Beantwoorden
joenas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Activatie nieuwe modem F@ST3896LG-TN

Na one naar oneup upgrade, mijn modem gaan omruilen en heb de F@ST3896LG-TN meegekregen.
Echter lijkt de activatie niet te lukken, kan wel de selfstarter pagina (succesvol) doorlopen maar daar blijft het bij dus voorlopig geen internet.
Klantendienst:
"Ik heb hiervoor een dossier opgesteld voor onze achterliggende dienst. Zij zullen dit zo snel mogelijk in orde brengen en je op de hoogte houden via sms".
Nog iemand dit probleem gehad en hoelang heb je moeten wachten?
thx.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: nieuwe modem F@ST3896LG-TN

4 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2719
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie nieuwe modem F@ST3896LG-TN

Het probleem is gekend spijtig dat nu verandert heb in de vakantie kan het wel langer duren

Maar komt in orde

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem F@ST3896LG-TN

@joenas 

Oh ja hoor heb het ook al eens gehad in het weekend na een modem swap , dan zit je heel het weekend zonder diensten , was niet echt een groot probleem maar toch.

Nu kunnen er bij jou twee dingen verkeerd gegaan zijn of wel is de provisionering verkeerd gegaan of niet gegaan of wel ligt het aan het feit dat ze nog altijd de problemen hebben met de activatie van modems door het nieuwe IT systeem.

In het eerste geval is provisionering door de verkeerde MAC adressen of geen MAC adressen waardoor je aanvraag tot activering verkeerd gaat. Dan zul je de juiste MAC adressen moeten doorgeven voor in je case zodat ze hiermee aan de slag kunnen gaan. Als het aan het nieuwe IT systeem ligt dan kun je niet veel meer doen dan wachten.

De selfstarter werkt idd niet dat heeft totaal geen nut om op die manier je modem te activeren.

In dit geval reken er zeker op dat pas vanaf volgende week je case bekeken kan worden het zijn feestdagen die er nu tussen zitten dus vermoedelijk dinsdag is er iemand terug aanwezig. Zou dus zeker dinsdag eens terug bellen of via Whatsapp ( 0468 00 10 98 ) of via Messenger contact opnemen en zeker er bij vermelden dat je ook geen internet hebt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Activatie nieuwe modem F@ST3896LG-TN

Moeilijk te zeggen hoe lang het gaat duren. Telenet heeft al meer dan een jaar zware IT-problemen en een behoorlijk personeelstekort aangezien veel medewerkers de operationele problemen kotsbeu zijn en een andere job zoeken.

Je zoekt best in tussentijd een alternatief. (of een definitief alternatief)

Als het opgelost is, vraag je compensatie. Eventuele domiciliëring zet je best stop, de facturatie blijft wellicht doorlopen, maar een onderbroken dienst moet je natuurlijk niet betalen.
Je zal eventuele onterecht aangerekende bedragen moeten betwisten.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Activatie nieuwe modem F@ST3896LG-TN


@Ex-Netweter  schreef:

Moeilijk te zeggen hoe lang het gaat duren. Telenet heeft al meer dan een jaar zware IT-problemen en een behoorlijk personeelstekort aangezien veel medewerkers de operationele problemen kotsbeu zijn en een andere job zoeken.

...


@Ex-Netweter toch even inpikken op jouw reactie. De informatie die je hier geeft is niet correct. Het tekort dat we hebben ervaren op gebied van personeel was puur een tekort aan mensen die we nodig hadden om de hogere instroom van vragen te verwerken. Het klopt dat deze vragen in 2023 getriggerd zijn door klanten die problemen hebben ervaren omwille van het nieuwe IT-systeem. Dit had niets te maken met Telenet medewerkers die zelf zijn opgestapt omwille van deze situatie. We willen je dan ook vragen bij de feiten te blijven.

Vervolgens willen we nog eens benadrukken dat vele van de IT-problemen die we afgelopen jaar (2023) hebben ervaren ondertussen opgelost zijn. Uiteraard zijn er nog wel flows of specifieke product scenario's waarbij er iets kan foutlopen, maar deze aantallen nemen elke dag af. Er wordt ontzettend hard gewerkt om elke klant te helpen en alle problemen volledig van de baan te krijgen. Een beetje nuance toevoegen aan je Telenet verhaal over de "aanhoudende IT-problemen" is volgens ons wel aan de orde.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.