Beantwoorden
Shanamieken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Al enkele weken problemen draadloos internet

Sinds weken problemen met internet. Probleemoplossing gaf verschillende oplossingen. Nu lukt het dus niet meer. Op 7/5 kreeg ik dit : vastgesteld : een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten en is mogelijk beschadigd. (Heb dit paar keer gekregen). Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt (opgelost). Op 8/5 melding die ook steeds terugkwam : de standaardgateway is niet beschikbaar (opgelost). Sinds 10/5 krijg ik dit en lukt draadloos internet niet meer en staat er dat er geen internet beschikbaar is. Er staat bij probleemoplossing : sluit een ethernetkabel op deze computer aan en de adapter voor wifi is uitgeschakeld ???. Ligt dit probleem bij telenet ? Er zijn bij de buren wel onlangs werken geweest en zijn van telenet denk ik overgeschakeld op orange. Problemen zijn dan begonnen. Kan dit een reden zijn ? Hopelijk weet iemand een oplossing

0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Al enkele weken problemen draadloos internet

@Shanamieken 

Contact opnemen met Telenet klantendienst. Bij juiste selectie wordt uw lijn al automatisch getest. Verder de klantendienst vragen om controle van uw lijn. Men kan zien wat er aan scheelt.

Groeten

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Al enkele weken problemen draadloos internet

@Shanamieken 

Ik zou eens gaan kijken naar de buitenbekabeling. Heb je al eens de klantendienst verwittigd om een en ander na te kijken? Ikzelf heb vele jaren geleden een dergelijke storing gehad en uiteindelijk bleek de aansluiting aan de hoofdkabel boven in de straatmast gecorrodeerd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Al enkele weken problemen draadloos internet

@Shanamieken 

Ik wed er op dat het met de buiten aansluiting te maken heeft sinds de aansluiting bij de buren. Vernoem dit als je naar de klantendienst belt.

Never trust in Dust
0 Likes
Shanamieken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Al enkele weken problemen draadloos internet

Bedankt voor de info

Shanamieken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Al enkele weken problemen draadloos internet

Bij deze telenet gebeld, lijn gecontroleerd, na 15 minuten nog altijd hetzelfde, telenet net langs geweest, bleek het op 1 minuut opgelost. Internet (wifi) stond niet aan, (wat ik dus zelf niet heb gedaan). Probleem ging namelijk op en af, dan dagen ging het goed, dan ineens geen internet meer. Na de probleemoplossing was alles opnieuw in orde tot onlangs dus, niks meer. Maar was dus van TELENET wel een dure grap (allé grap) :85 euro. Kon zijn dat het aan de nieuwe geïnstalleerde harde schijf gelegen was. Zelf heb ik wifi nooit afgezet, want zou niet eens weten hoe 🙂

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Al enkele weken problemen draadloos internet

@Shanamieken 

Daar geloof ik nu eens niks van. Als WiFi uit stond, dan kon je nooit WiFi hebben gehad en niet af en toe wel. WiFi uitstaan heeft ook niets met losse of niet aangesloten netwerkkabels te maken.

Never trust in Dust
0 Likes
Shanamieken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Al enkele weken problemen draadloos internet

ik begrijp het ook niet. Heb alles beschreven aan de telefoon aan Telenet. Ze hebben gewoon de lijn gecontroleerd. Het ging al meer dan een maand op en af, dan wel internet, dan geen internet. En steeds gaf het meestal : iets van standaardgateway niet beschikbaar, of probleem met de draadloze adapter, of (en dan stond er zo een driekhoekje met een uitroepteken in met "vastgesteld" erbij) : een  netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd. ik begrijp dan ook niet dat de fout bij mij zogezegd ligt en niet bij telenet, waardoor ik dus 85 euro moet betalen !!. Kan ik hiervoor een klacht neerleggen bij telenet zelf denken jullie ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Al enkele weken problemen draadloos internet

Ja. 

Nadat Telenet de klacht behandelt heeft en je niet akkoord kunt gaan met de reactie of oplossing van Telenet kan je dan met je klacht naat de ombudsman gaan. Het is wel van belang om zoveel als mogelijk bewijsstukken te verzamelen.

0 Likes
Shanamieken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Al enkele weken problemen draadloos internet

bedankt voor uw reactie. Ik heb gisteren de klacht doorgezonden naar Telenet. (en een doc. bijgevoegd met de probleemmeldingen die ik telkens kreeg, en die ik ook aan de telefoon meedeelde, ze hebben de lijn voor een kwartier laten lopen en het was nog niet in orde, en toen hebben ze direct besloten om iemand te sturen ipv mij eventuele handelingen door te geven die ik misschien zelf op laptop kon nagaan, ook een bewijs van het blanco papier) Bij de afrekening gisteren was de 85 euro reeds bijgeteld, het enige waar Telenet 'rap' in is precies 🙂 .
Zoveel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen ? ik kan spijtig genoeg niet bewijzen dat ik al meer dan anderhalve maand problemen had met internet, er stond steeds bij het wifi-teken een uitroepteken dat er geen internet was (ligt volgens mij toch niet aan mijzelf maar aan telenet ?) en mijn fout is gewoon geweest dat ik toen niet naar Telenet belde en het steeds met probleemoplossing heb kunnen oplossen. Maar feit is dus wel dat er al lang problemen zijn geweest met internet van Telenet, maar hoe bewijs je dat natuurlijk. En wat die persoon van Telenet juist op mijn laptop heeft gedaan weet ik dus ook niet want kan niks zien op mijn dubbeltje (blanco) dat hij achterliet.

0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Al enkele weken problemen draadloos internet

Heb je geen smartphone of tablet die ook op de wifi van je telenet modem zit? Als die gewoon werkt terwijl je laptop het niet doet weet je al dat het met de laptop te maken heeft en dus niets met Telenet.. 

0 Likes