijn op enkele maanden tijd zijn, met dezelfde problemen namelijk dat instellingen niet aangepast worden en dan met name de kanaal aanpassingen.

Ik heb de indruk dat het 5GHZ band niet erg stabiel is , zeer vaak wegvalt en problemen veroorzaakt ( bij mijn vorige hgw stond trouwens zonder reden de 5GHZ wifi gewoon open( zonder paswoord) ondanks wpa2 persoonlijk instellingen.

Is het de moeite om deze nogmaals te ruilen, of gaat dit probleem zich bij alle telenet hgw voordoen ?

Of verander ik best van provider met betere hgw?

 

Nog iemand dit probleem??? 

Tags (2)
0 Likes
76 reacties
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Niet fotocamera maar kader

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

patrick, niemand heeft me gecontacteerd, enkel de mail die ik heb gepost en ik zag net een sms bericht dat ik nu ga posten...ik ben in shock...

er is een compleet verkeerde info ( wifi frequentie????  is niet het probleem)aan backoffice

HEEEEEELPdoorgespeeld door die medewerkster van gisteren.IMG_0908.PNG

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

 De technische dienst kon de kanaalwijziging nu doorvoeren. halleluja; 😀joepiejoepiejee🎉

K heb het zelf via mijn telenet nog niet geprobeerd. Maar k houd jullie op de hoogte.

 

 

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

ok, ze hebben dan wel een kanaal kunnen wijzigen maar nu staat ie op 40MHZ breedte ondanks de instellingen die op 80MHZ staan???

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

net zelf getest.... zet zichzelf op een compleet ander kanaal (108)dan hetgeen ik instel...(60)

Dus blijft zijn eigen gang gaan. niets opgelost

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie 

Het is een kenmerk van de 5 GHz wifi dat die autonaam van kanaal kan veranderen als er een bevoorrechte gebruiker op uw kanaal komt.

Lees dit eens, ga zeker vanaf:

Vele mensen weten niet dat de 5 GHz. frequentie een gedeelde frequentie is.

Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

voila, verschillende keren getest... kanaal wijziging doet het gewoon niet: nog steeds op 108, wil nergens anders naar toe

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

die onder de 100 toch niet?

Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie 

 

Dat dacht ik ook zo hebben ze het mij allesinds geleerd, als het omgekeerd was geweest was het logischer, als jij hem op 108 handmatig zet en dan verspringt hij naar 64 dat zou kunnen als er net een weerradar aan het uisturen is, maar als jij hem op 64 zet en hij wil niet van 108 dat zou in principe niet mogen.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Cos, dat dacht ik dus ook, hij staat nog steeds op 108 trouwens, is nog  steeds niet naar de via mijn telenet ingestelde 64 kanaal geswitcht.

K zet de wifi gewoon uit nu. 

Hoe kan het nu toch dat dit zo een moeilijk ding is voor telenet. Simpelweg handmatig een kanaal wijzigen lukt echt gewoon niet! 

reden?: onbekend

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Als het in je vorige 2 HGW's al niet werkte,waarom zou het nu na 14 dagen wel werken met je nieuwe  3de HGW.Zo moeilijk kan dat niet zijn.Dat het zo lang duurt,klopt ergens niet.Alle HGW hebben beperkingen.Altijd zo geweest.

 

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

K heb nog eens iets anders getest: als ik de naam van de wifi wijzig, verspringt ie WEL naar een ander kanaal(100), maar nog steeds niet naar het ingestelde handmatige (64)or whatever, onder de 100.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Hey Patrick,

update: er is een storing-panne bij mij ergens in de straat en/of bij telenet die dit probleem veroorzaakt, werd me vandaag bevestigd door een technieker (en technische dienst telenet) die ging langskomen, maar afbelde om me dit te melden.

4 andere klanten in de straat zouden ondertussen hetzelfde probleem hebben gesignaleerd.

Het is nog even afwachten op de herstelling.

groetjes

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  fijn en bedankt voor deze update. We blijven volgen en dat het snel opgelost is natuurlijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

het is een probleem bij telenet in de straat , andere klanten meldden dit ook.