24750
netweters
|
152321
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik neem aan dat de drie bovenstaande allemaal hetzelfde zijn .
aan te sluiten op UTP en spanning.
Een powerline met Wifi is iets heel anders...
Ik zie op dat Access point precies een USB poort, is dat voeding of kun je daar iets ophangen dat dan zichtbaar wordt op je netwerk ?
Met utp kan je niet spreken over in of out, het is een dialoog en gaat dus in beide richtingen.
Wat @janne_man en @louishufk zeggen is dat je de "slave" van een WiFi powerline set inderdaad ook als AP kan inzetten (zonder de "master" aan de router te koppelen dus, die mag in de doos blijven). Op de gewenste locatie in het stopcontact steken en een UTP kabel inpluggen die van de router komt.
Het grote verschil met het echte AP is dat je met de WiFi powerline "slave" dan geen UTP poorten meer hebt om bedraad in te pluggen, je hebt dan enkel WiFi. Dat zou je eventueel kunnen opvangen met daar een switchke bij te plaatsen maar waar zijt ge dan mee bezig .. Dan schaft ge u beter een echt AP aan.
Ik heb de "master" naast de AP hangen waar het telenet-signaal binnenkomt en de "slave" hangt in de berging naast de keuken (achteraan in het huis) Zo heb ik in de tuin ook een goed WIFI-signaal.
Aangezien ik ook op veel plaatsen een UTP-bedrading heb in de woning wou ik deze nog iets anders plaatsen aangezien het signaal op zolder niet echt goed is.
Zend zowel de MASTER als SLAVE een Wifi-signaal uit?
Als dat het gebal is kan ik van men AP naar de master met de UTP-kabel in de muur en zo de dekking beter spreiden of is dit nutteloos aangezien deze toch geen signaal verspreid?
Oei oei wat al vragen..
Ik heb een stopkontakt naast de kast tegen de vloer ernaast een UTP kable die van de router van Telenet komt.
1)Ik dacht Wifi booster in stopkontakt en signaal van router volle snelheid in wifi booster, dat zou volgens @louishufk werken ??
Anderzijds zit dat signaal redelijk laag bij de grond, is dat zo optimaal voor WiFi ?
2)Andere oplossing is AP op de kast incl. spanning en incl. UTP kabel voor het signaal van Telenet router....
Is hogere plaatsing beter ? Is AP sterker dan zo'n klein kastje ?
Laatste ronde dan moet ik een ei leggen...
Die powerline adapters werken goed.
Waar die geplaatst zijn maakt geen verschil, Als ze maar vrij staan.
Welke oplossing je kiest moet je zelf beslissen. Laat die beslissing afhangen van het doel dat ze hebben.
Is het de bedoeling van toestellen met wifi te connecteren (via utp)(op de manier die ik hiervoor beschreven heb) dan is de powerline een zeer goede oplossing en je kan deze later ook op andere plaatsen gebruiken. ( waar geen UTP kabel voorhanden is). Wil je meerdere toestellen met UTP aansluiten is het access point een betere oplossing. Maar je kan niet de tuin ingaan Bij gebrek aan UTP.
Powerlines zijn eigenlijk flexibeler, maar hebben minder aansluitpunten.