24748
netweters
|
152268
antwoorden
|
20687
vragen
|
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Bufferen internetradio.
Inhoud gewijzigd door Filip (mod) | Reden: Spoilertag verwijderd (geen nut)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het betreft een DAB+ internettuner Audizio Adria die aangesloten is op mijn hifi installatie.
DAB+ werkt perfect.
@Jempi77 Heb je hier ook al de klantendienst voor aangesproken? Voor hetzelfde part is er ergens bij jou een issue op vlak van modem of pods. Het is dan ook belangrijk dat je dit ook laat analyseren door de klantendienst, je kan ze bereiken via WhatsApp -> https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Een technieker van Telenet heeft vandaag alles uitgetest, de pod in mijn living gaf maar 30%. Die is nu verbonden met een netwerkkabel en geeft nu 100% volgens de technieker.
Maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik heb de klantendienst van Audizio ook gecontacteerd en wacht op antwoord.
Bij wat opzoekingswerk op het net heb ik gevonden dat nog andere modellen van Audizio, maar ook van het merk Bose, hetzelfde probleem hebben.
Bij Audizio zou het opgelost zijn met een update. Bij Bose en nog andere merken, spreken ze van, dat het afhangt met welke DNS server je verbonden bent, maar daar ben ik een leek in.
Ik denk ook niet dat je in de modem van Telenet zelf iets kan veranderen.
Van Audizio heb ik nog geen reactie gekregen, dus ook nog geen update.
Ik hoop volgende week een antwoord te krijgen.
Ik weet niet met welke dienst de internettuner verbinding maakt, staat ook nergens aangegeven.
Ik heb het idd op alle zenders.
Inhoud gewijzigd door WG94 (Krak) | Reden: Spoilertag verwijderd (geen nut)
De andere toestellen in die ruimte werken normaal.
Gsm, laptop, tv, werken normaal, ik heb twee Google speakers en die hebben net hetzelfde probleem met bufferen.
Via welk platform de muziek wordt gestreamd op de Audizio internettuner weet ik niet, wordt ook niet aangegeven.
De internettuner en de Google speakers zijn verbonden met de pod die in dezelfde ruimte hangt en deze is verbonden met een kabel naar de modem. De pod geeft volgens de technieker nu 100%.
Ik heb in het verleden drie dagen aan een stuk, alle uren genoteerd wanneer het bufferen plaatsvond en doorgestuurd naar Telenet, zij konden bij hen geen haperingen van mijn wifi vaststellen op die uren.
Dus volgens mij ligt het niet aan de wifi, maar aan de streamingsdienst.
Bij mijn opzoekingswerk op het net, spreken ze ook van de DNS server die Telenet gebruikt, met een andere DNS server zou het probleem kunnen opgelost worden. Maar ik denk niet dat je dat zelf kan veranderen bij Telenet, ik ben daar een leek in.