Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

Ik neem aan dat de drie bovenstaande allemaal hetzelfde zijn .

aan te sluiten op UTP en spanning.

Een powerline met Wifi is iets heel anders...

 

Ik zie op dat Access point precies een USB poort, is dat voeding of kun je daar iets ophangen dat dan zichtbaar wordt op je netwerk ?

0 Likes
22 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

@Theo2 

Met utp kan je niet spreken over in of out, het is een dialoog en gaat dus in beide richtingen. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

@Theo2 

 

Wat @janne_man  en @louishufk  zeggen is dat je de "slave" van een WiFi powerline set inderdaad ook als AP kan inzetten (zonder de "master" aan de router te koppelen dus, die mag in de doos blijven). Op de gewenste locatie in het stopcontact steken en een UTP kabel inpluggen die van de router komt.

 

Het grote verschil met het echte AP is dat je met de WiFi powerline "slave" dan geen UTP poorten meer hebt om bedraad in te pluggen, je hebt dan enkel WiFi. Dat zou je eventueel kunnen opvangen met daar een switchke bij te plaatsen maar waar zijt ge dan mee bezig .. Dan schaft ge u beter een echt AP aan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nick83
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

Ik heb de "master" naast de AP hangen waar het telenet-signaal binnenkomt en de "slave" hangt in de berging naast de keuken (achteraan in het huis) Zo heb ik in de tuin ook een goed WIFI-signaal.

Aangezien ik ook op veel plaatsen een UTP-bedrading heb in de woning wou ik deze nog iets anders plaatsen aangezien het signaal op zolder niet echt goed is.

 

Zend zowel de MASTER als SLAVE een Wifi-signaal uit?

Als dat het gebal is kan ik van men AP naar de master met de UTP-kabel in de muur en zo de dekking beter spreiden of is dit nutteloos aangezien deze toch geen signaal verspreid? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

@Nick83 

De "master" zendt niets (wifi) uit.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde


@Nick83  schreef:

Aangezien ik ook op veel plaatsen een UTP-bedrading heb in de woning


Dan zou ik met alleen Acces Points werken. Je kan er 1 gratis huren, voor de andere betaal je €2/maand. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

Oei oei wat al vragen..

 

Ik heb een stopkontakt naast de kast tegen de vloer ernaast een UTP kable die van de router van Telenet komt.

1)Ik dacht Wifi booster in stopkontakt en signaal van router volle snelheid in wifi booster, dat zou volgens @louishufk  werken ??

Anderzijds zit dat signaal redelijk laag bij de grond, is dat zo optimaal voor WiFi ?

2)Andere oplossing is AP op de kast incl. spanning en incl. UTP kabel voor het signaal van Telenet router....

Is hogere plaatsing beter ? Is AP sterker dan zo'n klein kastje ?

Laatste ronde dan moet ik een ei leggen...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

@Theo2 

Die powerline adapters werken goed.

Waar die geplaatst zijn maakt geen verschil, Als ze maar vrij staan.

Welke oplossing je kiest moet je zelf beslissen. Laat die beslissing afhangen van het doel dat ze hebben.

Is het de bedoeling van toestellen met wifi te connecteren (via utp)(op de manier die ik hiervoor beschreven heb) dan is de powerline een zeer goede oplossing en je kan deze later ook op andere plaatsen gebruiken. ( waar geen UTP kabel voorhanden is). Wil je meerdere toestellen met UTP aansluiten is het access point een betere oplossing. Maar je kan niet de tuin ingaan Bij gebrek aan UTP.

Powerlines zijn eigenlijk flexibeler, maar hebben minder aansluitpunten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Access point , Wifi Booster, AP allemaal hetzelfde

Als je snelheid wilt behouden & UTP beschikbaar hebt, is er maar 1 oplossing: Acces Points. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes