Beantwoorden
FabianV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanhoudende hinder WiFi en TV-Box

Goedenavond, graag had ik eens enkele meningen gehoord betreft onderstaande situatie.

Al jaren klant van Telenet zonder problemen, in oktober beslist om tv en internet over te zetten op de zaak + 2 simkaarten nemen bij Telenet (voorheen proximus).
Aangezien het een switch van prive naar business betreft komt er sowieso een technieker langs. Deze is langs geweest op 25/10. Deze moet de goedwerkende tv box en modem vervangen zegt hij. Ookal vroeg ik van dit niet te doen, aangezien alles goed werkt. Standaardprocedure zegt hij.
Hij vervangt de tv box en modem en alles werkt.
Paar dagen later merk ik dat ons internet uitgevallen is. Na contact met de klantendienst van Telenet weten zij mij te melden dat de modem zich al heel de week heropstart, soms kort geen internet, soms lang geen internet. Zij stellen voor een technieker te laten komen. De technieker komt langs en vind geen probleem. Hij vervangt voor de zekerheid een stuk (coax?) kabel dat naar de modem moet. Hij zegt dat alles voor hem in orde is en als het probleem zich toch nog zou voordoen dat de modem waarschijnlijk defect is. Helaas, niet lang na zijn vertrek, weer het heropstarten van de modem.
Naar de Telenet winkel gegaan en een nieuwe modem meegekregen. Ook nu weer helaas, het probleem blijft.

 

Ik zit met mijn handen in mijn haar. Wat kan nu in godsnaam het probleem zijn?
Ik heb gemerkt dat als we digitale tv aan het kijken zijn, dat er storing op het beeld komt en dan valt het internet uit. Er is dus ook een probleem met de digitale tv.

Ligt dit dan sowieso aan de kabel? Is het niet heel toevallig dat voor dat de eerste technieker is langs geweest er nooit een probleem was en nu wel?

Ik heb al vanalles geprobeerd,... alles met kabel aan de modem hangen, alles via wifi verbinden, heb al een ander stopcontact geprobeerd om de modem aan te hangen, internet afgespeurd naar mensen met hetzelfde probleem en alle mogelijke oplossingen geprobeerd,... maar niets helpt.

Hopelijk kan iemand mij hier een verlossend antwoord geven.

Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Problemen internet en digitale tv

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
FabianV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanhoudende hinder WiFi en TV-Box

Zou het eventueel kunnen dat de nieuwe tv box zorgt voor storingen op de kabel waardoor internet ook wegvalt? 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Aanhoudende hinder WiFi en TV-Box

Heel onwaarschijnlijk, maar alles kan ...

 

Het zou niet mogen, gezien het TV signaal en het internetsignaal in de NIU gesplitst wordt (modem op de CM uitgang, TV op de DS uitgang).

Een technieker zal toch nog eens het signaal op de binnenkomende kabel moeten controleren, eventueel NIU vervangen, andere TV-box???

 

De symptonen die je beschrijft (storing op het digitale beeld, dan uitval internet) wijzen in de richting van een gestoord/zwak signaal op de kabel?

 

Contoleer indien mogelijk zelf eens alle coax aansluitingen op de NIU ..

 

FabianV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanhoudende hinder WiFi en TV-Box

Bedankt voor uw antwoord.

Ik heb alle bekabeling zelf nagekeken in hoever ik kan. De vorige technieker heeft dit nochtans ook gedaan.

Ik zal helaas nog eens een technieker moeten laten langskomen en hopelijk is dit toevallig iemand die het probleem wel kan oplossen. Misschien inderdaad ondertussen vragen om de niu te vervangen en ik kan misschien best ook aan Telenet vragen of ik een nieuwe tv box kan krijgen.

Hadden ze gewoon maar alles gelaten hoe het was...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanhoudende hinder WiFi en TV-Box

@FabianV buiten kan de kabel ook problemen veroorzaken of door aanpassingen in de straat, laat dit ook eens nakijken als er een technieker komt, dan wordt alles ineens gecheckt voor de oplossing te vinden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes