Beantwoorden
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

Hallo,

 

Router staat in de garage , als ik in de keuken kom valt het wifi signaal deels weg.Gsm neemt het signaal over op 4 G

Afstand  garage keuken ongeveer 11 meter.

Nu wil ik buiten ook met Heu werken maar daar heb ik geen wifi.

 

 

Zal ik met  telenet access piont genoeg wifi bereik hebben buiten ? Wel heb ik in de woonkamer een rj45 connector waar nu mijn tv box mee verbonden is 

 

0 Likes
20 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

@Nickkenny 

Je kan in de woonkamer je Access Point verbinden met de rj45 connector en de AP met je TV-Box.

Controleer dan hoe het zit met je wifi in keuken en buiten.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

@Nickkenny merk met testen ook dat de modem geen 10 meter ver aankan (de witte modem), is waarschijnlijk doordat ze de straling willen beperken van de wifi, de gratis extra verlenger voor het internet kan wonderen doen soms.

acces point genoemd 😉

als je nog geen hebt zou ik daar proberen achter gaan, zal je wifi in de keuken verbeteren als het niet te ver is van de AP.

of probeer hem dichter bij de keuken te plaatsen zodat je misschien buiten er ook nog wat aan hebt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

ok ik heb een access piont besteld .

Ik laat nog weten hoe de wifi verbeterd  is .

kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

Hallo,

 

Lees ik goed dat het hier een modem betreft met ingebouwde router en AP die niet verder WIFI bereik geeft dan 10 meter ?  Dat lijkt me toch helemaal niet normaal hoor.  Mijn vroegere telenet modem (zwarte box) gaf me bereik tot achterin mijn tuin, niet geweldig snel maar toch.  Vanwaar die modem stond toch een 30 meter met wat muren en deuren tussen.  Uiteindelijk gebruik ik andere producten voor Wifi (ubiquiti), maar toch als je Wifi bereik niet verder gaat dan 10 meter is er toch een probleem zou ik denken tenzij er een meter gewapend beton zit tussen het AP en de client 🙂

 

https://openweb.co.za/how-far-will-your-wifi-signal-reach/#:~:text=A%20general%20rule%20of%20thumb,o...

 

Mvg

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

@Nickkenny Dat je zo weinig bereik hebt van je router in de garage heeft waarschijnlijk te maken met de plaats in de garage waar de router staat (veel stoorzenders). Kan je deze niet verzetten naar een andere plaats ?

Het beste is natuurlijk werken met een AP als je deze hebt met de kabel in de woonkamer.

Als je echt goede verbinding wil hebben kan je met een mesh systeem werken. Je kan dat opteren voor een bedrade backhaul zodat dit nog sneller kan.

Veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?


@Nickkenny  schreef:

ok ik heb een access piont besteld .

Ik laat nog weten hoe de wifi verbeterd  is .


Je weet dat je een eerste AP gratis kan bestellen via de Telenet app?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

Telenet acces point gekregen.

In mijn telenet was :Eén wifi netwerk uitgeschakeld dan moet je het het wachtwoord van het acces point nu gebruiken .Nu staat het automatisch op ingeschakeld op mijn telenet.en ik heb het wachtwoord moeten aanpassen 

Nu zit ik wel met een paar schakelaars met  home automatisatie via wifi en nu zien ze de wifi niet meer .

Ik vroeg me nu af als ik het wifi netwerk,,Eén wifi netwerk bij instellingen weer uitschakel mijn oude internet paswoord weer terug krijg.Want anders moet ik al mijn schakelaars weer open doen ,

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

@Nickkenny 

Standaar neemt het AP de gegevens over van de HGW. Met 'één netwerk' in mijn Telenet wordt bedoeld dat alle wifi toegangspunten (op 2,4 GHz en op 5 GHz) hetzelfde SSID hebben. Op het nu om hetzelfde SSID gaat of niet, ze mogen allemaal hetzelfde wachtwoord hebben. Je kan SSID en wachtwoord gerust aanpassen in mijn Telenet.

0 Likes
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

Mijn vroeger draadloos internet zie je nu niet meer, is nu naam van access point, als ik naar draadloze netwerken zoek komt mijn vroegere naam er niet meer in ?

0 Likes
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

Als ik  een wifi netwerk weer uitschakel , Krijg ik dan mijn oude instellen weer terug ?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

@janne_man 

 

Ik dacht dat de AP dat niet automatisch deed als het netwerk is opgesplitst in 2.4 en 5 GHz. (?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

is automatisch veranderd

0 Likes
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

Hoe ga ik best weer naar mijn oude instellen ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point een oplossing voor slecht WiFi-bereik?

@Nickkenny 

AP van Telenet? In mijn Telenet.

AP niet van Telenet? met webinterface van AP.

0 Likes