24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Bij verhuis en installatie modem op mijn nieuw adres door tech telenet . Na zekere tijd was ik mijn wifiverbinding kwijt op de laptop . Bij het terug proberen vroeg hij een beveilingssleutel , maar ondanks het normale paswoord kon ik niet inloggen . Eindelijk heb ik het originele paswoord gebruik van de nieuwe modem gebruikt en dan lukte het inloggen wel . Voor info op de smartphone gebruik ik nog steeds het paswoord dat ik zelf vroeger aangemaakt had . Dus conclusie in tegenstelling tot wat Telenet beweerd worden niet alle parameters overgenomen Bij installatie nieuwe modem
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Wifipaswoord niet gesynchroniseerd bij installatie mode
Opgelost! Ga naar oplossing.
In principe zou dat wél moeten gebeuren. Bij mijn eigen verhuis werd alles wel degelijk overgenomen, maar bij de verhuis van mijn moeder heb ik het zelf opnieuw moeten instellen. En dat ging niet echt zo gemakkelijk als het zou moeten kunnen. Ik heb verschillende keren de gegevens moeten aanpassen en bewaren voordat de oude SSID en sleutel werden ingesteld.
Het is zeer vreemd dat je "oude" wachtwoord wel nog werkt op sommige toestellen.
Heb je naast de Telenet modem nog andere toestellen zoals pods, access point, wifi powerlines? Indien ja vermoed ik dat die mogelijk niet hetzelfde wachtwoord gebruiken als je modem en er dus iets mis is met je netwerk.
Je hebt ook een tweede post gemaakt waar je in MyTelenet je modem niet kan beheren, dat doet me sterk vermoeden dat je modem niet helemaal correct geïnstalleerd is.
Het is niet zo dat direct na installatie het oorspronkelijke SSID en bijkomend wachtwoord overgenomen zijn door de nieuwe modem. Dat kan wel even duren (geen dagen).
Als het lukt met je smartphone zie ik twee mogelijkheden:
Bedankt voor jullie antwoorden.
Doordat mijn ander probleem (ocapi err 404 ) opgelost werd door Telenet waarvoor dank . En zodus ik terug mijn wachtwoord kon instellen via mijn telenet app is alles nu terug gesynchroniseerd en heb ik hopelijk geen wifi probleem meer