41887
netweters
|
18397
gesprekken
|
19882
vragen
|
Hey,
Ik zal even de situatie schetsen. Wij hebben beneden een modem en een Acces Point boven (Ap). Dit Access Point is met een ethernet kabel verbonden met de modem. Sinds eergisteren avond werkt ons Access Point niet meer. Het komt wel nog in de lijst met wifi netwerken maar we kunnen er niet meer met verbinden. Met de wifi van de modem is er geen probleem en met de digicorder ook niet.
Ons Access Point boven is een vrij nieuwe en het lichtje vanvoor zou wit moeten branden, dit is nu al 2 dagen geel/wit aan het flikkeren. Ik heb al geprobeerd om de toestellen te resetten, helpt niet. Ik heb het Access Point al eens met een korte ethernet kabel aan onze modem gehangen en nog steeds hetzelfde.
Wanneer ik onze modem voor een kwartiertje uit het stopcontact trek, en dan terug insteek werkt het Access Point voor eventjes wel (paar minuten) en dan gebeurt terug hetzelfde: wifi verbinding wordt verbroken en kan niet meer verbinden.
Als ik online kijk naar mijn.telenet staat ons Access Point er wel bij maar met een rood bolletje.
Hebben jullie een idee wat er mis is of wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
Bedankt voor de duidelijke probleem beschrijving, en vermelding van wat je al gedaan hebt. Bij het lezen gingen mijn gedachten al in verschillende richtingen, en kort daarop zag ik dan dat je hierop een antwoord had.
Vooral de test met een andere kabel is zeker goed. Heb je eventueel ook nog een andere modem poort geprobeerd?
Zijn er recent veranderingen geweest? Heb je misschien safespot geactiveerd, of iets anders aan het netwerk veranderd?
Welk type modem heb je (typenummer) ?
Bedankt voor het antwoord!
Tijdens het testen met een andere kabel heb ik inderdaad ook een andere poort geprobeerd. Ik zag direct dat de poort die naar onze digicorder leidde een groen lichtje had, terwijl de poort die naar het access point ging dit niet had (dit brandde niet). Daarom heb ik ze eens van plaats verwisseld, hierbij zag ik dat het groene lichtje tijdens het opstarten van het access point wel brandde, maar vanaf het witte lichtje weer begon te flikkeren ging het groene lichtje van de modem ook uit. Een andere poort werkte dus ook niet 🙂
Er zijn recent geen veranderen geweest. Ik moet zeggen dat ik in het verleden af en toe ook heb voorgehad dat het lichtje begon te flikkeren en dat de wifi wegging. Toen dit gebeurde moest ik gewoon het access point eens heropstarten en dan was het opgelost, nu werkt dit dus niet.
Waar kan ik het type nummer van mijn modem bekijken? Op de modem zelf vind ik enkel MAC adressen, netwerk naam en password.
Als er geen type nummer opstaat, herken je misschien het model uit deze lijst van verschillende modem-modellen:
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do
Voor het moment vermoed ik toch eerder een probleem met het AP. Ik denk dat je die gewoon bij Telenet kan gaan omwisselen (in een Telenet center).
Het is wel een vreemde storing, omdat het AP even terug kan werken nadat je het modem voor langere tijd uitgeschakeld hebt gehad. Het modem zelf lijkt echter verder goed te werken, zelfs de poort waarop normaal je AP aangesloten is.
Ik raad aan even de helpdesk te contacteren, en de storing te melden, en te vragen of je het AP mag komen omruilen (en of dit kostenloos is).
Het zal 1 van deze zijn:
Indien dit een telenet acces point betreft, eventueel eens proberen te resetten door het reset knopje achteraan het AP eens 10 sec in te drukken. Het AP zal zich opnieuw installeren.
Als ik zo eens bekijk wat het fenomeen is komt bij mij ook nog volgende mogelijke oorzaak opduiken: oververhitting.
Zet er eens een ventilator vlak bij en test eens. Is de test negatief kun je toch alweer een vermoedelijke oorzaak uitsluiten.